Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بازدید خبرنگاران قزوینی از تله سی یژ و مجموعه تفریحی و ورزشی منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک به دعوت سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین انجام شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین در این بازدید گفت: برای اجرای تله سی یژ و سه خط پیست اسکی و سایر تاسیسات احداث شده در این مجموعه تاکنون ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد یک حادثه به دلیل اشتباه فردی موجب شد تا تله سی یژ برای چند سال تعطیل باشد،افزود: با تلاش های فراوان همکاران ما در سازمان همیاری شهرداری های قزوین امسال موفق به رفع مشکلات فنی و گرفتن تاییدیه شرکت بازرسی زیر نظر استاندارد شدیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما با سخت کوشی مثال زدنی در دمای منفی ۱۰ درجه موفق به تکمیل تله سی یژ و راه اندازی دوباره آن شدند، اظهار داشت: شرکت بازرسی سخت گیری های زیادی در جهت استانداردسازی تله سی یژ داشت که با استقبال ما نیز همراه شد و در حال حاضر این دستگاه با بالاترین استاندارد جهانی در خدمت شهروندان قزوینی و گردشگران و ورزشکاران است.

طاهرخانی افزود: به دلیل تحریم ها شرکت فرانسوی سازنده تله سی یژ به درخواست های ما برای تامین قطعه و راهنمایی برای تعمیر بخش هایی از دستگاه پاسخ نمی داد اما با همراهی نیروهای متخصص بومی و شرکت های داخلی موفق به تعمیر و تامین قطعات مورد نظر شدیم.

این مسوول همچنین گفت: براساس بررسی های انجام شده این تله سی یژ که ساخت کشور فرانسه است جزو بهترین تله سی یژهای جهان به شمار می رود و امکان تبدیل آن به تله کابین نیز وجود دارد.

وی از سکوی دید از ارتفاع، پرش از ارتفاع، خانه های اسکیمویی و پارک دید آسمان شب از دیگر طرح های تفریحی این مجموعه که در آینده برای ساخت آنها اقدام می شود یاد کرد و گفت: این مجموعه نیازمند خطوط مخابراتی و اینترنت است و امیدواریم با همراهی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات این زیرساخت به زودی فراهم شود.

وی در ادامه از اصحاب رسانه خواست تا با معرفی این مجموعه به رونق گردشگری قزوین کمک کنند.

تله سی یژ قزوین ماه جاری در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رفع نقایص فنی و دریافت تاییدیه استاندارد، پس از چهار سال بازگشایی شد.

تله سی یژ و مجموعه تفریحی و ورزشی منطقه نمونه گردشگزی کامان و زرشک در ۲۵ کیلومتری شهر قزوین و در حاشیه جاده قزوین-رازمیان قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری استان قزوین قزوین گردشگری استان قزوین قزوین اخبار کنکور تله سی یژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدید کننده در صدر آماربازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند.
ثابت اقلیدی افزود: تا هشتم فروردین بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،  ۱۹ درصد افزایش داشته است همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.
او همچنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.
وی همچنین در خصوص آمار‌های اقامت و اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت،  تعداد کل اقامت‌ها در استان فارس  به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس  هم ۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی برج میلاد در روز ۱۳ فروردین
  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است/ تغییر بازدید از برج میلاد در شب‌های قدر
  • تعطیلی برج میلاد در روز طبیعت
  • بازدید بیش از ۴۳۹ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری قزوین
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس 
  • رکورد بازدید از برج آزادی شکست
  • رکوردشکنی جدید برج آزادی در ایام نوروز!
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس