Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز‌های بدون بارش دی ماه در این استان گفت: بارش‌های موثر زمستان از بهمن ماه امسال در استان  آغاز می‌شود.

او افزود: نخستین ماه از زمستان امسال با کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها در استان رو به پایان است و طی روز‌های آینده وقوع بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغپور ادامه داد: با این وجود بارش‌های قابل توجهی در بهمن پیش‌بینی می‌شود و می‌توان امیدوار بود که این کسری بارش‌ها طی دو ماه آینده جبران شود.

بیشتر بخوانید

پیش بینی جوی پایدار در استان چهارمحال و بختیاری

چراغپور میانگین بارش‌های سال آبی استان را ۲۰۱ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با ۱۶ درصد کاهش روبرو است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران را تهدید جدی برای منابع آب زیرزمینی استان دانست و تصریح کرد: در حالیکه ارتفاع برف کوهرنگ در میانگین بلندمدت در چنین تاریخی ۷۳ سانتی‌متر بوده است، اما برف موجود در کوهرنگ در حال حاضر ۳۹ سانتی‌متر کسری دارد که این موضوع تغذیه منابع آب زیرزمینی را با چالش اساسی روبرو کرده است.

چراغپور در ادامه از افزایش نسبی دما در استان طی روز‌های آینده خبر داد و افزود: دما بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی چهارمحال و بختیاری بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت:  برای  امروز و فردا در نواحی شرقی استان، بارش‌های رگباری از شدت و مقدار بیشتری برخوردار هستند.
قطره افزود: طی این مدت وزش باد شدید لحظه‌ای انتظار می‌رود.

دیگر خبرها

  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • افزایش بارش‌ها در آذربایجان‌ غربی