Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری از آغاز کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف ماده مخدره گل خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صادق ضیایی نژاد ضمن اعلام این خبر اظهار  کرد: متاسفانه مصرف گل بعد از تریاک دومین ماده پر مصرف در بین جوانان شده است که این موضوع زنگ خطری جدی برای خانواده ها و جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در حالی که اغلب عموم و جوانان تصور می کنند که ماده  گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، اما طبق تحقیق های انجام شده، ماده گل حاوی بیش از ۴۰۰ نوع ماده شیمیایی بوده و مصرف آن بسیار خطرناک و اعتیاد آور است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری افزود: مقدار THC موجود در ماده گل یا همان"تتراهیدروکانابینول" اثر اعتیاد آور بسیار زیادی در فرد و نوجوان ایجاد می کند، به نحوی که منجر به بروز سرخوشی کاذب و توهم در فرد مصرف کننده می شود.

ضیایی نژاد کمترین آسیب مصرف این ماده خطرناک را افزایش ضربان قلب، احساس بی قراری، افسردگی و توهم های شدید و در نهایت اعتیاد بر شمرد و بیان کرد: این ماده به طور مستقیم بر روی بخش هایی از مغز انسان که مسوول آرامش بخشی است، اثر گذاشته و آن بخش از مغز را فلج می کند و خود جایگزین آن می شود.

او اضافه کرد: تنها راه پیشگیری از مصرف این ماده و سایر مواد اعتیاد آور، آگاهی عمومی جامعه، به خصوص جوانان و ایجاد حساسیت در این افراد و بیان خطرها و عوارض ماده گل از طرق مختلف است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان آغاجاری در پایان افزود: اداره بهزیستی آغاجاری در این کارزار ضمن بهره مندی گسترده از فضای مجازی و تکثیر و توزیع تراکت، پوستر و همچنین ساخت استیکر های موضوعی و نیز موشن گرافی آموزشی، و همچنین آموزش مقیمان مراکز ترک اعتیاد، نسبت  به آگاه سازی عمومی به خصوص در محله های آسیب پذیر از طریق درج پیام های آموزشی بر لیوان، جا کلیدی و مشما اقدام نموده است.

لازم به ذکر است که شهرستان آغاجاری از شهرستان‌های جنوب شرق استان خوزستان است و از بزرگترین مناطق نفت‌خیز کشور به شمار می آید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد جوانان پیشگیری برنا خوزستان مصرف گل شهرستان آغاجاری اداره بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی،  رئیس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور در حاشیه بازدید از خانه سبز شهرداری مشهد (محل نگهداری متکدیان و کارتن خوابها) افزود: نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

ابوالحسن صفرپور افزود: طرح «مهرورزی» از طرح های خوب در حوزه پیشگیری از اعتیاد است که شهرداری مشهد به خوبی آن را اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این طرح، دارای رویکرد اجتماعی است و از این طریق به دنبال تربیت مربی در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به خصوص اعتیاد هستیم.

رییس کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: استقبال شهروندان از این طرح نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

صفرپور افزود: نقطه قوت طرح مهرورزی، ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس است که باید با قوت ادامه یابد.

ظرفیت پذیرش گرمخانه شهرداری مشهد (خانه سبز) برای هر شب حدود ۲۰۰ نفر است و در این گرمخانه خدماتی از قبیل صرف غذا و خدمات بهداشتی ارائه می شود.

حدود ۹ هزار معتاد متجاهر کارتن خواب در مشهد وجود دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • هدف گذاری اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری باشد
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • تمرکز بر پیشگیری، ضرورت امروز جامعه در حوزه اعتیاد است
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند