Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@14:47:05 GMT

وضعیت روشنی برای برگزاری حج ۱۴۰۰ وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۷۱۴۱

وضعیت روشنی برای برگزاری حج ۱۴۰۰ وجود ندارد

اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت حج ۱۴۰۰ اظهار کرد: از سوی ایران آمادگی کامل برای مسائل اجرایی حج تمتع وجود دارد، اما هنوز تفاهم نامه با عربستان درباره این موضوع امضا نشده است.

او با اشاره به اینکه وضعیت روشنی برای برگزاری حج ۱۴۰۰ وجود ندارد، گفت: نه تنها ایران، بلکه سایر کشور‌های اسلامی هم تا زمان انعقاد تفاهم‌نامه نمی‌توانند به درستی تصمیم‌گیری کنند و برنامه‌ریزی برای اعزام زائران به حج تمتع منوط به نهایی شدن مذاکرات و امضای تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: انتظار می‌رود عربستان هر چه زودتر مذاکرات را نهایی و تفاهم‌نامه حج تمتع منعقد کند تا کشور‌ها در زمان مناسب و کافی به برنامه‌ریزی پرداخته و زائران نیز با آمادگی به این سفر معنوی تشرف یابند.       منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حج 1400 پارسی خبر سازمان حج و زیارت تفاهم نامه حج ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام اعضا بر برگزاری متفاوت مراسم امسال در خمین و دیگر شهرستان‌های استان تاکید و برای اعزام ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر برنامه ریزی کردند.

استاندار مرکزی در این جلسه بر برگزاری متفاوت مراسم ارتحال امسال تاکید کرد و برنامه ریزی‌ها در دو بخش محتوایی و لجستیکی عنوان کرد.

مخلص الائمه افزود: کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد، فرمانداران به ویژه فرماندار خمین اهتمام خود را برای برگزاری متفاوت مراسم امسال به کارگیرند.

او ادامه داد: در بسیاری از طرح‌های درون استانی و برون استانی دچار عقب افتادگی هستیم و باید با اختصاص اعتبارات استانی و کمک خیرین این طرح‌ها را به پایان برسانیم.

استاندار مرکزی بر لزوم تکمیل زائر سرای ویژه محرومان در مشهد و اردوگاه‌های سه گانه راهیان نور درجنوب کشور تاکید کرد و از مسئولان و خیران خواست تا با تقسیم کار این طرح‌های مهم را به سرانجام برسانند.

فرمانده سپاه روح الله استان هم در حاشیه این جلسه گفت: تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام (ره) به نسل‌های مختلف به ویژه جوانان و بازخوانی چهره تاریخی ایشان موضوع مهمی است که باید در برگزاری مراسم‌های ویژه رحلت امام به آن توجه شود.

سردار کریمی افزود: امسال هم تلاش است تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ زائر را راهی مرقد مطهر امام راحل در تهران کنیم.

او از برگزاری اردو‌های راهیان نور در استان هم گفت و ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ هزار دانشجو و دانش آموز راهی مناطق عملیاتی جنوب و ۳ هزار نفر نیز راهی مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

فرمانده سپاه روح الله استان اضافه کرد: در سال گذشته ۳۳ هزار نفر نیز دراردو‌های راهیان پیشرفت حضور یافتند.

سردار کریمی گفت: تکمیل ۳ اردوگاه راهیان نور استان در شهر‌های خرمشهر، اهوازو اندیمشک از مصوبات مهم این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • برنامه ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران