Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تفاهم‌نامه ساخت پارک اوره رزینی لردگان به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش ملامین و اوره و توسعه صنایع پایین‌دستی به‌عنوان طرح توسعه‌ای پتروشیمی لردگان امضا شد.
به گزارش خبرنگار شانا، این تفاهم‌نامه امروز (دوشنبه، 22 دی‌ماه) با حضور رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول)، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری و سجاد رستمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارک اوره رزینی شامل 45 واحد در 6 زون با سرمایه‌گذاری 20 هزار و 97 میلیارد ریال اجرا می‌شود. ظرفیت کل‌ واحدها 115 هزار تن است که سبب اشتغال‌زایی 2860 نفر به‌طور مستقیم و 5200 نفر به صورت غیرمستقیم خواهد شد.
19 محصول پایین‌دستی شامل مشتقات، انواع کودهای شیمیایی، صنایع پلاستیک، انواع پلاستیک‌ها، سیستم‌های رفع آلاینده و ... در این پارک تولید می‌شود.
پارک اوره رزینی به‌عنوان طرح توسعه‌ای پتروشیمی لردگان به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش ملامین و اوره تولیدی تعریف شده است که با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
توسعه صنایع پایین‌دستی، تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی محصولات، خروج ارز، رونق تولید از دیگر اهداف احداث پارک‌های صنعتی پایین‌دستی است.
پتروشیمی لردگان به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد ارزش افزوده، محرومیت‌زدایی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار و بستر لازم برای توسعه صنایع پایین‌دستی با ظرفیت 1750 هزار تن شامل 677 هزار تن آمونیاک و 1075 هزار تن اوره و سرمایه‌گذاری 875 میلیون یورو در منطقه فلارد شهرستان لردگان ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایین دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی