Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد برای ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌ها، دوره‌های کاردانی نظام جدید و کاردانی به کارشناسی تکمیل ظرفیت برای پذیرش دانشجو در بهمن ماه ۱۳۹۹ انجام گیرد.

این مراحل در ابتدای دی ماه آغاز شد و با وجود تمدیدهای چند باره باز هم صندلی خالی دانشگاه‌ها در پذیرش بدون آزمون مورد توجه و استقبال داوطلبان ورود به دانشگاه قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع ۵۹۳ هزار و ۱۰ ظرفیت برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی صرفاً با سوابق تحصیلی (در دوره کارشناسی)، پذیرش در دوره کاردانی نظام جدید و پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی تنها ۶۲ هزار و ۹۷ نفر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کردند و ۵۳۰ هزار و ۹۱۳ صندلی خالی ماند.

ظرفیت پذیرش کد رشته محل‌های مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۲۴۴ هزار و ۷۴۰ نفر بود. پس از اعلام نتایج نهایی ۴۲ هزار و ۶۱ نفر در این مرحله پذیرفته شده اند که تنها معادل ۱۵ درصد ظرفیت است.

همچنین ظرفیت خالی مانده رشته‌های تحصیلی آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۶۹ هزار و ۱۰ صندلی خالی بود و در نهایت ۷ هزار و ۸۴۷ نفر در این دوره ثبت نام کردند که معادل حدود ۴ درصد ظرفیت است.

وضعیت پذیرش بدون کنکور در رشته محل‌های مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نیز به همین منوال است و با وجود ظرفیت کل رشته محل‌های کاردانی به کارشناسی پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون کنکور) بهمن ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۷۹ هزار و ۲۶۰ نفر در نهایت تعداد ۱۲ هزار و ۱۸۹ نفر ثبت نام و انتخاب رشته کردند که معادل ۶ درصد ظرفیت پذیرش است.

در نهایت از مجموع ظرفیت‌ها و میزان قبولی و انتخاب رشته، تنها حدود ۱۱ درصد ظرفیت اعلام شده برای ادامه تحصیل بدون کنکور در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کردند.

این در حالی است که بخش اعظم رقابت بر سر صندلی دانشگاه‌ها، همواره در رشته‌های با کنکور و پر متقاضی است و به نظر می‌رسد سیاست بدون کنکور کردن بخش اعظمی از رشته محلهای دانشگاه‌ها چندان که باید مورد توجه و استقبال کنکوری‌ها قرار نگرفته است.

کد خبر 5118634

منبع: مهر

کلیدواژه: بدون کنکور پذیرش دانشجو دانشگاه ها پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی وزارت علوم تحقیقات و فناوری قاسم سلیمانی سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بدون آزمون دانشجویان دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی امتحانات پایان ترم ویروس کرونا دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش مجازی کاردانی به کارشناسی مؤسسات آموزش عالی بدون کنکور درصد ظرفیت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی

  حسین درگاهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: رشته آزمایشگاه از جمله رشته‌های اثر گذار در نظام سلامت است که نقش به سزایی در تشخیص بیماری‌ها دارد. وی گفت: رشته علوم آزمایشگاهی بسیار در علوم پایه اهمیت دارد و پیش بینی‌های درمانی در این رشته تعیین می‌شود و در حوزه بهداشت و غربالگری در کنار سایر رشته‌ها هستند. درگاهی گفت: در قبل انقلاب این رشته محدود بود به مقطع ۶ ماهه وپس از انقلاب به علت نیاز‌های وافر به این رشته در کل کشور، به صورت فوق دیپلم در آمد و تا سال ۷۴ به صورت دکترا پذیرش داشت. وی گفت: پس از سال ۷۴ این رشته دوباره به مقطع فوق دیپلم به کارشناسی مشخص شد و اکنون کارشناسی پیوسته دارد. درگاهی با بیان اینکه با توجه به پیگیری و مطالبه فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی وزارت بهداشت در حال بررسی تحصیلات تکمیلی این رشته و ورود به مقطع دکتری علوم آزمایشگاهی است ادامه داد: رشته‌های تک تخصصی مدیریت بخش‌های مختلف آزمایشگاه را بر عهده دارند و اخیرا با کمک مقام عالی وزارت بهداشت، فلوشیپ آزمایشگاهی تاسیس شده و از فارغ التحصیلان تک رشته‌ای جذب دارد این رشته آینده بسیار روشنی دارد. وی گفت: به نظر می‌رسد رویکرد‌های توسعه کمی و کیفی این رشته از مقطع کارشناسی و به دکتری علوم آزمایشگاهی در خال بررسی در کمیته‌های تخصصی است و در صورت بررسی و تایید اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در قزوین
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • انتظار ۳۰ ساعته تیم ملی‌جودو‌ هم‌ جواب نداد!
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد