Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: این شرکت مادر تخصصی به عنوان پیشتاز در استفاده از روش‌های تامین مالی، به استناد تبصره 5 قانون بودجه سال 1399 موفق به انتشار اوراق مالی اسلامی از نوع سلف موازی استاندارد برق شده است.

به‌گزارش برنا به نقل از  وزارت نیرو، "محسن طرزطلب" با بیان این خبر افرود: این عرضه اولیه نخستین تامین مالی صنعت برق در بخش دولتی است که در نماد معاملاتی «سحرا» و طی دو مرحله انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام آغاز مرحله نخست اولین عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد برق بخش دولتی در روز جاری، گفت: شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در راستای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای خود بنا دارد طی دو مرحله نسبت به انتشار و عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد برق به ارزش 13 هزار و 579 میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران اقدام نماید که در گام نخست برابر با 6 هزار 579 میلیارد ریال از این اوراق امروز سه شنبه در این بازار با موفقیت عرضه اولیه شد.

طرزطلب با اشاره به جزییات این تامین مالی افزود: امروز دو میلیون و 420 هزار و 743 قرارداد سلف موازی استاندارد برق توسط شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به ارزش 6 هزار و 579 میلیارد ریال در نماد "سحرا 021" به روش حراج ناپیوسته در حالی عرضه شد که تعهد پذیره نویسی این اوراق به گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا و شرکت تامین سرمایه امین اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم نیز نقش بازارگردان را برای این اوراق طی دوره عرضه ثانویه ایفا خواهد کرد که بر اساس امید نامه این عرضه اولیه، بازدهی سالانه این اوراق حداقل 17.5 درصد خواهد بود. همچنین این اوراق منضم به قراردادهای اختیار خرید و فروش تبعی بوده و دوره زمانی این قراردادها، دو سال پس از تاریخ شروع عرضه اولیه است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: اوراق سلف موازی استاندارد از سود بین دوره‌ای برخوردار نیست و در پایان دوره، خریدار می‌تواند با توجه به قیمت اوراق در سررسید و بر اساس قیمت اختیار خرید یا فروش تبعی نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی اقدام کند. این اوراق از طریق کارگزاری امین آوید عرضه می‌شود و کارگزار بازار گردان نیز شرکت کارگزاری سهم آشنا است.

طرزطلب با اشاره به اینکه این مسئله نشان از انعطاف پذیری شرکت و کادر تامین مالی آن با توجه به محدودیت‌های موجود برای شرکت‌های دولتی است، اظهار امیدواری کرد: با رفع محدودیت‌ شرکت‌های دولتی و هموار کردن مسیر استفاده از بازار سرمایه از طریق اصلاحات قوانین و مقررات می‌توان مسیر توسعه جدیدی را برای سال‌های آتی ترسیم و پروژه‌های دولتی را به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: در این راستا شرکت مادر تخصصی در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و به استناد تبصره (5) قانون بودجه سال 1399 کل کشور موفق به اخذ مجوزات لازم برای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق به میزان 13،579 میلیارد ریال طی دو مرحله شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: اتکای شرکت‌های دولتی به منابع عمومی دولتی مهمترین عامل توقف یا افزایش دوران ساخت پروژه‌های دولتی بوده به نوعی که بعضاً طرح یا پروژه دولتی دیگر توجیه پذیری اقتصادی ندارد؛ از این رو تمرکز بر سایر روش‌های تامین مالی یکی از الزامات پیشرفت و توسعه ظرفیت در هر بخشی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد انرژی برق بودجه بورس برق حرارتی برق در بورس انرژی اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت مادر تخصصی میلیارد ریال عرضه اولیه برق حرارتی تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: موجودی جایگاه‌های عرضه سوخت و مخازن ذخیره تکمیل است.

به گزارش شانا به نقل از ایلنا، جعفر سالاری‌نسب در واکنش به انتشار خبری درباره تشکیل صف در جایگاه‌های عرضه سوخت تهران به‌دنبال حمله‌های موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: ما مشکلی بابت تامین بنزین نداریم.

وی افزود: موجودی سوخت جایگاه‌های عرضه و مخازن ذخیره تکمیل است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: بنزین به مقدار کافی موجود است؛ مردم نگران تامین سوخت نباشند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • مرتضی نائیجی در گفت و گو با قدس: شفافیت شرکت‌های دولتی به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی در دست دولت، به پایان رسید
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند
  • تامین مالی ساخت ۸۵۳۷ واحد نهضت ملی مسکن در بانک مسکن خراسان جنوبی