Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به فعالیت ۲۰۰ هزار بسیجی برای اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: ۱۲ میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد شاهین محمد صادقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: جهت مقابله با کرونا زحمات و تلاش‌های بسیار زیادی  از طرف کادر بهداشت و درمان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:کادر درمان برای کاهش بیماری و بازگشت سلامت مردم نفس به نفس بیماران و سینه به سینه مرگ ایستادند و یک تلاش کردند اما یک نکته واضح است و آن اینکه نه ما و نه دنیا تجربه مواجه شدن با چنین پدیده‌ای نداشتیم در همین راستا دنیا و کشور ما به آزمون و خطا روی آورد و کارهایی در این زمینه انجام شد.

رئیس سازمان  بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: پس از گذشت چندین ماه از بیماری کرونا مقام معظم رهبری به ستاد ملی کرونا، فرمانده سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج دستور دادند که برای کمک  به کادر درمان نیروهای بسیج را به کار بگیرند چون بار بیماری سنگین بود و احساس می‌شد کادر بهداشت و درمان  به تنهایی  قادر به مواجه به این بیماری نیستند در همین راستا بسیج به عنوان ذخیره انقلاب و نیروی مردمی که همیشه در بحران‌ها پای کار هستند  به موضوع ورود کردند.

بیش از 14 هزار بسیجی لرستانی در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنندطرح شهید سلیمانی در استان هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود/ زنجیره کرونا قطع خواهد شدکاهش 81 درصدی بیماران بستری در کرمانشاه از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی/ مرگ ناشی از کرونا به 1.1 در روز رسید

وی بیان کرد: پس از دستور مقام معظم رهبری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بنده به عنوان رئیس بسیج جامعه پزشکی دستور دادند طرحی  برای کمک به وزارت بهداشت تهیه شود چرا که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری متولی مقابله با کرونا وزارت بهداشت است و هر دستگاهی که می‌خواهد به صحنه  مقابله با کرونا ورود کند باید  در چارچوب سیاست‌های اتخاذ شده توسط وزارت بهداشت عمل کند که در همین راستا طرح مزین به نام حاج قاسم سلیمانی را تهیه کرده‌ایم.

محمد صادقی گفت: در نیمه دوم آبان ماه طرح شهید  سلیمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شد البته این طرح در ابتدا به عنوان یک طرح بدون نام شروع شد ولی با توجه به ارادت مردم به حاج قاسم این طرح به نام این شهید آسمانی مزین شد.

وی تصریح کرد:  از ابتدای اجرای طرح برخی‌ها با نامگذاری حاج قاسم به این دلیل که از موفقیت این طرح مطمئن نبودند مخالف بودند ولی ما بر اساس اینکه این طرح منطق علمی قوی دارد و هیچ  خدشه‌ای بر آن وارد نیست و همچنین اعتقاد داشتیم اگر خداوند متعال به ما توجه نکند به واسطه نام مبارک حاج قاسم به طرح  توجه می‌کند و روح حاج قاسم بر این طرح حاکم است.

رئیس سازمان  بسیج جامعه پزشکی کشور خاطر نشان کرد: جهت اجرای طرح حاج قاسم نیازمند ایجاد  یک هماهنگی بین بخشی بودیم و لازم بود فرماندهان بسیج و سپاه سراسر کشور، روسای دانشگاه‌ها، مراکز بهداشت و درمان و همچنین مسئولان دولتی به فهم مشترکی می‌رسیدند که پس از آن تمهیدات اجرایی طرح فراهم شد.

وی با بیان اینکه جهت اجرای طرح شهید سلیمانی تیم‌های مراقبتی، نظارتی، حمایتی در نظر گرفته شد اظهار داشت: تیم‌های مراقبتی بیماریابی و مراقبت از بیماران  را به عهده داشتند، تیم‌های نظارتی متشکل از  بسیج و وزارت بهداشت بودند که کارشان  نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی در سراسر کشور و همچنین  تیم‌های حمایتی کارشان حمایت از افرادی بودند که دچار بیماری شده بودند و نیازمند کمک‌های معیشتی بودند که بسیج و سپاه با کمک خیران و مردم بسته‌های غذایی در اختیار این بیماران قرار می‌دادند.

محمد صادقی افزود: بیماریابی فعال، جدا سازی هوشمند و حمایت هدفدار در طرح شهید سلیمانی سبب شد که سطح تماس افراد بیمار با بقیه جامعه کم شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور عنوان کرد: انعطاف پذیر بودن طرح شهید سلیمانی و متناسب با استان‌ها، ارزان بودن، اجرای ساده و آسان و همچنین مردمی بودن اجرای طرح  از جمله مهمترین مزیت‌های اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی بیان کرد:  تاکنون حدود 200 هزار نفر بسیجی در سراسر کشور جهت اجرای طرح شهید سلیمانی فعال شدند و خوشبختانه نتایج حاصل این طرح   برگرفته از  اندیشه و مکتب حاج قاسم است و همین  امر سبب شده تنها کشوری هستیم که سیر بیماری  کرونا کاملا نزولی است.

محمد صادقی در رابطه با دستاوردهای طرح شهید سلیمانی گفت: با اجرای  طرح مزین به نام حاج قاسم نشان دادیم که با دست خالی و در زیر سایه تهدید نظامی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان توانستیم کاری کنیم که دشمنان نتوانستند انجام بدهند و این نشان می‌دهد وقتی اراده، توکل و عزم ملی وجود داشته باشد در بسیاری از موارد امکانات نیاز نیست.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تفاوت دیدگاه‌های سیاسی در کشور برای حفظ سلامت مردم و برون رفت از این بحران کرونا همدست شده، مشخص شدن ظرفیت بسیج برای جامعه و همچنین  امید آفرینی از دیگر دستاوردهای مهم طرح شهید سلیمانی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور خاطر نشان کرد:تاکنون بر اساس آخرین گزارش‌ها با اجرای طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور حدود 12 میلیون خانوار غربالگری شدند و از 486 مرگ به 71 مرگ رسیده‌ایم و حدود 88 درصد کاهش داشته‌ایم.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح شهید سلیمانی بسیج جامعه پزشکی کشور وزارت بهداشت رئیس سازمان سراسر کشور محمد صادقی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در مجتمع ورزشی شهید رجایی ارومیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های صورت گرفته در این بخش است.

صادق ستاری فرد  افزود: استمرار نهضت ملی احداث فضا‌های ورزشی برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی شده است که با اولویت مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش و ۳۳ درصد به سرانه ورزشی افزوده شده و با این اقدام سرانه از سه دهم (۰.۳) مترمربع به چهار دهم (۰.۴) مترمربع رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت فضای ورزشی دانش‌آموزی در آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ۱۰۷ هزار مترمربع با اجرای طرح شهید سلیمانی به فضای ورزشی دانش‌آموزی آذربایجان‌غربی افزوده شد.

دو برابر شدن اعتبارات بهسازی و ایجاد زیر ساخت های ورزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و سلامت در این استان هزینه شد که با توجه به پیشرفت‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این اعتبارات امسال ۲ برابر شود.

ستاری فرد گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشتاز در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

معاون وزیر اظهار کرد: ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی بسیار است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این استان شاهد باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد
  • گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج