Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@07:56:59 GMT

پاشنه آشیل نانوایی‌ها در برابر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۵۷۸۸۰

پاشنه آشیل نانوایی‌ها در برابر کرونا

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: تاکنون هیچ آماری مربوط به ابتلا یا مرگ و میر نانوا‌ها بر اثر کرونا نداشته‌ایم و دمای بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه نانوایی‌ها پاشنه آشیل کرونا بوده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، بیژن نوروزی مقدم اظهار داشت: با شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته اعلام شد که نانوایان با توجه به اهمیت تأمین قوت غالب مردم جزو دسته اول قرار دارند که باید به کارشان ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا شناخت درستی از ویروس کرونا وجود نداشت و بیش از آنکه مردم متوجه راه‌های انتقال و پیشگیری آن باشند دچار ترس از کرونا شده بودند و از این رو خانواده‌های کارگران مشغول به کار در نانوایی‌ها که اکثراً در شهرستان‌ها ساکن هستند خواستار بازگشت فرزندانشان از تهران بودند تا در معرض آسیب ابتلاء به کرونا قرار نگیرند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: از سویی از دست دادن کارگران می‌توانست به کاهش تولید نان و مشکلات مختلفی منجر شود. از این رو برای حفظ کارگران و ممانعت از بازگشت آن‌ها به شهرستان‌ها نانواداران مجبور شدند حقوق و مزایای کارگران را افزایش دهند البته که این افزایش هزینه همراه با افزایش قیمت نان نبود و در کنار افزایش هزینه‌های تولید یک بار جدید بر دوش نانواداران تحمیل شد.

نوروزی مقدم به نگرانی‌ها در رابطه با احتمال قرنطینه شدن تهران و کمبود نان در ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با ایجاد ترس و نگرانی از کم بودن نان در جامعه چند روزی با هجوم مردم برای خرید نان مواجه بودیم. به همین دلیل نانوایی‌ها تا ۱۰ شب و بعضاً ۱۱ شب به پخت ادامه دادند تا مردم مطمئن شوند آرد مورد نیاز وجود دارد و پخت انجام خواهد شد و چیزی به نام قحطی نان اتفاق نخواهد افتاد. در همان زمان بازرس‌های ما برای سرکشی به نانوایی‌ها و بررسی نحوه خدمات‌دهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرکشی در سطح شهر پرداختند و با موارد مختلف از تخلف‌ها برخورد کردند و به خانواده‌ها این اطمینان را دادند که نان روزانه آن‌ها تأمین خواهد شد. بعد از دو سه روز وضعیت به حالت عادی بازگشت.

وی افزود: بعد از ماجرای هجوم برای خرید، شاهد افزایش خرید افراد با هدف فریز کردن نان در یخچال بودیم تا با کاهش تردد در سطح شهر، خانواده‌ها شرایط ایمن‌تری را برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل از زمان شروع کرونا تغییر خاصی در خرید مردم در جهت کاهش خرید اتفاق نیفتد جز در رابطه با نان لواش که به دلیل تعطیلی رستوران‌ها، تالار‌ها و مراسم‌های مختلف خرید این نوع نان با کاهش مواجه شد، اما با بازگشت شرایط نرمال به جامعه این کاهش نیز تقریباً کنترل شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

نوروزی مقدم در رابطه با آمار مرگ و میر یا ابتلای نانوایی‌ها به کرونا نیز گفت: تا کنون هیچ گونه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای کرونا در میان نانوایی‌های تهران نداشتیم، زیرا گرمای بالای ۶۰ درجه پاشنه آشیل بیماری کرونا است یعنی از زمان تهیه خمیر و چانه نان تا قرار گرفتن در تنوری با دمای حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه امکان بقای این ویروس وجود ندارد. البته برای حفظ ایمنی فروشندگان نان هم تصمیم بر این شد که حداقل ارتباط را با مشتری داشته باشند و فروشندگان ماسک بزنند و از دریافت پول نقد تا حد ممکن خودداری کنند تا فضای امن نانوایی حفظ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانوایی ها کرونا نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما و بارش باران در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از امروز (۳ اردیبهشت) و کاهش محسوس دما از فردا خبر داد.

به گزارش مشرق، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن