Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان توسط افراد سودجو در قالب این پرونده‌ها تصرف شده بود، افزود: از این میزان یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سطح استان آذربایجان غربی از متصرفان خلع ید و باز پس گیری شده است.

وی با بیان اینکه از پرونده‌های تشکیل شده نیز یک هزار پرونده رسیدگی و مختومه شده اند، ادامه داد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان را مراتع و جنگل‌ها پوشش می‌دهد و متأسفانه شاهد سودجویی افراد زیادی برای تصرف اراضی ملی استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با بیان اینکه از دو میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی استان تاکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار سنددار شده اند، گفت: از این میزان عرصه ملی تاکنون ۸۰ درصد آن اجرا و برای شهرستان‌های سلماس و چالدران به اتمام رسیده و تا پایان سال نیز شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر خاتمه می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی کم شدن اطاله دادرسی، امنیت سرمایه گذاری، صیانت از اراضی ملی، دسترسی سهل و آسان به نقشه اراضی ملی و استعلامات و هماهنگی بین ادارات را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.

قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر، مانعی جدی و مطمئن برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی خواهد بود، افزود: با اجرای طرح کاداستر خواهیم توانست تمامی اسناد مالکیت اراضی ملی را با تعیین حدود دقیق استخراج و سند تک برگی برای آن‌ها صادر کنیم.

وی از توسعه زراعت چوب در استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۳۰ عرصه در استان به زراعت چوب اختصاص داده شده که ۱۰۰۰ هکتار از این عرصه‌ها تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی یادآور شد: سهمیه زراعت چوب استان در سال جاری ۵۰۰ هکتار است که تاکنون همه ۵۰۰ هکتار شناسایی شده و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان زراعت چوب در استان تخصیص یافته است.

قاسمی گفت: در سال جاری برای ۱۶۷ هکتار تسهیلات زراعت چوب اختصاص داده شده و ۴۷۵ هکتار نیز چه به صورت زراعت چوب چه به صورت حاشیه کاری متقاضی دریافت تسهیلات زراعت چوب هستند.

کد خبر 5120206

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی آذربایجان غربی هادی قاسمی اراضی ملی ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آلودگی هوا گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد آیت الله مصباح یزدی قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شهرستان کرج آذربایجان غربی زراعت چوب اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان مرزی میرجاوه از پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه سال جاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان مرزی میرجاوه از پیشگیری از تصرف حدود 100 هکتار از اراضی دولتی این شهرستان به ارزش سه هزار میلیارد ریال در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

عبدالجبار اودک افزود: با هوشیاری و تلاش یگان حفاظت از اراضی این اداره و اداره‌کل راه و شهرسازی استان زمین‌های مذکور در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی از سوی متصرفان شناسایی و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با قدردانی از همکاری و مساعدت دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و معتمدین گفت: در راستای منافع عامه و با هدف صیانت از اراضی دولتی، یگان حفاظت از اراضی این اداره همسو با سیاست های اداره کل راه و شهرسازی استان با بهره گیری از اصل اساسی پیشگیری، حتی بعد از ساعات اداری و در ایام تعطیل نیز از اراضی ملی بازدید نموده و در صورت بروز هرگونه مورد تصرف به فوریت اقدام به رفع آن می‌کند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان میرجاوه تاکید کرد: همچنین یگان حفاظت این اداره با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن 1656 و یا شماره پیامک 300041735 به یگان حفاظت از اراضی‌ دولتی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • جلوگیری از تصرف ۱۰۰ هکتار ‌اراضی دولتی در میرجاوه
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند