Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: خسرو ساکی با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در رادیو گفتگو با موضوع مشکلات امتحان مجازی، اظهار کرد: برنامه ریزی در آموزش و پرورش بر اساس مصوباتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری حضوری یا غیر حضوری امتحانات و کلاس‌ها تصویب شده است، انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برنامه امتحانات دی ماه، عنوان کرد: طبق آیین نامه‌های آموزشی برنامه ریزی و تصمیم گیری از یکم تا پایان دی ماه در اختیار مدارس است، اما امسال با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم شیوه نامه‌ای صادر شد تا وحدت رویه و هماهنگی در سطح کشور برای برگزاری امتحانات دی ماه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: امتحان دی ماه برای پایه‌های داخلی یا آزمون‌های غیرن‌هایی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار نمی‌شود و حتی امتحان پایانی این نوبت مبنای اصلی نمره نیست، بلکه بیشتر ارزشیابی تکمیلی که معلم از شروع دوره تحصیلی تا دی ماه بر اساس حضور و فعالیت دانش آموز انجام داده است، معیار سنجش قرار می‌گیرد. در واقع نمره پایانی هر فرد یک ترکیب از نمره کلاسی و امتحان دی ماه است.

ساکی در واکنش به انتقادی درباره نامناسب بودن نحوه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و سردرگم شدن دانش آموزان گفت: به دلیل متنوع بودن وضعیت شیوع کوید ۱۹ در شهرستان‌های مختلف کشور، مبنای خانواده‌ها باید رسانه‌های محلی و بومی باشند، چراکه آن‌ها در زمان مناسب، اطلاعات کافی را به هم استانی‌های خود رسانده‌اند.

وی به ویژگی‌های نرم افزار شاد برای برگزاری امتحانات اشاره کرد و گفت: برای دانش آموزان «ربات آزمون ساز» هم پیش بینی شده است که معلم به آن وارد می‌شود و آزمون‌های تستی و تشریحی را بارگذاری می‌کند و دانش آموزان همانگونه که در کلاس‌های غیرحضوری شرکت می‌کنند، به سوالات امتحان پاسخ می‌دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که راهکار آموزش و پرورش برای جلوگیری از قطع شدن ارتباط در سامانه شاد چیست، عنوان کرد: نرم افزار شاد یک ابزار است که از زیرساخت‌هایی مانند اینترنت بهره می‌برد پس قطع شدن این سامانه مشکل و در حیطه مدیریت آموزش و پرورش نیست.

ساکی ادامه داد: تدبیر آموزش و پرورش برای ضرر ناشی از این اختلالات که به دانش آموزان وارد می‌شود، تعریف اطلس آموزشی بر مبنای وضعیت مناطق مختلف و دانش آموزان است. بر اساس این اطلس، مدیر مدرسه، دنش آموزان را دسته بندی می‌کند.

وی شیوه طبقه بندی دانش آموزان را تشریح کرد و گفت: آن دسته از دانش آموزان که امکانات دسترسی به اینترنت دارند به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند و به تبع آن در آزمون آنلاین هم شرکت می‌کنند. مشکلاتی مانند قطعی یا کاهش سرعت اینترنت که در حین امتحان و کلاس غیرحضوری ایجاد می‌شود با گروه بندی تا حد زیادی مدیریت شده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: زیر ساخت‌های آموزش مجازی از جمله شبکه شاد از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در آموزش و پرورش فراهم شد و این سرعت عمل قابل تحسین است. شبکه شاد هر ماه در حال کامل شدن است و از روز‌های اول بهره برداری پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دانش آموزان امتحان کرونا امتحانات آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری