Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تا امروز ۱۰۵ شرکت سود خود را از طریق سامانه سجام توزیع کردند و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار از طریق ‌سامانه سجام سود نقدی خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، «حسین قشمی» در خصوص اینکه چرا با وجود سامانه سجام بازهم سود سهام اکثر شرکت‌ها از طریق بانک‌ها انجام می‌شود، گفت: ناشران تا امروز به ‌صورت سنتی و از طریق جدول زمان‌بندی که منتشر می‌کنند با مراجعه به بانک‌ها، سود را پرداخت می‌کنند اما شرکت ‌سپرده‌گذاری مرکزی ازآنجایی‌که پرداخت سود و تسویه وجوه بر اساس قانون بازار سرمایه بر عهده این شرکت است، از سال ۹۷ ‌سامانه سجام را راه‌اندازی و از سال ۹۹ سامانه پرداخت سود را راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره اینکه تا امروز چه تعداد ناشر از این امکان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای پرداخت سود به سهامداران استفاده ‌کرده‌اند، بیان کرد: تا پایان روز جاری از نزدیک به ۷۰۰ شرکت حاضر در بازار سرمایه، ۱۰۵ ناشر به سامانه پرداخت سود سجام ‌متصل شدند و البته اتفاق خوبی که در حال رخ دادن است افزایش شتاب ورود ناشران به این سامانه برای پرداخت آنلاین سود ‌است، به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در دو ماهه پایانی سال تعداد بیشتری از ناشران از این خدمات سپرده‌گذاری مرکزی ‌استفاده کنند. ‌

قشمی با تاکید بر توسعه بازار سرمایه و افزایش رجیستری‌ها گفت: امروز در ‌اکوسیستم موجود در بازار سرمایه، رجیستری‌ها به بیش از ۱۰ برابر رسیده و شرکتی که تا سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ ‌هزار سهامدار داشته، امروز ۵۰۰ هزار سهامدار دارد؛ به همین دلیل هم خدمات‌دهی با روش‌های سنتی برای سیستم بانکی هم توجیه ‌اقتصادی ندارد و گاه امکان‌پذیر هم نیست. ‌

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با تاکید بر آمادگی کامل زیرساخت‌های این مجموعه برای ‌خدمات‌دهی آنلاین به سهامداران گفت: همه ناشران بازار سرمایه از طریق درگاه دانا می‌توانند پرداخت سود خود را آنلاین کنند، ‌همچنین پلتفرمی آماده شده که مطالبات سال‌های گذشته سهامداران نیز اگر در فرآیند افزایش سرمایه به سهام تبدیل نشده ‌باشد، از طریق این پلتفرم به صورت آنلاین پرداخت شود، به این ترتیب برای سال آینده با مجوز سازمان بورس درگاه پرداخت ‌مطالبات سهامداران نیز راه‌اندازی خواهد شد. ‌

قشمی در خصوص اینکه چه زمان همه ۷۰۰ شرکت حاضر در بازار سرمایه سودهای نقدی خود را از طریق سامانه سجام به ‌سهامداران پرداخت خواهند کرد و این خدمات‌دهی برای ناشران تبدیل به الزام قانونی می‌شود، گفت: ناشران استقبال خوبی از این ‌موضوع داشتند و سرعت ثبت اطلاعات و حضور آن‌ها در درگاه دانا به طور قابل توجهی رو به افزایش است اما در این رابطه شورای ‌عالی بورس و سازمان بورس موضوع را در دستور کار دارند که این نحوه پرداخت سود برای ناشران الزامی شود. ‌

این مقام مسئول به موضوع کارمزد ناشران برای پرداخت سود از طریق سجام اشاره کرد و افزود: این کارمزد ‌بسیار ناچیز بوده و مربوط به مصوبه سال ۱۳۸۸ است که تغییر نکرده، به این ترتیب که ناشران بابت هر سهامدار ۲۵۰ تومان ‌کارمزد باید به سپرده‌گذاری پرداخت کنند که به تایید ناشران در مقابل خدماتی که این سامانه در جهت شفاف‌سازی وضعیت ‌پرداخت سود آن‌ها ارائه می‌دهد، رقم بسیار اندکی است. ‌

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شرکت سپرده گذاری مرکزی بازار سرمایه سامانه سجام پرداخت سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه سپاهان اصفهان به دلیل توهین تماشاگرانش به مقامات رسمی و غیر رسمی در دیدار برابر نساجی مازندران در هفته بیست و سوم باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*مسابقه تیم‌های فولاد خوزستان و هوادار لیام تهران برگزار و از سوی میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای تیم هوادار لیام تخلفاتی مبنی بر نقص اصولی کلی رفتار رخ داد. وی باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است. (با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی ناشی از رای شماره ۱۲۱۸، پس از قطعیت این دادنامه، محرومیت در لیگ برتر به اجرا در خواهد آمد)

مهرداد طهماسبی، مربی تیم هوادار لیام به دلیل نشر اکاذیب از طریق کنفرانس خبری بعد از بازی به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

باشگاه فولاد خوزستان به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

باشگاه هوادار لیام تهران به دلیل داشتن ۶ بازیکن اخطاری باید ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قطعی است.

*مسابقه تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برگزار و از سوی فرشاد بختیاری زاده، مربی تیم استقلال خوزستان تخلفاتی مبنی بر رفتار غیرورزشی منجر به اخراج شد، رخ داد. وی به یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه استقلال خوزستان به دلیل پرتاب نارنجک توسط تماشاگرانش در چند نوبت و نقض اصول کلی رفتار باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند. این رای قابل تجدید نظر است.

*دیدار تیم‌های تراکتور و سپاهان اصفهان برگزار و از سوی شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم تراکتور تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر ورزشی رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

باشگاه تراکتور به دلیل نقض اصول کلی رفتار (نقض مقررات بازی) رایگان اعلام کردن بلیط بیش از ظرفیت حضور باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قابل تجدید نظر است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898656

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آرای جدید انضباطی لیگ برتر اعلام شد
  • جریمه 238 میلیونی برای 3 باشگاه
  • جریمه 100 میلیونی برای رایگان کردن بلیت‌فروشی!
  • جریمه نقدی ۵ باشگاه لیگ برتری
  • سپاهان توسط کمیته انضباطی جریمه شد
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود