Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشنهاد می کنیم قبل از انجام امور بیمه، مالیات یا امور حقوقی خود حتما از مشاور متخصص در زمینه مربوطه استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات بیدبرگ به عنوان یکی از محبوبترین و با سابقه ترین سایت ها اینترنتی در زمینه مشاوره بیمه، مالیات و امور حقوقی است.

به گزارش برنا، 

 

شرایط کلی بازنشستگی در بیمه تامین اجتماعی

بیمه شدگانی که به سن قانونی (۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال تمام برای زنان) برسند در صورتی که دارای حداقل سابقه بیمه برای سال مورد نظر باشند، می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون و شرایط بازنشستگی پیش از موعد بیمه تامین اجتماعی

بازنشستگی ۱۰ سال زودتر از موعد قانونی : وقتی که بیمه شده مرد یا زن حداقل ۳۰ سال تمام سابقه پرداخت بیمه داشته باشد، سن وی برای بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۰ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۴۵ سال برای زنان کاهش می یابد. بازنشستگی بدون محدودیت سنی : بیمه شدگانی که حداقل ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، شرط حداقل سن برای بازنشستگی آنان حذف می شود و این عده از بیمه شدگان با هر سنی می توانند درخواست بازنشستگی کنند. بازنشستگی با سابقه کمتر از ۲۰ سال : آقایان ۶۰ ساله  و خانم های ۵۵ ساله (و بالاتر ) می توانند با داشتن ۱۰ سال تا ۱۹ سال سابقه هم تقاضای بازنشستگی بدهند که مستمری این دسته بر اساس میزان سابقه آنها پرداخت می شود (برای مثال اگر با ۱۶ سال سابقه بیمه بازنشسته شوند فقط مستمری ۱۶ روز را دریافت می نمایند) حتی با سابقه کمتر از ۱۰ سال (مثلا ۷سال) می توانند با خرید تفاوت سابقه تا ۱۰ سال (یعنی ۳ سال) سابقه بیمه خود را به ۱۰ سال رسانده و در نهایت با ۱۰ روز مستمری بازنشسته شوند شرایط ویژه بازنشستگی برای زنان : زنان بیمه شده مشمول قانون کار با ۲۰ سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۴۲ سال سن با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند. شرایط ویژه بازنشستگی در برنامه ششم توسعه : زنان بیمه شده مشمول سایر قوانین استخدامی با ۲۰ سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۵۰ سال سن با ۲۰ روز حقوق می توانند بازنشسته شوند

محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی

در تعیین میزان مستمری قابل پرداخت به بازنشستگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، دو عامل سابقه پرداخت حق بیمه و حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه، نقش اساسی را ایفا می کند.

برای تعیین میزان مستمری متعلقه به هر فرد بازنشسته، پس از محاسبه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده، عدد بدست آمده در سابقه پرداخت حق بیمه ضرب شده و سپس عدد حاصله بر ۳۰ تقسیم می شود.

متوسط مزد یا حقوق بیمه شده نیز از مجموع مزد یا حقوق مبنای کسر حق بیمه در آخرین دو سال اشتغال بیمه شده تقسیم بر عدد ۲۴ بدست می آید.

به این ترتیب در واقع مزد یا حقوقی که بیمه شده در آخرین دو سال پایان کار خود دریافت می کند و حق بیمه ماهانه او بر مبنای آن محاسبه می شود، نقش مهمی در تعیین مستمری بازنشستگی دارد.

همچنین بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مستمری از کارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد. (این قانون مشمول افرادی می باشد که حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه برای بازنشستگی دارند)

مشاوره تخصصی در زمینه بازنشستگی

با توجه به اینکه شرایط بازنشستگی با توجه به سن و شغل و سابقه بیمه متفاوت است پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از شرایط بازنشستگی متناسب برای شما از مشاوره تخصصی مشاوران سایت بیدبرگ استفاده کنید تا با شرایط بهتری برای بازنشستگی اقدام کنید.

شرایط جدید دریافت بیمه بیکاری

برای دریافت بیمه بیکاری بر طبق قانون اداره کار، بیمه شده ای که کار خود را بصورت غیر ارادی از دست می دهد، باید حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ بیکاری، موضوع را به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود و یا کار مشابه آن اعلام کند.

شرایط استفاده و دریافت بیمه بیکاری بر طبق قانون جدید

بیمه بیکاری به چه کسانی تعلق می گیرد :

مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی باشند. بیکاری حداکثر ۳۰ روز پس از اخراج یا اعلام عدم نیاز توسط کارفرما به اداره کار گزارش شود (در موراد خاص بیشتر از ۳۰ روز نیز امکان دارد) به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده باشند تبعه کشورهای خارجی نباشند. مستمری بگیر، بازنشسته و یا از کار افتاده کلی نباشند. بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد. ( در صورت اتمام قرارداد بیکار شدن حداقل یکسال سابقه نیاز است )

بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی ( افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند نیز مشمول این بند می شوند) بیکار می شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیاز به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند می توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند

مدت زمان دریافت بیمه بیکاری براساس میزان سوابق بیمه پرداختی شما براساس جدول زیر می باشد:

برای مشاهده سریع سوابق بیمه می توانید از راهنمای درج شده در سایت بیدبرگ استفاده نمایید برای این منظور کافی است  تا در گوگل " مشاهده سریع سوابق بیمه" را جستجو کنید.

مبلغ مقرری روزانه بیمه بیکاری 

میزان مقرری روزانه بیمه بیکاری ، ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است. به مقرری افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده می شود، اما در هر حال میزان مقرری بیمه بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد.

متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده که مبنای تعیین مقرری بیمه بیکاری است از طریق تقسیم جمع کل دریافتی مبنای کسر حق بیمه ظرف ۹۰ روز قبل از شروع بیکاری بر روزهای کار بیمه شده در این مدت محاسبه می شود.

در آخر پیشنهاد می کنیم قبل از انجام امور بیمه، مالیات یا امور حقوقی خود حتما از مشاور متخصص در زمینه مربوطه استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از خدمات بیدبرگ به عنوان یکی از محبوبترین و با سابقه ترین سایت ها اینترنتی در زمینه مشاوره بیمه، مالیات و امور حقوقی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تامین اجتماعی بیمه بیکاری قانون بازنشستگی دریافت بیمه بیکاری سابقه پرداخت حق بیمه بیمه تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری برای بازنشستگی بازنشسته شوند امور حقوقی سابقه بیمه سال سابقه بیمه شده ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟