Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویرزاحمد به تفاوت دو دیدگاه جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلسه پیش اجلاس سراسری آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با محوریت طرح پیوند نماز، خانه، مسجد و مدرسه با حضور نماینده ولی‌فقیه و مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش گفت: اداره قرآن، عترت و نماز در اداره کل آموزش و پرورش استان فعال است نماز تکلیفی است که در هیچ حالتی از انسان ساقط نمی‌شود و برترین عبادت بوده و جز ارکان ۵ گانه دین ماست و در برپایی نماز جماعت در مدارس ۱۰۸ روحانی و ۳۵۴ فرهنگی به صورت حضوری نماز برگزار می‌کنند. 

وی گفت: آموزش عملی نماز مورد اهتمام است و در همه مدارس ابتدایی استان آموزش عملی نماز برگزار می‌شود در استان جشن شکوفایی برای دانش‌آموزان سوم و هشتم دخترانه و پسرانه برگزار می‌شود بحث تقلید و مرجعیت و معرفی مراجع در مدارس متوسطه اول و دوم و دخترانه ابتدایی از سوم دبستان تا ششم صورت می‌گیرد. 

وی گفت: امسال بیست و نهمین اجلاسیه سراسری قرآن و عترت و نماز را داریم و برگزاری دوره آموزشی نماز با همکاری ستاد اقامه نماز استان انجام می‌شود.

این مسئول افزود: توسعه نمازخانه های استان و نظارت بر اجرای زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس، شرکت دسته جمعی در نماز جمعه برگزاری دوره سواد رسانه‌ای در موضوع قرآن و عترت و تشکیل گرو‌ه‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان در بستر شاد و پیش اجلاسیه‌های نماز را داریم.

وی گفت: فراخوان پیش اجلاسیه که ۲۰۰ نفر در آن شرکت داشتند و اجرای دوره مبین به صورت مجازی و دوره آموزشی معلمان سوم ابتدایی و دبیران پایه هشتم در بستر شاد که ۴۳۵ نفر شرکت داشتند مسابقه در مسیر نور و پویش در هر خانه یک نماز جماعت و پویش جشن تکلیف در استان بندگی و راه اندازی پاسخ به سوالات نماز از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

در ادامه آیت‌الله سید نصیر حسینی با قدردانی از زحمات آموزش و پرورش در تربیت سرمایه‌های آینده گفت: خداوند وقتی خودش را معرفی می‌کند می‌فرماید خدایی که رسولش را ارسال کرد تا انسان ها را تعلیم دهد و تزکیه کند و پرورش الهی پیدا کنند این تزکیه و پرورش وظیفه انبیا و اولیای الهی است و وظیفه‌ای که بر دوش آن‌ها گذاشته است.

وی گفت: مهم ترین موضوع در عالم انسانی تربیت انسان در مسیر الهی است و 

خدا همه نظام عالم را برای انسان خلق کرده که شاخص‌ترین وجه هویتی ما نماز است نماز برای انسان از ملزومات اخلاق اسلامی است.

وی گفت: امروز دانش‌آموزان سرمایه‌ها و امانت‌هایی هستند و به همین دلیل مقام معلم عالی است و فضیلتی بزرگ است که نصیب هر کسی نمی شود.

امام جمعه یاسوج با بیان این که خیلی از فرهنگیان دغدغه دینی دارند و فضای مناسبی برای ترویج این فرهنگ ایجاد می‌کنند خاطرنشان کرد: برخی جاها هم توجه نمی‌کنند و زمینه برای این کار فراهم نمی‌شود باید کسانی که کار خوب انجام می‌دهند و مشارکت خوبی در برپایی و اقامه نماز و شعائر دینی دارند به نحو احسن تشویق شوند. 

حسینی گفت: گاهی شنیده شده که می‌گویند فقط دانش‌آموزان به نماز جماعت بروند و خودشان نمی‌روند باید به دانش‌آموز گفت «بیا برویم نماز جماعت» نه این که به دانش‌آموزان بگوییم «خودتان بروید نماز» برای فرهنگ‌سازی باید مدیر مدرسه و معلم شخصا در نماز جماعت شرکت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: سرمایه هایی در اختیار شماست و باید شایسته جامعه اسلامی تربیت شوند البته بخشی از این کار بر عهده خانواده و جامعه است اما نافی رسالت و وظیفه آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان نمی‌شود.

وی گفت: همه انسان‌ها باید شکوفا شوند امروز فضای مجازی و رسانه‌ای فضای خطرناکی است همه باید توجه کنند این فضا به دنبال گرفتن جوانان و نوجوانان و انحراف از مسیر عبودیت و انسانیت است.

حسینی خاطرنشان کرد: باید مراقب آسیب های مجازی باشیم و تلاش کرده و زحمت بکشیم و برای ترویج دین و معنویت همت کنیم چرا که اگر بچه‌ها آسیب دیدند فردای خوبی نخواهیم داشت اگر دختر و پسر فاسد شد مادران و پدران خوبی در آینده نخواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه یاسوج آموزش و پرورش دانش آموزان نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان در بازدید از روند اجرای طرح‌های آموزشی مبارکه گفت: سال گذشته ۴۵۰ کلاس درس در قالب ۸۳ آموزشگاه، با بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه با مشارکت خیران به دانش آموزان استان تحویل داده شد.
ناصر فتحی افزود: در این مدت، ۷۰۰ کلاس استانداردسازی شده و ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده و دراختیار مدارس قرار گرفت که بخش عمده‌ی آن متعلق به هنرستان‌ها است.
وی، امسال نیز حدود ۱۰۰ طرح آموزشی و کلاس درس را در استان، در دست احداث دانست و گفت: در شهرستان مبارکه ۱۶ طرح نیمه تمام است که در سال جاری اعتبار مورد نیاز بخشی از این طرح‌ها تامین خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز