Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه "تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها اندیشیده شود" گفت: باید دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی بیجار "گروس" به دانشگاه ارتقا یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، علیرضا زندیان پیش‌از ظهر امروز در بازدید از دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی بیجار گروس، دانشگاه آزاداسلامی و علمی کاربردی واحد بیجار عملکرد و مشکلات هر یک از این مراکز را مورد بررسی قرار داد و از نزدیک با  مسائل دانشجویان آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با تاکید بر اینکه باید دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی بیجار گروس با اضافه شدن رشته‌های جدید همچون فرش، پیگیری فاز 2 دانشکده و ایجاد مرکز نوآوری فرش به دانشگاه تبدیل شود، اظهار داشت: بنده از تاسیس خانه فرش حمایت خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مسئله فولاد نیازمند رشته‌های زیرگروه مکانیک و فولاد سازی (ریخته‌گری) است، گفت: باید فضای کمی و کیفی در دانشگاه‌ها و نیازمندی‌های روز جامعه در کنار هم مورد توجه قرار بگیرد.

زندیان نبود رشته‌های تحصیلات تکمیلی را از جمله مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیجار عنوان کرد و افزود: در این واحد دانشگاهی 29 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی وجود دارد که باید رشته‌های جدید دانشگاهی نیز اضافه شود.

دانشگاه اسلامی باید در علم، خدمت به مردم و خلاقیت پیشتاز باشدبرنامه‌های جدید دانشگاه تهران برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیک

وی تاکید کرد: باید اهداف دانشگاه آزاد اسلامی به‌گونه‌ای باشد که رشته‌های موجود بر اساس دورنمای شغلی شهرستان ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه علمی کاربردی این شهرستان نیز اظهار کرد: حوزه نفوذ دانشگاه علمی کاربردی منطقه‌ای است در حالی که باید رشته‌های دانشگاهی در بخش فرش، صنایع دستی، کشاورزی و فولاد که از نیرهای مبرم این شهرستان است، باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تفکر، خلاقیت و نوآوری وظیفه پاسخگویی به نیازهای اجتماعی مردم را در جهت کسب، ترویج و توسعه دانش به عهده داشته و در تشخیص و ارائه راه‌حل جهـت دشـواری‌هـای اجتماعی پیشقدم هستند، گفت: باید کیفیت آموزشی در اولویت قرار گیرد.

زندیان یکی از مسائل اساسی دانشگاه‌ها را فقدان یـک سیستم نهادی جهت ارزیابی کیفیت و مسئولیت بخشیدن به کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، خـدماتی و رشد حرفه‌ای دانست و یادآور شد: امروزه پایین بودن کیفیت آموزش بیش از هر زمان دیگر نمایان‌تر شده که باید مسئولان تدبیری برای حل این مشکل بیندیشند.

انتهای پیام/491/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشکده علوم پایه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه بهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری‌های فراوانی انجام شد.

وی با اشاره به دیدار با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: در این دیدار مسائل و مطالبات حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر پیگیری و مطالبه شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم‌ترین موضوع این دیدار صدور مجوزهای مربوط به دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای دانشکده علوم پزشکی ملایر عنوان کرد: مقدمات ایجاد این دانشکده اعم از رشته و ساختمان و تجهیزات و… سال گذشته انجام و نهایی شده بود.

هادی بیگی‌نژاد گفت: در این دیدار گزارشی از روند طی شده در مسیر تأسیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر عنوان و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد که صدور مجوز نهایی تأسیس این دانشکده در شورای گسترش تسریع داده می‌شود.

وی بیان کرد: امید است با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این نهاد علمی و راهبردی در شهرستان ملایر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی ملایر می‌تواند در ارتقا و رشد مسائل پزشکی شهرستان بسیار مؤثر باشد.

بیگی‌نژاد با اشاره به مطالبات مردمی جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در شهرستان عنوان کرد: با افتتاح دانشکده علوم پزشکی این مطالبات مردمی محقق می‌یابد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227334 برچسب‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌
  • دریافت مجوز دو رشته جدید علوم توانبخشی و پیراپزشکیِ در مشهد
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه