Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:00:14 GMT

افتیمون، گیاهی برای برطرف کردن وسواس

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۹۵۵۲

افتیمون، گیاهی برای برطرف کردن وسواس

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که گیاه "افتیمون" بردی درمان بیماری مالیخولیا موثر بوده و اضطراب را برطرف می‌کند، ادامه داد: دم نوش این گیاه خاصیت آرامبخش دارد و برای تسکین سردرد، رفع بی حسی و درمان وسواس از آن استفاده می شود و ضد سودا است.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن پویان گفت: افتیمون که به نام‌های سس صغیر، کشوتن و حماض نیز شناخته می‌شود، یکی از گیاهان دارویی این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که طبیعت گیاه گرم و خشک بوده و از ساقه، دانه و همه اندام‌های گیاه استفاده می‌شود، افزود: مصرف دم کرده آن صفراآور و ملین است.

این پژوهشگر با اشاره به این‌که افتیمون ضدنفخ است، تصریح کرد: دم کرده آن برای تسکین درد مفاصل و پیشگیری از سرطان مفید و موثر است. این گیاه در بیماری مالیخولیا موثر بوده و اضطراب را برطرف می‌کند؛ در استعمال خارجی برای ناراحتی‌های پوستی و رفع خارش پوست کاربرد دارد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطر نشان کرد: دمنوش آن خاصیت آرامبخش دارد و برای تسکین سردرد، رفع بی حسی و درمان وسواس از آن استفاده شده و ضد سودا است. میزان مصرف این گیاه، روزی سه نوبت و هر نوبت دو تا چهار گرم از آن به صورت دم کرده مصرف می‌شود. مصرف بیش از حد آن موجب افسردگی می‌شود و در مواقع استفاده از داروهای عصبی و ضدصرع، نباید از این گیاه مصرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضد نفخ وسواس افسردگی گياهان دارويي جهاد دانشگاهی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،مدیر عامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی،خراسان شمالی،خراسان جنوبی،مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری افزود: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است