Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف الفتح درباره فروپاشی نظام اقتصادی عراق هشدار داد و از مخالفت اکثر نمایندگان پارلمان با بودجه سال ۲۰۲۱ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از النخیل، حسن شاکر نماینده ائتلاف الفتح گفت که بیشتر نمایندگان پارلمان عراق از بودجه سال 2021 ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه، بودجه 2021 به زمان بیشتری برای بررسی نیاز دارد، گفت بودجه سال جدید بر پایه وام‌های کلان است و این موضوع به فروپاشی نظام اقتصادی عراق می‌انجامد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شاکر همچنین افزود که بیش از 120 تریلیون دینار به هزینه‌های عملیاتی اختصاص داده شده که این امر بی‌سابقه است.

اظهارات مشاور بارزانی درباره نفت

خبر  دیگر اینکه  مشاور بارزانی گفت: دولت اقلیم به بغداد اطلاع داده بود که امکان تحویل نفت به دولت مرکزی را ندارد

رایزنی نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق با محوریت انتخابات زودهنگام پارلمانی

بر اساس گزارش شبکه ماهواره‌ای العهد، مسعود حیدر مشاور رئیس حزب دموکرات کردستان اظهار داشت که دولت اقلیم کردستان در سال 2019 به بغداد اطلاع داده بود که به دلیل برخی تعهدات با شرکت‌های نفتی امکان تحویل هیچ بشکه نفتی به دولت مرکزی را ندارد.

وی افزود که قرار بود در سال 2019 بررسی‌های نهایی این پرونده انجام شود اما بالا گرفتن تظاهرات مردمی مانع از این توافق در آن زمان شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی طی گفتگو با برنامه گفتگوی ویژه خبری درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند‌. 

 

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند‌. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

 

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود. 

 

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

 

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

 

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند.  خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • حمایت مشاور قالیباف از فضائلی /این جماعت تندرو به دنبال آن هستند که هزینه کارهای بی قاعده به دوش رهبری بیفتد/پایه گذار این روش جریان انحرافی بود