Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت قرارداد از مجموعه قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پیمانکار ایرانی امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز با حضور وزیر نفت، هشت قرارداد از مجموعه قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های پیمانکار ایرانی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسناد همکاری شامل هفت بسته قراردادی میدان‌های بینک، سولابدر، لالی بنگستان، گچساران ۳ و ۴، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه و اهواز ۲، ۳ و ۵ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد و بسته قراردادی میدان رشادت شرکت نفت فلات قاره ایران در حوزه دریایی استان هرمزگان در خلیج فارس است.   قراردادهای بسته‌های گلخاری، گچساران ۳ و ۴، بینک، بی‌بی‌حکیمه، سولابدر و لالی بنگستان به ترتیب با شرکت‌های حفاری شمال (هلدینگ انرژی‌گستر سینا)، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، توسعه پتروایران، مشارکت ماشین‌سازی اراک، مشارکت صنایع نفت و انرژی قشم و مارون‌کاران، شرکت ملی حفاری ایران و مهندسی و ساختمانی جهانپارس به امضا رسید و قرارداد بسته‌های اهواز ۲ و ۳ و ۵ و رشادت نیز با قرارگاه خاتم‌الانبیا امضا شد.   ۲۰۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر می‌شود   مسعود کرباسیان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار  با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ قراردادهای بالادستی تنظیم و تصویب شد که در سال ۱۳۹۷ نیز به تصویب شورای اقتصاد رسید و اولین و دومین مرحله آن به ترتیب در سال ۱۳۹۷ و مرداد ۱۳۹۹ به امضا رسید، اظهار کرد: امروز نیز شاهد مرحله سوم این قراردادها هستیم که شامل ۲۹ پروژه در خشکی، ۴ پروژه در دریا و فراساحل برای رسیدن به افزایش تولید حداقل ۲۸۰ هزار بشکه در روز است.     وی افزود: ۷.۲ میلیارد دلار برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود که در مناقصات آنها ۱۷ شرکت اکتشاف و تولید ایرانی در بالادست شناسایی شدند. همچنین ۱۶ شرکت حفاری و ۲۲ شرکت EPC‌ ایجاد شد.     مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه پروژه‌های مرحله اول ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۷۵ هزار بشکه افزایش تولید داشته که به پیشرفت فیزیکی و تولید زودهنگام در برخی پروژه‌ها دست یافتیم، گفت: این نوید را می‌دهد که در زمان کوتاه با توان داخلی به نتیجه برسیم.     مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه برای مرحله دوم طرح‌ها ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و به ۱۷۵ هزار بشکه افزایش تولید خواهیم رسید، گفت: طی این مدت گروه کالایی ساخت داخل نیز تعریف شد و در این پروژه‌ها سعی شد که تمام تجهیزات به شرکت‌های ایرانی سفارش داده شود.     او با بیان اینکه تاکنون قرارداد ۲۲ دکل حفاری منعقد شده و تا پایان طرح‌ها به عدد ۵۲ خواهیم رسید، اظهار کرد: مرحله سوم قراردادها که امروز به امضا می‌رسد در پنج استان اجرا شده و با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیون دلار به ۹۵ هزار بشکه افزایش تولید در روز خواهیم رسید.   کرباسیان درباره توان رسیدن به تولید ۲.۴ میلیون بشکه نفت بعد از بازگشت احتمالی امریکا به برجام و لغو تحریم‌ها گفت: ما توان بالایی داریم، کارهای خوبی در زمینه افزایش توان تولید و بکارگیری نیروها ایجاد شده و چرخ تولید متوقف نشده است. وی با بیان اینکه ما بازارهای خودمان را داریم و سهم مان را پس می‌گیریم، گفت: ما منتظر شرکت های خارجی نیستیم، خودشان باید برگردند. انتهای پیام  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح نگهداشت و افزایش ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری افزایش تولید شرکت ملی نفت هزار بشکه تولید نفت پروژه ها امضا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید

شرکت ایران‌خودرو اعلام کرد: ظرفیت تولید محصول پارس با برنامه‌ریزی صورت گرفته از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کم‌تر از دو ماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گروه صنعتی ایران‌خودرو، این شرکت به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تأمین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است.

به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 740013

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش ۳۰ و ۱۶ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • آغاز عملیات پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶