Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:38:11 GMT

طرح «یارگیران زندگی» باید تبدیل به یک گفتمان شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۷۲۶۶

طرح «یارگیران زندگی» باید تبدیل به یک گفتمان شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بر لزوم آگاهی بخشی به جامعه در خصوص تهدیدات مواد مخدر و تنویر افکار عمومی نسبت به نقش محوری مردم هم در پیشگیری و هم در عرصه مقابله با اعتیاد تأکید و بیان کرد: اطلاع رسانی به آحاد جامعه از طریق رسانه‌های مختلف، امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آگاهی بخشی به تمامی سطوح جامعه به ویژه جوانان در حوزه اعتیاد را امری مهم خواند که در اجرای آن باید از تمامی ابزارها و ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار گیلان تشکل‌های مردم نهاد را از بخش‌های اثرگذار در حوزه آموزش، پیشگیری و مقابله با اعتیاد دانست و افزود: اجرای طرح‌هایی همچون یاریگران زندگی که هدف آن پیشگیری و آگاهی بخشی به جامعه در برابر آسیب اجتماعی اعتیاد است، باید بیش از پیش برای آحاد جامعه به ویژه اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی شود.

زارع با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص طرح یاریگران زندگی، ادامه داد: لازم است طرح یاریگران زندگی به عنوان یک گفتمان مورد توجه قرار گیرد و همه آحاد و اقشار جامعه از نحوه و چگونگی آن آگاه باشند.

وی به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و الزامات رعایت توصیه‌های بهداشتی اشاره و اضافه کرد: در شرایطی که امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری برای دانش آموزان در اجرای طرح یاریگران زندگی فراهم نیست، لازم است از ظرفیت فضای مجازی در اجرای آن بهره مند شد ضمن آنکه سامانه شاد، بستر مناسبی برای معرفی و اجرای طرح است.

زارع تاکید کرد: باید تلاش شود تا با اجرای هرچه بهتر طرح مذکور و پیاده سازی اهداف آن، در جشنواره ملی یاریگران زندگی از استان‌های برتر باشیم.

استاندار گیلان مقابله با اعتیاد را از جمله موضوعات محوری مورد تاکید مسئولان نظام از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری دانست که در وقوع بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر است.

وی همچنین به اهمیت امر پژوهش و کاربردی کردن دستاوردهای حاصل از آن در جهت کاهش خطرات ناشی از اعتیاد و نیز مبارزه با مواد مخدر اشاره و اضافه کرد: در دانشگاه‌های استان، پژوهش‌های خوبی در حوزه اعتیاد و مقابله با مواد مخدر به انجام رسیده که باید از نتایج آن استفاده مطلوب صورت گیرد.

زارع اقدامات اداره کل بهزیستی استان در حوزه توانمندسازی و اشتغال معتادان بهبود یافته را یادآور شد و گفت که باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای توسعه این امر بهره مند شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به پیشتازی گیلان در بسیاری از امور، بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای مقابله با اعتیاد و کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر تا رسیدن به نقطه مطلوب تاکید و اظهار کرد: علاوه بر بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، باید از ظرفیت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در تحقق این مهم استفاده کرد.

وی استفاده از دستگاه‌های پیشرفته در گمرکات را با اهمیت دانست و با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر طی سال‌جاری در گیلان افزود: به سبب همراهی و همکاری پلیس، سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه و گمرک شاهد رشد قابل توجهی در میزان کشفیات مواد مخدر در استان هستیم که امیدوارم این مهم استمرار یابد.

کد خبر 5119500

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع مواد مخدر سازمان های مردم نهاد ویروس کرونا شیراز کرمانشاه قاسم سلیمانی بوشهر آمار کرونا گرگان آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها مقابله با اعتیاد یاریگران زندگی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست

عضو اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به مفهوم عدالت در گفتمان رهبری بیان کرد: در همین چندماهه اخیر نیز آقا از عقب‌ماندگی در بحث عدالت سخن گفتند و این حرف تازه‌ای نیست. ناظر به مجلس، ناظر به دولت مدام تأکید بر ایجاد پیوست عدالت بر طرح‌ها و برنامه‌ها داشتند، قطعاً این به معنای عقب‌ماندگی محض در عدالت نیست؛ به این معناست که میزان پیشرفت در عدالت، در حد توقع ما از جمهوری اسلامی و ظرفیتی که این کشور و قانون اساسی و مبانی و ایدئولوژی که وجود دارد، نیست و باید بیشتر شود.

زیبا دیندارلو، عضو اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان اظهار کرد: مسئله دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان یک دیدار معمولی نیست، مسئله مخاطب مستقیم و صریح با شخص یک مملکت است، در واقع یک فرصت بی‌بدیل و ارزشمند دیداری که به‌واقع بر مبنای نامه ۵۳ نهج‌البلاغه است. دیداری که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی امکان پرسشگری و ارائه تحلیل از فضای کلی جامعه خدمت آقا دارند امکانی که در بین سایر اقشار و مردم به این سبک و سیاق دیده نمی‌شود طلاب، معلمان، کشاورزان و.. که البته باید این امکان مهیا شود.

عضو اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: در واقع این امکان، اهمیت و فرصت، تحلیل بدنه و پایین‌ترین بخش جامعه را به سمع و نظر مقام معظم رهبری خواهند رساند، پاسخ‌های آقا و بعضاً سکوت، عتاب و.. ایشان ناظر به تحلیل و سؤالات و چالش‌ها مطرح شده، خود نشان‌دهنده و هدایتگر تشکل دانشجویی خواهد بود. ارائه طرحی کلی از جامعه و نوع واکنش مقام معظم رهبری دستور کلی و چشم‌انداز آتی تشکل را رقم خواهد زد

به گفته وی؛ کنشگری جریان دانشجویی دو بعد دارد، در چند سال اخیر برخی مجموعه‌های دانشجویی، دغدغه‌ها، فعالیت‌ها و مسائل کف جامعه رو پیگیری می‌کردند که طبعاً به پشتوانه نظریه شهید بهشتی است که دانشجو مؤذن مسائل و چالش‌های جامعه است.

دیندارلو عنوان کرد: از طرفی مجموعه‌هایی که کنشگری‌های آنها رو در چارچوب و در محدوده فضای دانشگاه و دانشجویی تعریف کرده و صرفاً صنفی و با این مقوله برخورد می‌کنند، اما هنر رعایت توازن است.

عضو اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید به جهت گفتمان‌سازی و ترویج و توسعه گفتمان انقلاب، هم تربیت و رشد و تقویت نیروی متعهد و جوان انقلابی هم در عرصه دانشگاهی کنشگری و فعالیت و تمرکز داشته باشد، بی شک حرف حق، بر جان و روح تشنه و حق‌طلب جوان می‌نشیند و این فرصتی است که جریان دانشجویی نباید از آن غافل شود.

وی افزود: طبعاً رشد و تربیت در تشکل‌های دانشجویی از مهم‌ترین اهداف اصلی شکل‌گیری یک مجموعه یا تشکل است. حل یک مسئله و مشکل بدون نگاه بلندمدت و در حالتی که منجر به تربیت نیرو نشود، این زنجیره امتداد پیدا نمی‌کند. بعضاً در تشکل‌های دانشجویی اصالت بر حل مسئله یا برگزاری یک برنامه می‌شود و نگاه تربیتی و ترویجی گفتمان وجود ندارد، و این مسئله بسیار آسیب‌زننده به خود جریان خواهد بود.

دیندارلو با اشاره به مفهوم عدالت در گفتمان رهبری بیان کرد: در همین چندماهه اخیر نیز آقا از عقب‌ماندگی در بحث عدالت سخن گفتند و این حرف تازه‌ای نیست. ناظر به مجلس، ناظر به دولت مدام تأکید بر ایجاد پیوست عدالت بر طرح‌ها و برنامه‌ها داشتند، قطعاً این به معنای عقب‌ماندگی محض در عدالت نیست به این معناست که میزان پیشرفت در عدالت، در حد توقع ما از جمهوری اسلامی و ظرفیتی که این کشور و قانون اساسی و مبانی و ایدئولوژی که وجود دارد، نیست و باید بیشتر شود.

وی افزود: پس تأکید رهبر انقلاب حرف تازه‌ای نبوده و این غیرطبیعی جلوه‌کردن سخن آقا بر این علت است که بعضاً نگاه‌های متحجرانه، دگم و عقیم برخی از منبریون و اساتید و برخی نگاه‌های موجود در جریان دانشجویی باعث شکل‌گیری این علامت سؤال شده است.

عضو اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی بیان کرد: مشخصاً بر مبنای آیه شریفه «لیقوم الناس بالقسط» اساساً رسالت پیامبران و بیان قرآن، قیام مردم به قسط بوده است؛ یعنی رسیدن به عدالت به همت و با قیام و تلاش مردم (جمهوریت) که در واقع این جمع یعنی جمهوریت و اسلامیت، حرف نوی انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • خرده فروشان مواد مخدر در شیروان بازداشت شدند
  • اعدام سوداگر مرگ در اردبیل
  • سوداگر مرگ در اردبیل اعدام شد
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست