Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@23:49:14 GMT

روند افزایشی بیکاری در کانادا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۴۶۳۵

روند افزایشی بیکاری در کانادا ادامه دارد

نرخ بیکاری کانادا در ماه دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۸.۶ درصد رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، با وجود بازگشایی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه کاهش سرعت شیوع کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه دسامبر با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۸.۶ درصد رسید. این نرخ بیکاری که بالاترین نرخ بیکاری هشت ماه اخیر محسوب می شود پس از آن رقم خورد که در این ماه ۶۲ هزار نفر بیکار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان اشتغال زایی ۳۳ هزار نفر بیشتر از پیش بینی های قبلی محسوب می شود.

طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۴.۹ درصد رسیده که ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. هم چنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۷.۷ درصد رسیده است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۸۲ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به می ۲۰۲۰ با ۱۳.۷ درصد بوده است.

به تفکیک استانی در این ماه بیشترین اشتغال زایی مربوط به استان اونتاریو بوده است. آلبرتا و بریتیش کلمبیا نیز در رده های بعدی قرار دارند. در سال جاری بیشترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به ماه ژوین با اشتغال زایی برای ۹۵۲ هزار نفر و کمترین اشتغال زایی مربوط به ماه آوریل با اشتغال زایی منفی ۱۹۹۳ نفری بوده است.

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ بیکاری نرخ بیکاری پول نیوز اقتصاد کانادا اشتغالزایی کرونا اشتغال زایی نرخ بیکاری ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا

تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، آژانس آماری کانادا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی حقیقی (GDP) بخش منابع طبیعی کانادا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ پس از ۲ کاهش متوالی سه ماهه، ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در گزارش اداره آمار آمده است: رشد در سه ماهه چهارم عمدتا ناشی از استخراج بیشتر نفت خام و مواد معدنی فلزی بوده است.

استخراج نفت خام در دوره ماه اکتبر تا ماه دسامبر سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافت و در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود رسید.

در سال ۲۰۲۳، استخراج نفت خام ۱.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که استخراج معدن و مواد معدنی ۵.۱ درصد در سه ماهه چهارم صعود کرد.

در این بیانیه آمده است: «حجم صادرات منابع طبیعی در سه ماهه چهارم ۳.۱ درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل صادرات بالاتر انرژی و منابع معدنی بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • روند افزایشیِ ورورد گردشگر به اصفهان ادامه دارد
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند
  • اشتغال‌زایی برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان کردستان
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر