Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@17:36:24 GMT

طرح کنترل سگ‌های ولگرد در خرمشهر اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۱۴۴

طرح کنترل سگ‌های ولگرد در خرمشهر اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری در جلسه کارگروه کنترل سگ‌های ولگرد خرمشهر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ابتدای امسال در شورای سلامت و امنیت غذایی و شورای تأمین شهرستان خرمشهر تصمیماتی در خصوص ساماندهی سگ‌های ولگرد گرفته شده بود و به اجراکنندگان ذی‌ربط هم ابلاغ شد.

فرماندار خرمشهر بیان کرد: شهرداران شهرستان که متولی اجرای مصوبات بودند، تلاش‌هایی بسیار در این زمینه انجام دادند اما یک وقفه‌ای اتفاق افتاد که موجب تأخیر در انجام امور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یک ماه گذشته اما در زمینه تأمین اعتبار و همکاری مشترک منطقه آزاد اروند، شهرداری‌های آبادان و خرمشهر تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ شد که جلسه امروز کارگروه در راستای اجرای این اقدامات است.

فرماندار خرمشهر بر ضرورت کنترل سگ‌های ولگرد تأکید کرد و گفت: انتخاب روش‌های کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مستلزم مشارکت و همفکری با دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و سمن‌ها در شهرستان و استان‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه مسائل شهری و پدیده‌های معطوف به مسائل شهری از جهات گوناگون حائز اهمیت هستند، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و قضائی مکلف به همکاری و مشارکت برای رفاه و زیست اجتماعی مناسب همه شهروندان هستند و اولین جلسه کارگروه کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان با همت شهردار و حضور مسئولان ذی‌ربط می‌تواند نقطه شروعی برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های گسترده در راستای اجرای دستورالعمل کنترل سگ‌های ولگرد باشد.

حیدری امنیت را یکی از مؤلفه‌های زیست انسانی و حیوانی خواند و ادامه داد: در کنترل تعداد سگ‌های ولگرد در خرمشهر ابتدا باید روش‌های کنترل در دستور کار قرار گیرد و اگر بتوان محیط را ناامن کرد و برای مدتی برنامه ناامن سازی محیط سگ‌های ولگرد اجرا شود که حتی ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.

وی پاک‌سازی محیط را یکی از روش‌های دیگر کنترل سگ‌های ولگرد دانست و گفت: اگر مناطق هدف که پسماند بیشتری دارند، روزانه دو بار پاک‌سازی شود که به طور حتم این امر تأثیر مثبتی بر کاهش جمعیت خواهد داشت.

فرماندار خرمشهر به برگزاری جلسه شورای تأمین در رابطه با اتلاف سگ‌های ولگرد نیز اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت‌ماه امسال جلسه شورای تأمین با حضور دادستان برگزار شد و تصمیم به اتلاف سگ‌ها گرفته و دستورالعمل مسئولیت آن با شورای تأمین گذاشته شد و در اختیار مجموعه شهرداری‌ها قرار گرفت تا نسبت به اتلاف اقدام کنند.

لزوم همکاری مجموعه صنعتی

وی ادامه داد: ما دو مصوبه شورای سلامت و شورای تأمین داریم که در ابتدای سال ابلاغ شده و مصوبات امروز نیز از فردا قابل اجراست و برای اجرای این مصوبات شهرداری‌های خرمشهر و مینوشهر یک سازمان‌دهی نیروی انسانی جدید را تشکیل دهند و بر اساس آن عمل کنند.

حیدری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تکلیفی که شورای سلامت سال گذشته بر عهده بندر و دریانوردی خرمشهر و نفت گاز اروندان گذاشت تا به کمک چهار نهاد شهرداری، منطقه آزاد، بندر و نفت و گاز اروندان موضوع زنده گیری سگ‌های ولگرد در خرمشهر آغاز شود اما بندر و نفت و گاز اروندان به تعهدات خود عمل نکردند، گفت: بندر و دریانوردی و نفت و گاز اروندان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند اما نمی‌توان به آنها تکلیفی را تحمیل کرد.

وی افزود: نمی‌توان برای هر موضوعی مجموعه صنعتی را درگیر کار کرد و این نیاز به بررسی دارد و باید یک تعاون و توازنی در زمینه واگذاری تکالیف شرکت‌ها وجود داشته باشد زیرا شرکت‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند و مشکلات بزرگی نیز در شهر وجود دارد.

فرماندار خرمشهر در ادامه به موارد حمله سگ‌های ولگرد به کودکان در خرمشهر نیز پرداخت و گفت: حوادث قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است این حیوانات به همشهریان تعرض کنند که هیچ وجه پذیرفته نیست اما وقوع حوادث دال بر ناکارآمدی و نبود برنامه‌ریزی و فعالیت نیست.

وی افزود: همه همکاران در مجموعه شهرداری، بهداشت و محیط زیست به وظایف خود عمل خواهند کرد و شهروندان مطمئن باشند که امنیت آنها در ابعاد مختلف تأمین خواهد شد.

حیدری به انتشار تصاویر حمله سگ‌ها به دختربچه خرمشهری در چند روز گذشته بازهم خبرساز شده است، اشاره کرد و گفت: انتشار این تصاویر با توجه به سابقه حمله سگ به دختربچه‌ای در سال گذشته که باعث متشنج شدن جو اجتماعی شد، انجام این کار در فضای مجازی نادرست بود باید جامعه را آرام کرد و ملاحظات اجتماعی لحاظ شود.

وی افزود: کسی که کلیپ را منتشر کرده بود کار بسیار نادرستی کرده بود و مسئولان مربوطه باید افرادی که کلیپ را پخش کرده بودند، پیگیری کنند.

کد خبر 5120254

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری فرمانداری خرمشهر سگ های ولگرد ویروس کرونا شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا آلودگی هوا گرگان شهرکرد مجلس شورای اسلامی آیت الله مصباح یزدی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا شهرستان کرج قاسم سلیمانی کنترل سگ های ولگرد فرماندار خرمشهر گاز اروندان شورای تأمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، نخستین جلسه شورای ترافیک در سال ۱۴۰۳ با بررسی نرخ نامه پیشنهادی خدمات تاکسی و مینی بوس‌ها، ساماندهی موتور‌های شارژی و انجام مطالعات پژوهشی تاب آوری ترافیکی معابر کیش برگزار شد.

رئیس و اعضای شورای ترافیک در این جلسه بر ضرورت بهبود خدمات و رضایتمندی ساکنان و گردشگران و توجه جدی به صیانت از حقوق رانندگان ناوگان حمل و نقل تاکید کردند.

براساس تصمیم شورای ترافیک نرخ جدید خدمات حمل و نقل درون شهری مصوب شد و همزمان با سراسر کشور از اول اردیبهشت اجرایی خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • فیلم/ جولان‌ سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه بغداد
  • ورود سگ‌های ولگرد به باند فرودگاه بغداد + فیلم
  • (ویدئو) ورود سگ‌های ولگرد به باند فرودگاه بغداد
  • زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به موقع در سیستان و بلوچستان تأمین شود
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • واکنش ها به حمله موشکی به رژیم صهیونیستی
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود
  • تأمین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم سرولایت
  • اجرایی شدن نرخ‌های جدید حمل و نقل درون شهری از اول اردیبهشت