Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@03:59:42 GMT

علت قطعی برق در تهران چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۲۱۰۵

سخنگوی صنعت برق گفت: در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی بدنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قطع برق در برخی منازل در مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۱،۱۳ و ۱۴ تهران اظهار کرد:در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی بدنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه خاموشی مقطعی بود و امکان اطلاع رسانی نداشتیم، گفت: به محض اینکه مشکل سوخت و محدودیت تامین گاز برطرف شود، خاموشی نخواهیم داشت.

او افزود: اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند مشکل قطعی برق نخواهیم داشت.

رجبی مشهدی درباره مذاکره با وزارت نفت برای تامین بیشتر سوخت گفت: با تامین گاز خانگی است که امیدواریم با صرفه جویی این موانع برطرف شود.

او از هموطنان خواست که در راستای کمک به حفظ پایداری شبکه برق و تامین گاز همه مناطق، با خاموش کردن  لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار، پوشیدن لباس گرم در منزل و کاهش یک درجه ای دمای هوای منزل و محل کار، در این اقدام به دست اندرکاران صنعت برق و گاز همکاری کنند. همچنین اطلاعات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد.

شرکت توانیر در اطلاعیه ای اعلام کرده به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است. از این رو از هموطنان همیشه همراه خواهشمندیم با کاهش حداقل1 تا 2 درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق ، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا سخنگوی صنعت برق نیروگاه ها خاموشی آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ کاظم صدیقی غنی سازی اورانیوم شاخص آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: معبر پیاده متعلق به عابران است و سد کردن این مسیر با هر عنوان و توسط هر فرد و صنفی، تخلف محسوب می‌شود و مدیریت شهری طبق ماده ۵۵قانون شهرداری‌های تهران می‌تواند با متخلفان برخورد کند. علاوه بر این شهرداری تهران هم وظیفه دارد برای تسهیل عبور و مرور شهروندان و به‌ویژه اقشار خاص مانند معلولان، جانبازان، سالمندان و... پیاده‌روها را مناسب‌سازی‌ کند. براساس طرح جامع مناسب‌سازی‌، باید ۳۸۰کیلومتر از معابر برای تردد اقشار خاص ازجمله معلولان و... مناسب‌سازی‌ شود که مدیران شهری در ادوار گذشته این موضوع را پیگیری کردند و حدود ۴۰درصد مناسب‌سازی‌ صورت گرفته است. مدیریت شهری دوره ششم هم در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان بر خود تکلیف دانسته تا ۶۰درصد باقیمانده مناسب‌سازی‌ را تا پایان دوره مدیریت خود انجام دهد.

آنطور که حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران در آخرین اظهارنظر خود عنوان کرده: «کارهای انجام شده طی ۲سال اخیر در این حوزه، بی‌سابقه بوده و در مقایسه با ۱۶سال گذشته مدیریت شهری، برابری می‌کند.» در ادامه نگاهی به آخرین وضعیت مناسب‌سازی‌ پیاده‌روها در مناطق ۲۲گانه خواهیم داشت. آمارهای ارائه شده متعلق به سال ۱۴۰۲است.

کد خبر 845109 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • ثبت بهترین شاخص هوا در مناطق ۴ و ۲۲ تهران
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای نیکشهر و ۴۷۰ مورد خاموشی فشار ضعیف
  • قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان کلاله
  • لغو محدودیت پروازی فرودگاه شهیدکاوه بیرجند/انجام ۲۴ پرواز در هفته
  • وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد