Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ماهیان خاویاری با ارزش‌ترین ماهیانی هستند که بشر تاکنون اقدام به پرورش و صید آن‌ها کرده و همین ارزش بالا موجب صید بی رویه‌ای شده که نسل این ماهیان را با خطر انقراض مواجه کرده است.
هرچند تولید بچه ماهیان خاویاری با هدف رهاسازی به دریا و بازسازی ذخایر طبیعی در کشورمان بیشتر از چهار دهه قدمت دارد، اما پرورش ماهیان خاویاری به منظور تولید گوشت و خاویار از حدود دو دهه پیش آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اقلیم مناسب، پایین بودن هزینه‌های تولید و نیروی انسانی، وجود دانش فنی و تجربه بالا، همچنین آوازه کشورمان به عنوان تولیدکننده بهترین خاویار جهان سبب شده تا این فعالیت، ارزش اقتصادی فوق العاده‌ای پیدا کند و ایران پس از روسیه دومین عرضه‌کننده خاویار به جهان شناخته شود.
در استان اصفهان پرورش آبزیان از یک دهه پیش سرعت گرفت و از دو سال پیش هم پرورش ماهیان خاویاری آغاز شد. متولیان این صنعت در استان اصفهان تلاش می‌کنند با افزایش تعداد واحد‌های پرورشی، احداث کارخانه‌های فرآوری و نشان سازی تجاری خاویار کمتر شناخته اصفهان را به محصولی صادراتی و درآمدزا تبدیل کنند. اصفهان، یکی از استان‌های پیشرو در پرورش ماهیان خاویاری محمدرضا عباسی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: استان اصفهان تولیدکننده ۱۰ هزارو ۲۲۰ تن انواع ماهیان خوراکی در سال و یکی از ۱۰ استان پیشرو در زمینه پرورش ماهیان خاویاری است.
او گفت: مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری استان در شهرستان‌های کاشان، اصفهان، آران و بیدگل و خوربیابانک احداث شده و ۶ گونه مهم ماهیان خاویاری با نام‌های استرلیاد، سیبری، شیپ، فیل ماهی، اوزون برون و چالباش در آن‌ها پرورش داده می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مزرعه‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان با تسهیلاتی که گرفتند میزان تولید خاویار خود را امسال به ۳۰ تن رساندند و پیش بینی می‌شود این رقم در سال آینده به ۵۰ تن افزایش یابد.
عباسی افزود: تمام واحد‌های پرورشی دارای مجوز بر اساس سهمیه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده می‎توانند بچه ماهی خریداری کنند و امیدواریم امسال سهمیه بیشتری برای خرید بچه ماهیان خاویاری به استان اصفهان داده شود.
او افزود: در حال حاضر مراحل استحصال و نگهداری خاویار استان اصفهان در استان‌های شمالی صورت می‌گیرد، اما می‌شود با بسترسازی‌های مطلوب و توسعه مزارع پرورشی به خودکفایی همه جانبه در این حوزه دست یافت.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تنها دلیل صادر نشدن خاویار استان اصفهان به بازار‌های خارجی نبود سرمایه گذاری کافی و نداشتن نشان تجاری و شرکت‌های تخصصی در زمینه استحصال و ساماندهی خاویار است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و ورود شرکت‌های خصوصی برای ایجاد نشان تجاری زمینه صادرات این محصول فراهم می‌شود.   پیش بینی درآمد ۷ میلیون دلاری اصفهان از صدور خاویار محمدمهدی مدرس نیا کارشناس فنی امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به میانگین قیمت خاویار صادراتی پیش بینی می‌شود اصفهان از صدور خاویار سالیانه حدود ۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
او یادآور شد: شرکت‌های خصوصی می‌توانند زمینه صادرات خاویار اصفهان را به بازار کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های اروپایی به ویژه ایتالیا، فرانسه، آلمان و لهستان فراهم کنند.
کارشناس فنی امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: تلاشمان بر این است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شراکت با دیگر استان‌های صادر کننده خاویار گام نخست درآمد زایی ارزی را با قوت برداریم.
مدرس نیا افزود: اگر چالش‌هایی همچون گرانی مواد غذایی، کیفیت آب و موانع تولید برطرف شود افزایش تولید خاویار و رساندن آن به بازار‌های جهانی دور از دسترس نیست.  
خاویار و خواص غذایی آن
بهرام سلطانی کارشناس تکثیر ماهیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خاویار ماده‌ای پرانرژی و سرشار از انواع ویتامین‌ها، موادمعدنی، اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌ها و منبعی غنی از امگا ۳ است.
او ادامه داد: ۲۵ درصد چربی خاویار کلسترول و ۷۵ درصد لیستین است و خاویار غنی از نوعی الکل چرب با زنجیره بلند است که در بدن به اسیدچرب تبدیل می‌شود.   کارشناس تکثیر ماهیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: خاویار در پیشگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی و آرتریت روماتوئید یا همان التهاب مفاصل موثر و سرشار از آهن است و مصرف آن به افراد دچار کم خونی ناشی از فقرآهن توصیه می‌شود.   سلطانی یادآور شد: خاویار سرشار از ویتامین‌های C، B، A، D، E، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک است. ویتامین A موجود در خاویار در ترمیم و نگهداری اپی‌تلیان، رشد استخوان و ترمیم رنگدانه مردمک چشم نقش بسزایی دارد و ویتامین D آن موجب تعادل کلسیم و فسفر می‌شود که مصرف آن در دوره نقاهت، جراحی‌های بزرگ و بیماری‌های عفونی برای بازگرداندن نیروی از دست رفته مفید است.

توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار با توجه به ظرفیت‎های مطلوب استان اصفهان آثار اقتصادی مثبتی از جمله اشتغالزایی و ارزآوری دارد.

گزارش از عیسی صادقی
انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی خاویار پرورشی خاویار ایرانی پرورش ماهیان خاویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی

در روز‌هایی که قیمت لاستیک خودرو و سایر لوازم آن روزبه‌روز گران‌تر می‌شود، خرید لاستیک دولتی تنها راهی است که با استفاده از آن می‌توانید این وسیله ضروری خودرو را تقریباً نصف قیمت بخرید.

البته بسیاری تصور می‌کنند برای خرید انواع لاستیک باید صبح زود به نمایندگی یا کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک مراجعه کنند و به همین دلیل قید خرید آن را می‌زنند یا فکر می‌کنند که ثبت نام لاستیک دولتی شامل محصولات باکیفیتی مثل کویر تایر نمی‌شود و اصلاً ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر امکان‌پذیر نیست.

این در حالی است که برای ثبت نام لاستیک دولتی کویر ۴ روش مختلف وجود دارد که ۳ مورد از آنها اینترنتی است و بیشتر فرایند آنها به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله هر ۳ روش و نکات آنها را برایتان توضیح می‌دهیم.

۴ روش برای خرید لاستیک دولتی کویر

 

اگر عمر مفید لاسیتک‌های خودرو شما به پایان است، وقت آن است که با این روش‌ها آشنا شوید. ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر به ۲ صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود که در ادامه با تمامی روش‌های خرید آنلاین و حضوری کویر تایر دولتی آشنا می‌شوید.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر از طریق سایت kavirtire.ir

لازم به ذکر است که سامانه فروش آنلاین سایت کویر تایر (kavirtire.ir) همیشه فعال نیست و ممکن است برای ثبت نام کویر تایر دولتی مجبور شوید از روش‌های دیگر اقدام کنید. اگر این سامانه فعال بود، باید گام‌های زیر را برای خرید لاستیک کویر به قیمت دولتی طی کنید:

وارد آدرس https://kavirtire.ir/esale شوید.

پس از مطالعه شرایط، تیک تأیید آن را در پایین صفحه بزنید و بعد روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید.

کد ۷ رقمی ارسال شده به شماره موبایل مالک را وارد کنید. توجه کنید که این کد رمز ورود شما به سیستم هم محسوب می‌شود و به همین دلیل آن را به خاطر بسپارید.

در مرحله بعد باید فرم مربوط به اطلاعات شخصی مالک، ایمیل، آدرس دقیق پستی و کد پستی مالک را وارد کنید. ورود تمامی این اطلاعات اجباری است و باید هنگام وارد کردن آنها دقت کنید تا تحویل لاستیک با مشکل مواجه نشود.

سپس شرکت سازنده خودرو، نوع و پلاک آن را وارد کنید.

تصویر اسکن پشت و روی کارت ملی و کارت خودرو را آپلود کنید. فرمت این تصاویر باید Jpg و حجم آنها زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشد.

پس از تأیید مدارک مجدداً وارد سایت شوید و از میان محصولات موجود، گزینه‌ای که با خودروی شما (از نظر سایز) تناسب دارد را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کنید.

پس از پرداخت هزینه پست و لاستیک، خرید شما نهایی می‌شود.

لاستیک‌ها نهایتاً تا یک هفته بعد به دست شما می‌رسند و هنگام تحویل مأمور پست مدارک هویتی و کارت خودروی شما را بررسی می‌کند و بعد لاستیک را تحویل می‌دهد.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر از طریق سامانه تخصیص تایر

در این روش باید وارد سایت دولتی www.kala.ntsw.ir شوید و پس از پایان ثبت نام لاستیک دولتی در این سایت، باید خودتان برای دریافت لاستیک به نمایندگی موردنظر مراجعه کنید. مراحل خرید کویر تایر دولتی از این سایت به شرح زیر است:

بهتر است در ساعت‌های ۹:۳۰ و ۱۵:۳۰ که موجودی سایت به روز می‌شود وارد آن شوید.

کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید.

کد اعتبارسنجی ارسال شده به شماره موبایل را وارد کنید.

شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

سایز و سایر مشخصات لاستیک موردنظرتان را وارد کنید. برای دانستن این مشخصات، کافی است نگاهی به لاستیک‌های فعلی خود بیندازید یا یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید.

در مرحله بعد باید استان، شهر و نمایندگی موردنظر را از لیست موجود انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید برند‌های موجود را هم ببینید.
غذا و مکمل حیوانات خانگی با بهترین در دارتیل با ارسال سریع و رایگان
فیش رزرو نوبت را پرینت بگیرید.

با در دست داشتن فیش، کارت ملی، کارت بانکی به نام مالک و مدارک خودرو، در زمان مقرر به نمایندگی مراجعه و لاستیک خود را تحویل بگیرید.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر در سایت‌های عاملین فروش اینترنتی

سایت شرکت کویر چند سایت را به عنوان عاملین فروش اینترنتی خود معرفی کرده که خرید از آنها مشابه سایر فروشگاه‌های اینترنتی است و لاستیک کویر تایر دولتی را به همان قیمت سایت کویر تایر و سامانه تخصیص تایر به شما می‌فروشند. همچنین این عاملین فروش اینترنتی هم لاستیک را درب خانه به شما تحویل می‌دهند.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر به صورت حضوری

برای خرید حضوری لاستیک دولتی کویر، باید به یکی از نمایندگی‌های این شرکت که مشخصات آنها در kavirtire.ir/representatives درج شده، مراجعه کنید. برای خرید حضوری نیز باید همان مدارکی که در خرید از سامانه تخصیص تایر نام بردیم را همراه خود داشته باشید.

پیش از ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر، حواستان به نکات زیر باشد:

خرید و ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر فقط مخصوص مصرف‌کننده نهایی است.

در روش خرید اینترنتی، می‌توانید در هر ۶ ماه ۲ حلقه دریافت کنید؛ درحالی که در خرید حضوری، در هر سال می‌توانید ۲ حلقه لاستیک بخرید.

تایر‌های ارسالی فقط به مالک خودرو و با ارائه کارت ملی تحویل داده می‌شوند.

در صورت عدم رعایت قوانین خرید اینترنتی، استفاده از مدارک جعلی و … ثبت نام باطل شده و مبلغ پرداختی پس از روشن شدن وضعیت پرونده حقوقی عودت داده می‌شود.

باید هزینه حمل و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را هم به قیمت لاستیک دولتی کویر اضافه کنید.

در صورت عدم مراجعه به نمایندگی در نوبت مقرر، نوبت شما می‌سوزد و باید مراحل ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر را از ابتدا طی کنید.

خرید لاستیک خودرو‌های شاسی‌بلند به صورت اینترنتی امکان‌پذیر نیست.

هنگام مراجعه به نمایندگی، باید حتماً لاستیک‌ها روی خودرو نصب شوند.

قیمت لاستیک کویر تایر به سایز آن بستگی دارد. به عنوان مثال در بازار آزاد قیمت لاستیک کویر تایر مخصوص خانواده سمند و ال ۹۰ حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است، درحالی‌که با ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر می‌توانید هر حلقه از این نوع لاستیک را با قیمت حدود ۸۴۰ هزار تومان بخرید.

آیتول سامانه استعلام و پرداخت خلافی خودرو، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خودرو و موتور، خدمات غیرحضوری مثل ترخیص و معاینه فنی خودرو و فروش لوازم‌یدکی و اقلام مصرفی مثل روغن‌موتور، باطری و فیلتر روغن است که با مراجعه به آن می‌توانید در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید و بسیاری از خدمات دولتی مربوط به خودرو که زمان بر و خسته‌کننده هستند را در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهید.

منبع: آیتول

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • ورود یگان ویژه به کویر برای رشد ایران اسلامی
  • ورود یگان ویژه به کویر!
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • خیل عظیم مردم بر سر مزار شهیدی در دل کویر بردسکن
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی