Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی بخشی روز سه شنبه در حاشیه نظارت بر نحوه ارائه خدمات قضایی دادگستری عنبرآباد افزود: با همت و تلاش مجموعه قضایی در شهرستان عنبرآباد طی سال جاری هشت هزار و ۷۰ پرونده مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده ها در محاکم قضایی شهرستان عنبرآباد از ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۷ درصد در سال گذشته، به ۱۰۰.۴۷ درصد در سال جاری افزایش یافته که جای تقدیر دارد.

این مقام قضایی، تکریم ارباب رجوع را از اولویت های اصلی قوه قضاییه برشمرد و تاکید کرد: نظارت دقیق بر رعایت حقوق عامه از ضروریاتی است که در تمام واحدهای قضایی در چارچوب قوانین موجود باید دنبال شود.

بخشی، بر حرکت هدفمند و با برنامه حول محورهای سند تحول قضایی تاکید کرد و گفت: بر اساس مفاد سند تحول قضایی، میزان دعاوی وارده به محاکم باید با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله نهادهای مدنی، شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی و غیره کاهش یافته و اختلافات با صلح و سازش به پایان رسد تا قوه قضاییه بتواند به ماموریت های اصلی خود برای تامین امنیت پایدار و توسعه عدالت بپردازند و امورات قضایی را حل و فصل کند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه  گفت: در جریان پویش "به عشق علی(ع) می‌بخشم" که طی مدت 68 روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به اجرا درآمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در 85 پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور "رضایت" حاصل شد، 3 هزار و 433 نفر از زندان آزاد شدند و 383 نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

اعلام گذشت 422 اولیای دم منجر به نجات 422 نفر از حکم قصاص در 95 روز

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، 613 مورد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • اژه‌ای: نمایندگان مجلس از مراکز و مراجع قضایی بازدید کنند
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام