Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، "بیژن زنگنه"  گفت: یک درصد از افزایش ضریب تولید نفت خام معادل هفت میلیارد می شود که با نفت ۴۰ دلاری درآمدی ۳۰۰ میلیارد دلاری به دنبال خواهد داشت، بنابراین افزایش ضریب بازیافت باید به خواست و توقع ملی تبدیل شود. 

وی، سرمایه گذاری در حوزه افزایش ضریب بازیافت را الزامی برشمرد و افزود: در این مرحله یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام می‌شود که ۱۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه کرده و درآمدی معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال ایجاد خواهد کرد، بنابراین سرمایه گذاری در کمتر از یک سال باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنگنه تاکید کرد: همه این قراردادها فقط با پیمانکاران ایرانی منعقد شده  و ۷۲ درصد ارزشی تجهیزات نیز ساخت داخل است،همچنین تمام منابع از بازار سرمایه تامین می شود و این برای نخستین بار است.

وی با بیان اینکه پیش از این میلیاردها دلار هزینه شد اما افزایش تولید اتفاق نیافتاد، گفت: در این قراردادها پیمانکار پول خود را از محل افزایش تولید دریافت می کند، همه این قراردادها نیز با انجام مناقصه واگذار شده و فقط یکی دو مورد بدون انجام مناقصه به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است.

وزیر نفت ادامه داد: چهار درصد هزینه‌های هر طرح صرف فعالیت های اجتماعی می‌شود و این موضوع به‌طور رسمی در کشور پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه انعقاد این قراردادها در شرایط تحریم‌ها اتفاق افتاد، افزود: تلاش کردیم در شرایطی که به دلیل تحریم ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت از صادرات نفت از بین رفت، اما برای پیمانکاران کار درست شده و امید و اشتغال ایجاد کنیم.

زنگنه تاکید کرد: در دوران تحریم بسیار سختی کشیدیم اما درس های بزرگی آموختیم و ظرفیت های بزرگی ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها مردنی هستند اما ما از ظرفیت هایی که به وجود آمده دست نمی کشیم و از این ظرفیت ها بعد از تحریم استفاده خواهیم کرد، گفت: ظرفیت برای فروش و صادرات نفت با قبل از تحریم‌ها قابل مقایسه نیست، اگر شرکت های خارجی بیایند همکاری می‌کنیم اما ظرفیت های خود را کنار نمی گذاریم و از این موضع قدرتمندتر مذاکره می کنیم. 

وزیر نفت ادامه داد: در طرح‌های میدان محور توسعه مبتنی بر چاه محور را دنبال می کنیم تا با استارتاپ ها احیا شوند،  این کار برای ایجاد ظرفیت جدید فناور دانش بنیان برای خدمات حفاری و نفتی است. 

وی افزود: در تلاشیم تا این ایده تبدیل به طرح شود و پس از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب این ایده پیگیری شده است.

زنگنه با اشاره به اینکه انرژی زیادی در کشور هدر می رود و این در حالی است که دانش آموخته های زیادی در این زمینه داریم، گفت: ایده این است که انرژی صرفه جویی شده توسط شرکت های دانش بنیان خریداری شود. 

به گفته وزیر نفت، در سال ۹۹ مصرف سوخت مایع ۱.۵ میلیون بشکه در روز است و مصرف گاز معادل پنج میلیون بشکه در روز براورد می شود.

وی ادامه داد: اگرچه امسال نسبت به پارسال تولید گاز کشور معادل ۲.۵ فاز پارس جنوبی اصافه شده، اما باز هم برای تامین گاز مشکل داریم زیرا ۱۲ درصد مصرف گاز خانگی اضافه شده است.

زنگنه افزود: باید تاکید اصلی را بر بهینه سازی مصرف انرژی بگذاریم، اما مردم فکر می کنند اگر پنجره ها باز باشد کرونا می رود، در حالی که مصرف را افزایش می دهد و برای خانه لازم نیست که پنجره باز شود و نقشی در کنترل کرونا ندارد. 

وی گفت: گاز خانگی را نمی‌توانیم قطع کنیم و فشار به صنایع می آید، البته در استان‌های تهران، البرز و قم هیچ مازوتی مصرف نمی شود. 

زنگنه با انتقاد از برخی اظهار نظرها که مصرف مازوت را به دلیل ناتوانی در صادرات عنوان می کنند، ادامه داد: برخی افراد که از مسوولان هستند می گویند که اینها به این دلیل مازوت مصرف می کنند که توان صادرات ندارند، همین جا اعلام می کنم که اگر ۳۰ میلیون لیتر مازوت هم بدهند توان صادرات داریم و حتی مدیر بین الملل نفت تقاضای مازوت برای صادرات دارد.

وی افزود: بعد می‌گویند شرکتی معرفی می کنیم که مازوت ببرند و اتوبوس بدهند. آن کشور اگر قصد کمک دارد،  پول های بلوکه شده نفت ایران را آزاد کند. چرا در کار هم دخالت می‌کنیم؟

زنگنه ادامه داد: با ادارات دولتی پر مصرف برخورد کردیم و گاز تعدادی از آنها نیز قطع شد. 

پربیننده ترین برق ۵میلیون مشترک رایگان شد وابستگی آمریکا به نفت خاورمیانه پایان یافت محل هزینه کرد مازاد درآمدهای نفتی سال۱۴۰۰ مشخص شد صادرات نفت خام عربستان به آمریکا به صفر شد یارانه برق در جیب ماینرهای چینی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران سرمایه صادرات نفت نفت کرونا صادرات نفت ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان گفت: ایران و پاکستان دو قدرت مطرح منطقه و دو قدرت جهانی به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: پاکستان ظرفیت‌های خوبی دارد که ایران می‌تواند از آن استفاده کند همچنین ایران یکسری ظرفیت‌هایی دارد که پاکستان می‌تواند استفاده کند لذا همکاری دو کشور یک فرصت هم‌افزا ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: زمینه‌های مشترک زیادی بین ایران و پاکستان وجود دارد؛ علامه اقبال لاهوری در ایران شناخته شده‌تر و محبوب‌تر است تا در پاکستان همچنین حافظ و سعدی هم در پاکستان خیلی شناخته شده هستند.

وی گفت: در طول تاریخ معاصر با پاکستان تنش جدی نداشتیم، اما یکسری سوءتفاهماتی بوده که باید رفع شود. 

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: تروریست‌ها از خاک پاکستان استفاده می‌کنند و به امنیت ما آسیب می‌زنند و شهروندان ما قربانی اقدامات تروریستی می‌شوند لذا پاکستان نباید از تروریست‌ها میزبانی کند کمااینکه ما اجازه نمی‌دهیم از خاکمان علیه پاکستان استفاده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور می‌تواند در رفع سوءتفاهمات در شکل‌گیری توافقات جدید و عملیاتی کمک کند و موانع توسعه روابط را بردارد، چون حیف است دو کشور از ظرفیت‌های خود استفاده نکنند و در این راستا ایران هم حسن‌نیت و هم جدیت دارد و امیدواریم پاکستان هم جدیت و حسن‌نیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد