Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@22:38:05 GMT

مدیریت سبز، صرفه‌جویی در آب را رقم می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۰۶۳۹

مدیریت سبز، صرفه‌جویی در آب را رقم می‌زند

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت سبز می تواند صرفه جویی در مصرف آب را رقم بزند، اجرای سیستم آبیاری قطره ای، رفع خرابی و ترمیم نشتی لوله های آب و تاسیسات در راستای کاهش مصرف آب در دستورکار مدیریت سبز سازمان قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سعید جعفریان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان امروز در این نشست با رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف نشست کارگروه مدیریت سبز در سازمان اظهار داشت: این نشست با هدف اجرای برنامه های مدیریت سبز از جمله کاهش هزینه ها، به حداقل رساندن مصرف انرژی در محیط کاری سازمان، حفظ و صیانت از محیط زیست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در ادامه این نشست رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به  اهمیت مدیریت سبز و بهره‌گیری از یک درصد اعتبار طرح‌های ملی جهت ارتقاء شاخص‌های مدیریت سبز برآورد هزینه و اولویت بندی در شش محور مدیریت مصرف آب، مصرف انرژی، مدیریت پسماند، سوخت وسایل نقلیه، تجهیزات ساختمان ها و آموزش و فرهنگ سازی مطالبی را مطرح کرد.
 
دهقان شهرانی هدف از اجرای برنامه های مدیریت سبز را کاهش هزینه ها، به حداقل رساندن مصرف انرژی، حفظ و صیانت از محیط زیست ذکر کرد.
 
شهرانی افزود: نظام مدیریت سبز مجموعه ای از ابزارهای مدیریتی اجرایی می باشد که تحقق آن افزایش بهره وری در سطح سازمان بدنبال دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت سبز می تواند صرفه جویی در مصرف آب رقم خواهد خورد تصریح کرد: اجرای سیستم آبیاری قطره ای و رفع خرابی و ترمیم نشتی لوله های آب و تاسیسات در راستای کاهش مصرف آب در دستورکار مدیریت سبز سازمان قرار گرفته است.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی مدیریت سبز محیط زیست مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان در بازدید از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت و تجهیز گفت: همسو با منویات مقام معظم رهبری در مسیر بالندگی رشد و توسعه کشور با آغاز فصل کار و در ادامه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی دولت مردمی با محوریت توسعه سطح هوشمندسازی مناطق تحت مدیریت استان، نوسازی پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات محیط زیست شامل (ایزوگام، نقاشی، تعویض درب و پنجره‌ها و....)، تأمین تجهیزات خودرویی و موتوری، خریداری لوازم تکمیلی - تخصصی برای پایش و عملیات‌ها در مناطق شامل (البسه، دوربین، پهپادهای جدید و.... در کمترین زمان ممکن به صورت تجمیعی در دستور کار داریم.

وی ضمن تاکید بر تقویت شیوه‌های نظارتی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی ذکر شده، انجام مهندسی ارزش برای طرح‌های عمرانی را لازم دانسته و ادامه داد: سال قبل با تخصیص اعتبارات مناسب بخش اول طرح‌های عمرانی و تجهیزاتی محیط زیست را تأمین کردیم امسال نیز ضمن تداوم این روند بخش زیادی از این طرح‌های عمرانی از جمله احیا ساختمان برخی پاسگاه‌های غیر فعال را با پایش و مهندسی ارزش، تعیین تکلیف خواهیم کرد.

قاسم زاده با اشاره به وسعت مناطق طبیعی تحت مدیریت آذربایجان شرقی و کمبود نیرو بویژه در حوزه محیط بانی تاکید کرد: با یک گام اساسی جدید در مسیر احیا این پاسگاه‌ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به طور جدی پیگیر هستیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع انسانی حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری‌های علاقمندانه مجموعه تلاشگر و دوستدار محیط زیست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به جهت تأمین اعتبارات لازم فاز دوم عملیات اجرای این پروژه‌ها را در حال حاضر دو میلیارد ریال ذکر کرد.

کد خبر 6082359

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد