Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در حالی که دولت پیشین آمریکا به ریاست «باراک اوباما» کشور کوبا را از لیست کشور‌های حامی تروریسم خارج نمود، اما دولت «دونالد ترامپ» در واپسین روز‌های خود این اقدام را به عقب برگرداند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خبر داد که نام کوبا را به دلیل حمایت مکرر آن از اقدامات تروریسم بین‌المللی و پناه دادن به تروریست‌ها، مجدداََ به لیست کشور‌های حامی تروریسم اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبگاه این وزارتخانه در بیانیه‌ای به نقل از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نوشت: «دولت ترامپ از ابتدا روی مقابله با مداخله [کوبا]در ونزوئلا و دیگر بخش‌های نیم‌کره غربی و جلوگیری از رسیدن منابع به رژیم کاسترو تمرکز کرده بود، [منابعی]که آن‌ها را برای سرکوب مردمش در داخل استفاده می‌کرد».

پامپئو در این بیانیه مدعی شد: «با این اقدام، ما بار دیگر دولت کوبا را پاسخگو خواهیم کرد و پیام شفافی می‌دهیم مبنی بر اینکه رژیم کاسترو باید حمایتش از تروریسم بین‌المللی را پایان دهد».

وی با متهم کردن دولت کوبا به برخی اقدامات ادعایی، گفت: «اقدام امروز، کوبا را تحت تحریم‌هایی قرار می‌دهد که اشخاص و کشور‌هایی را که با آن تجارت‌های مشخصی انجام دهند، تنبیه می‌کند، حمایت‌های خارجی آمریکا [از کوبا]را محدود کرده، فروش و صادرات تسلیحات را ممنوع کرده و کنترل‌های خاصی روی صادرات ابزار‌هایی که استفاده دوگانه دارند قرار می‌دهد».

بعد از سخنان سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اعلام عادی سازی روابط واشنگتن با هاوانا بود که وزارت خارجه ایالات متحده، کوبا را از فهرست حامیان تروریسم خارج کرده بود. دولت آمریکا در سال ۱۹۸۲ در زمان ریاست جمهوری «رونالد ریگان» برای اولین بار کوبا را در لیست تروریسم قرار داده بود.

در پی توافق بین آمریکا و کوبا در دولت اوباما و تعهد هاوانا به انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در کوبا، واشنگتن تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های رفت و آمد و تجارت بین دو کشور را رفع کرد و سفارت آمریکا در کوبا را بعد از چند دهه تعطیلی، بازگشایی کرد و باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به کوبا رفت.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، دولت آمریکا مواضع تندی علیه کوبا اتخاذ کرد و بار دیگر به تشدید فشار‌های سیاسی، اقتصادی و تهدید نظامی علیه کوبا روی آورد.

چند روز پیش نیز وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن بانک " Financiero International " کوبا را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آمریکا کوبا تروریسم باراک اوباما ترامپ مایک پامپئو پامپئو صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امضای سند همکاری دستگاه قضایی ایران، عراق و سوریه برای مبارزه با تروریسم ...
نمایندگان دستگاه قضائی ایران، عراق و سوریه در پایان نشست‌های اولین دوره کمیته حقوقی و قضائی، سند همکاری برای تعقب و ریشه کنی گروه‌های تروریستی در کشور‌های یادشده امضا کردند.
شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند، تروریست‌ها هر کجای دنیا که باشند، عدالت را در حقشان اجرا خواهیم کرد.
آنان خاطرنشان کرد، کشور‌های سه گانه ایران، عراق و سوریه برنامه جدی مبارزه با تروریسم را در دستور کار خودشان قراردادند و بی شک این همکاری‌ها که بر مبنای مبادله اطلاعات بنا نهاده شده، می‌تواند گروهک‌های تروریستی را تعقیب و محاکمه کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


همچنین شرکت کنندگان؛ سیاست دوگانه و تبعیض‌آمیز آمریکا و غرب را موجب تشدید تروریسم اعلام کردند و آنها را به ضرورت دوری از سیاسی کاری در اجرای توافقات و معاهدات بین المللی فراخواندند.
برپایه این گزارش، هیات ارشد قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست به سوریه سفر کرده، در ادامه برنامه کاری سفر خود با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه و فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.
کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه کشورمان که ریاست این هیات را بر عهده دارد، در پایان این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت در این دیدار تاکید شد دشمنان و و جبهه استکبار با وجود تجمیع تمام ظرفیت‌ها، ما در اجرای نقشه‌های خود شکست خوردند.

 


مصاحبه ۱ و ۲: کاظم غریب آبادی - معاون بین الملل قوه قضائیه
مصاحبه ۳: لیث جبر حمزه - رئیس سازمان نظارت قضائی عراق
--------

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 لو رفت
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن