Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، خسرو ساکی اظهار داشت: برنامه ریزی در آموزش و پرورش بر اساس مصوباتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری حضوری یا غیر حضوری امتحانات و کلاس‌ها تصویب شده است، انجام می‌شود.

وی با یادآوری به برنامه امتحانات دی ماه، خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه‌های آموزشی برنامه ریزی و تصمیم گیری از یکم تا پایان دی ماه در اختیار مدارس است، اما امسال با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم شیوه نامه‌ای صادر شد تا وحدت رویه و هماهنگی در سطح کشور برای برگزاری امتحانات دی ماه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحان دی ماه برای پایه‌های داخلی یا آزمون‌های غیرنهایی به صورت هماهنگ و سراسری برگزار نمی‌شود و حتی امتحان پایانی این نوبت مبنای اصلی نمره نیست، بلکه بیشتر ارزشیابی تکمیلی که معلم از شروع دوره تحصیلی تا دی ماه بر اساس حضور و فعالیت دانش آموز انجام داده است، معیار سنجش قرار می‌گیرد.

ساکی ادامه داد: در واقع نمره پایانی هر فرد یک ترکیب از نمره کلاسی و امتحان دی ماه است.

وی در واکنش به انتقادی درباره نامناسب بودن نحوه اطلاع رسانی آموزش و پرورش و سردرگم شدن دانش آموزان گفت: به دلیل متنوع بودن وضعیت شیوع کوید ۱۹ در شهرستان‌های مختلف کشور، مبنای خانواده‌ها باید رسانه‌های محلی و بومی باشند، چراکه آنها در زمان مناسب، اطلاعات کافی را به هم استانی‌های خود رسانده‌اند.

این مقام مسوول در آموزش و پرورش به ویژگی‌های نرم افزار شاد برای برگزاری امتحانات اشاره کرد و گفت: برای دانش آموزان «ربات آزمون ساز» هم پیش بینی شده است که معلم به آن وارد می‌شود و آزمون‌های تستی و تشریحی را بارگذاری می‌کند و دانش آموزان همانگونه که در کلاس‌های غیرحضوری شرکت می‌کنند، به سوالات امتحان پاسخ می‌دهند.

ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که راهکار آموزش و پرورش برای جلوگیری از قطع شدن ارتباط در سامانه شاد چیست، تصریح کرد: نرم افزار شاد یک ابزار است که از زیرساخت‌هایی مانند اینترنت بهره می‌برد پس قطع شدن این سامانه مشکل و در حیطه مدیریت آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: تدبیر آموزش و پرورش برای ضرر ناشی از این اختلالات که به دانش آموزان وارد می‌شود، تعریف اطلس آموزشی بر مبنای وضعیت مناطق مختلف و دانش آموزان است. بر اساس این اطلس، مدیر مدرسه، دنش آموزان را دسته بندی می‌کند.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش شیوه طبقه بندی دانش آموزان را تشریح کرد و گفت: آن دسته از دانش آموزان که امکانات دسترسی به اینترنت دارند به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند و به تبع آن در آزمون آنلاین هم شرکت می‌کنند. مشکلاتی مانند قطعی یا کاهش سرعت اینترنت که در حین امتحان و کلاس غیرحضوری ایجاد می‌شود با گروه بندی تا حد زیادی مدیریت شده است.

ساکی تاکید کرد: زیر ساخت‌های آموزش مجازی از جمله شبکه شاد از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در آموزش و پرورش فراهم شد و این سرعت عمل قابل تحسین است. شبکه شاد هر ماه در حال کامل شدن است و از روزهای اول بهره برداری پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت‌امنایی اظهار کرد: امید در ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای دارد، برای تسخیر آینده باید با امید حرکت کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه علم و امید برجسته است، علم در دست فردی قدرتمند است که امید داشته باشد به تغییر.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدن پیشرفت‌ها نسل جدید را امیدوار می‌کند، وقتی دانش‌آموزان سمپاد که دو درصد دانش‌آموزان کشور هستند بر روی عرشه کشتی در جنوب ایران قدرت کشور را مشاهده می‌کنند چراغ امید در دل آنها خاموش نمی‌شود.

صحرایی ادامه داد: دانش‌آموزان وقتی به شرکت‌های دانش بنیان رفته و مشاهده می‌کنند جوانان غیرممکن‌ها در ذهن آنها را ممکن کرده‌اند امید در دل آنها روشن می‌شود.

صحرایی متذکر شد: پیوند امید و پیشرفت بهترین پاسخ ما به جنگ ترکیبی است، مدرسه مزرعه آینده است، امروز در تحقق جایگاه برجسته علمی ایران در جهان نقش آموزش و پرورش بسیار مهم است و این نهاد کودکان را خلاق و پرسشگر تربیت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوند مدارس با شرکت‌های دانش بنیان باعث شکوفایی استعداد دانش‌آموزان می‌شود و آماده هستیم این موضوع را در ساختار تعریف کنیم و شرکت‌های دانش بنیان تعدادی از مدارس را به عنوان مدارس وابسته بپذیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش