Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد ۵۵ برابری به ۲۲۰ گیگابیت برثانیه افزایش یافت.

جواد غلامپور افزود: پهنای باند استان در ابتدای سال ۹۳ حدود چهار گیگابیت برثانیه بود که این پهنا هم اکنون به ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود اینکه با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت بسیاری از ادارات،‌ دانشگاه‌ها ، مراکز آموزشی و کسب و کارها، با افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در استان مواجه بودیم ولی به دلیل ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب، شبکه دیتای استان به خوبی توان پاسخگویی به این افزایش مصرف را نشان داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه شبکه دیتای استان از پایداری مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که در اوج مصرف به ۱۰۰گیگابیت بر ثانیه رسیدیم.

وی اظهار داشت: با عنایت به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی ، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به جهت اجرای آموزش های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی ، استان از وضعیت پایداری برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از ۹۷.۶۲ درصد افزایش یافته‌است.

غلام پور افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۳۶۴ هزار مشترک اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون ۸۲۸ هزار مشترک همراه اول، ۴۸۴ هزار مشترک ایرانسل و ۵۲ هزار مشترک رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به روزرسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به روز رسانی و توسعه  می‌یابند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم پهنای باند سیار هزار مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۵۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • راه‌اندازی ۳ مرکز مشترک توسعه فناوری در حوزه مواد و ساخت پیشرفته
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می شود
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • ۲ میلیون خانوار خراسانی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند