Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@07:24:27 GMT

۵۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شد!

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۴۹۱۶

۵۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شد!

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن می‌گوید: به دلیل شیوع آنفلوآنزا مرغی تا به حال ۵۰۰ هزار قطعه مرغ را معدوم کردیم. واکسن این بیماری در بازار وجود دارد.

به گزارش ایمنا، در دو هفته اخیر قیمت تخم‌مرغ رقم جدیدی را ثبت کرد. در آن زمان قیمت برخی از تخم‌مرغ‌های شناسنامه‌دار به شانه‌ای ۵۰ هزار تومان رسید که البته این تخم‌مرغ‌ها، معمولی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال بعد از گذشت دو هفته قیمت تخم‌مرغ فعلاً ثابت باقی مانده است. برخی از فعالان بازار علت افزایش قیمت تخم‌مرغ را آنفلوآنزای مرغی عنوان کردند.

به گفته سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن، در دو هفته اخیر قیمت تخم‌مرغ از سوی دولت دستوری تعیین شده است. قیمت تخم‌مرغ از محل درب مرغداری کیلویی ۱۴ هزار تومان و در بازار آزاد هم با کیلویی ۱۷ هزار تومان فروخته می‌شود. یعنی قیمت تخم‌مرغ در بازار شانه‌ای ۳۵ هزار تومان است.

ناصر نبی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت تخم‌مرغ به دلیل افزایش آنفلوآنزا گران شده است؟ به تجارت‌نیوز می‎‌گوید: بخشی از گرانی قیمت تخم‌مرغ به دلیل آنفلوآنزای مرغی است. بابت آنفلوآنزای مرغی کادر دامپزشکی هیچ موضوعی را پنهان نمی‌کند. فعلاً پنج مرغداری بزرگ در خراسان جنوبی درگیر آنفلوآنزا شده است.

وی اظهار می‌کند: به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی تا به حال ۵۰۰ هزار مرغ را معدوم کردیم. البته مقصر افزایش شیوع آنفلوآنزا سازمان دامپزشکی نیست بلکه مقصر خود مرغدارها هستند.

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن معتقد است: واکسن آنفلوآنزا در بازار موجود و تزریق واکسن آنفلوآنزا اجباری است. متأسفانه در این زمینه مشکل فرهنگی وجود دارد. هر چند که قیمت واکسن‌ها هم بالاست.

قیمت تخم‌مرغ ارزان نمی‌شود

نبی‌پور می‌گوید: سه دوز واکسن برای هر مرغ شش هزار تومان تمام می‌شود، یعنی یک واحد مرغداری با ۱۰۰ هزار قطعه مرغ باید ۶۰۰ میلیون تومان بابت واکسن مرغ‌ها هزینه کند. البته این بخشی از هزینه مرغداران است. برای مرغ‌ها سایر واکسن‌های دیگر تزریق می‌شود که هزینه را بالاتر می‌برد!

وی درباره قیمت تخم‌مرغ تا شب عید بیان می‌کند: قیمت تخم‌مرغ تا شب عید کاهش پیدا نمی‌کند. چنانچه دولت قیمت‌ها را دستوری تعیین کند، قیمت مرغ همین رویه را دارد.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 467995

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تخم مرغ مرغ گرم نرخ مرغ مرغداری قیمت مرغ مرغداران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آنفلوآنزای مرغی قیمت تخم مرغ هزار تومان مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فرودین به حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

به گفته او قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده ۶۴ هزارتومان است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و روند کاهش قیمت مرغ، از اواخر سال گذشته مرغداران متحمل زیان شدند که امیدواریم در راستای تعدیل قیمت، خرید حمایتی صورت بگیرد و هموابه از عرضه مرغ منجمد متوقف شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر صادرات مستمر مرغ افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها باید شرایطی فراهم شود که مرغ مازاد صادر شود.

او گفت: بنابر آمار در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه، دی ۱۵۲ میلیون، بهمن ۱۵۰ میلیون و اسفند ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این‌حجم جوجه ریزی در تاریخ تولید مرغ کشور بی سابقه بوده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حراج ۲۵۲ کیلو طلا به قیمت ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • آخرین قیمت سکه و طلا در بازار آزاد
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
  • جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ ۷۲۱۸ سکه فروخته شد+قیمت
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۲۷ فروردین +جدول