Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ ابراهیم حسن آبادی گفت: گفت: پلیس امنیت اقتصادی در خصوص زمین خواری با کسی تعارف ندارد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، سرهنگ حسن آبادی در مراسم معارفه فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی لرستان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم درخصوص امنیت غذایی کشور آسیب ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: براساس فرامین مقام معظم رهبری تغییر کاربری اراضی کشاورزی نگران کننده است و خسارت وارد شده غیر قابل جبران است.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی کشورتصریح کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشور به فکر تشکیل یگان حفاظت از امور اراضی افتادیم تا با توان ایجاد شده بتوانیم  اقدامات بازدارنده را در حوزه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی انجام دهیم.

سرهنگ حسن آبادی خاطر نشان کرد : در سطح کشور فرمانده یگان‌ها معرفی شدند و اقدامات خوبی با تعاملات دستگاه قضا انجام شده است.

او با اشاره به برخی اقدامات انجام شده ، تاکید  کرد: هم افزایی و هم پوشانی دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری قابل تامل است.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشور بر نقش مشارکت های مردمی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: چون اعتقاد داریم تا زمانی که فرهنگ عمومی در خصوص جایگاه اراضی کشاورزی تغییر نکند بدون شک امنیت غذایی در خطر است.

سرهنگ حسن آبادی عنوان  کرد: با راه‌اندازی سامانه ١٣١ ظرف نه ماه اول سال جاری بیش  از ٢٤ هزار اخبار مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی ثبت شده که حاصل مشارکت مردم است.

او ادامه داد: متاسفانه احکام معوقی را از  سال‌های گذشته داریم که امیدواریم در سه ماه باقیمانده همه احکام اجرایی شود.

فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی کشاورزی کشور گفت: بر اساس تبصره دو ماده ده ما می توانیم در خصوص مقابله با تغییر کاربری اراضی  راسا اقدام کنیم، همکاری دادستان و نیروی انتظامی به عنوان  بازوی اجرایی بسیار تاثیر گذار است.

سرهنگ حسن آبادی تاکید کرد:  نگاه  و دیدگاه من این است که کمترین خسارت را داشته باشیم ، یعنی قبل از ساخت و ساز آگاهی بخشی لازم به مردم صورت بگیرد.

او بر برخورد قاطعانه با زمین‌خواری تاکید کرد و یادآورشد: پلیس امنیت اقتصادی در این خصوص با کسی تعارف ندارد، با بنگاه ‌هایی هم که در حوزه تغییرکاربری اراضی تخلف کند برخورد خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنگاه امور اراضی کشور تغییرکاربری فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: بر اساس تصمیمات جلسه مشترک مسؤولان نیشابور با مدیر کل ورزش و جوانان استان و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در بهمن  ۱۴۰۲ مقرر شده است فهرست طرح های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان استان در شهر نیشابور برای اجرای طرح مولد سازی اعلام تا این موضوع در جلسه بعدی در شهرستان بررسی و تصمیم گیری شود که تا کنون فهرست پیشنهادی آن اداره کل ارائه نشده است.

احمد همت آبادی افزود: شورای اسلامی نیشابور مخالفت جدی خود را با مصوبه کمیسیون ماده ۵ برای چندمین بار به صورت رسمی اعلام کرده و مصرانه پیگیر حذف ورزشگاه انقلاب نیشابور از فهرست اموال دولتی مشمول طرح مولد سازی است.

دیگر خبرها

  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است
  • تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی ممنوع است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • شناسایی ۵مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در بروجرد
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز