Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش وجوانان دستبابی به توسعه پایدار را منوط به تربیت نیروی انسانی متخصص و سالم دانست و افزود : با تعامل میان دستگاههای مختلف و بهره مندی از امکانات یکدیگر می توان ضمن افزایش بهره وری در این خصوص گامهای بسیار موثری برداشت .

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، شانزدهمین جلسه گفت‌وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش در محل این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه یک مهمان ویژه نیز داشت و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در کنار وزیر آموزش و پرورش به صورت وبینار با مدیران کل ورزش و جوانان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها به گفت‌وگو پرداختند.

سلطانی‌فر در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و متقارن شدن آن با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با مهم برشمردن توجه به موضوع توسعه انسانی در کشور اظهار داشت: یک جامعه زمانی به توسعه ایده‌آل دست پیدا می‌کند که فرآیند توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با یک جهت‌گیری معین به پیش برود.

وی با بیان اینکه بستر توسعه پایدار در توسعه انسانی است اظهار داشت : اگرجامعه ای در ابعاد مختلف به توسعه مناسب دست پیدا کنند اما نتواند انسان‌های متخصص واثر گذار تربیت کند آن کشور نمی‌تواند به توسعه ای که دربرگیرنده تمامی ابعاد باشد برسد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش بحث هجمه فرهنگی که مقام معظم رهبری در دو دهه قبل مطرح کردند را مورد توجه قرار داد و گفت: سرعت در انتقال افکار و ایدئولوژی از سایر کشورها و فرهنگها که با برنامه ریزی همراه بوده در اثر گذاری این هجمه‌ها در طول این سالها بسیار موثر بوده است.

او این نکته را مورد تاکید قرار داد که در سالهای اخیر ابرقدرتهای جهان کسانی بودند که می توانستند سریع تر از دیگران حرف خود را بزنند و انتقال دهند، همان کشورهایی که امکانات رسانه‌ای برتر را در اختیار دارند.

سلطانی فر به مبانی غنی فرهنگی ایران اشاره کرد و افزود: ما با الهام از ایدئولوژی اسلامی و فرهنگ پویای شیعه باید این توانمندی را داشته باشیم که با این هجمه‌های فرهنگی مقابله کنیم.

وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص اجرای طرح کوچ بین دانش‌آموزان ارائه کرد و گفت: این طرح توسط دکتر حمیدی و همکاران‌شان به عنوان یک طرح برتر در کارگروه‌های مختلف برای مقابله با اثرات مخرب چاقی و اضافه وزن مورد بررسی قرار گرفت که به اعتقاد من در تربیت نیروی انسانی سالم اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه دوم با محوریت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: باید تمرکز خود را روی توسعه انسانی بگذاریم و از همه منابع بهره بگیریم.

سلطانی فر ادامه با تاکید برایجاد شرایط مناسب برای تعلیم وتربیت نیروی انسانی آماده و متخصص اظهار داشت: در این راستا نقش محوری برعهده وزارت آموزش و پرورش است و دیگر وزارت‌خانه‌ها مانند ورزش و جوانان نیز باید از همه امکانات برای به ثمر رسیدن این هدف استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما در وزارت ورزش و جوانان همواره تعامل و همگرایی در سطح وزرا، معاونان و استان‌ها با وزارت آموزش و پرورش را داریم چراکه باور جدی ما این است که باید از ظرفیت‌های دو طرف بهره کامل گرفته شود.

وزیر ورزش و جوانان از ورزش به عنوان موثرترین ابزار برای سالم‌سازی جامعه و پرکردن اوقات فراغت مردم است یاد کرد و گفت: در همه نقاط جهان ده‌ها میلیون نفر اوقات فراغت خود را با ورزش پر می‌کنند. ضمن اینکه ورزش یکی از ابزارهای توسعه انسانی در کشورهاست و باید با پررنگ کردن آن در جامعه از دیگر ابزارهای مخرب برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جلوگیری کنیم.

وی در ادامه به جمعیت علاقمند به رشته فوتبال اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ میلیون هوادار فوتبال تیم‌های لیگ برتری ما هستند که مجموعه هزینه کرد همه تیم‌های لیگ برتری به هزار میلیارد هم نمی‌رسد. نکته حائز اهمیت این است که هیچ بودجه‌ای از منابع دولتی برای این هزینه وجود ندارد و از منابع دولتی تامین نمی‌شود.

سلطانی فر با اشاره به برگزاری دو دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور که همزمان با همه جهان بود نتوانستیم مسابقات را به صورت گسترده برگزار کنیم. المپیاد استعدادهای برتر بعد از ۱۵ سال وقفه برگزار شد که نتایج بسیار خوبی نیز از برگزاری ان در معرفی پتانسیل‌های ورزشی به دست آمد و در نظر داریم که پس از اتمام کرونا به صورت مشترک و یکپارچه مسابقات المپیاد را با وزارت آموزش و پرورش برگزار کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص قانون جدید ورزش کشور تصریح کرد: آخرین قانون ورزش مربوط به سال ۱۳۵۰ بود. ما توانستیم مجددا این قانون را بازنگری و اصلاح کنیم. سه سال طول کشید که مجلس شورای اسلامی این قانون را مصوب کند و بعد از ۴۹ سال اجرایی شد.

او همچنین از برگزاری جلسه شورای عالی ورزش پیش از اتمام سال ۱۳۹۹ خبرداد و گفت: براساس ابلاغ ما قرار است شورای توسعه ورزش استان‌ها نیز برگزار شود. چرا که معتقدیم تشکیل مستمر این جلسات می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در رشد ورزش کشور داشته باشد.

سلطانی فر با اشاره به برنامه وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساخت‌ها گفت: برای اینکه بتوانیم جمع بیشتری از جوانان را برای استفاده از امکانات ورزشی برخوردار کنیم از چهار سال پیش احداث زمین‌های چمن مصنوعی مینی فوتبال را در سراسر کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی توضیح داد: با این کار توانستیم رقابت خوبی بین استان‌ها ایجاد کنیم و درحال حاضر به مرز راه‌اندازی ۲۰۰۰ زمین مینی فوتبال رسیده‌ایم. قصد ما این است که این رقم تا پایان دولت دوازهم به ۲۵۰۰ برسد. این موضوع به توسعه ورزش قهرمانی و همگانی کمک می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت از ورزش بانوان در دو حوزه همگانی و قهرمانی گفت: دختران و بانوان ما در چند دهه گذشته برای استفاده از امکانات ورزشی با محدودیت‌هایی روبرو بوده‌اند. این مشکل نه تنها در مناطق دوردست و محروم بلکه در مراکز استان‌ها نیز دیده می‌شد. در چهار سال گذشته در هر رشته‌ای که زمینه ورود بانوان به میادین بین‌المللی را فراهم کردیم بعد از مدتی شاهد درخشش و پیشرفت آنها بودیم.

وی در ادامه گزارشی در خصوص توسعه زیر ساختهای ورزشی در ابتدای شروع کار دولت تدبیروامید ارائه کرد و افزود: پیش از دولت دولت دوازدهم تنها ۴۰ هزار مکان ورزشی در کشور وجود داشت که ۱۱ هزار متعلق به وزارت ورزش و جوانان، ۱۵ هزار ورزشگاه متعلق به نهادهای دیگر و نیروهای مسلح و ۱۴ هزار مکان ورزشی در اختیار بخش خصوصی بود.

سلطانی‌فر ادامه داد: امروز شاهد این هستیم که این رقم به بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی رسیده که رشد ۵۰ درصدی داشته‌ایم. نکته حائز اهمیت در این رشد توجه بخش خصوصی به این حوزه بوده و این نشان می‌دهد که بخش خصوصی تا چه اندازه‌ای به ورزش رغبت دارد.

وی با بیان اینکه با تعامل می توان ضریب بهره وری را افزایش داد، گفت: وزارت ورزش و جوانان همکاری مناسبی با آموزش و پرورش دارد و این آمادگی را داریم که سالن‌های ورزشی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنانش این نکته را مورد توجه قرار داد که توسعه کشور زمانی صورت می‌گیرد که توسعه انسانی تحقق پیدا کند و دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه داشته باشند که سالن‌های ورزشی ما باید حداقل روزی ۱۲ ساعت مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر ورزش وجوانان وزارت ورزش و جوانان وزارت آموزش و پرورش وزیر ورزش و جوانان توسعه انسانی سلطانی فر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رضایی پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به اقدام وزارت اقتصاد و دارایی در تفسیر نادرست مصوبه هیأت دولت و حذف معافیت باشگاه های ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مغایر با قانون مصوب مجلس و ابلاغیه دولت گفت: انتظار داشتیم در سال جهش تولید با مشارکت مردم سیاست هایی اتخاذ شود که زمینه رضایتمندی مردم و افزایش گرایش آنان به ورزش و باشگاه های ورزشی را فراهم نماید.

رضایی ادامه داد: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنندگان از خدمات ورزشی آن هم نه بر اساس قانون، که بر اساس تصمیم سلیقه ای وزارت اقتصادبر خلاف قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، قطعا به گران شدن ورزش برای تمام اقشار جامعه منجر خواهد شد. ورزش به خودی خود متحمل تورم سرسام آور است حالا چرا یک‌نوجوان باید برای ورزش کردن ۱۰٪ هم مالیات بدهد.

رضایی با اشاره به نقش ورزش در کاهش هزینه های درمانی افزود: به نظر می رسد وزارت اقتصاد برداشت و درک جامعی از مفهوم باشگاه ورزشی ندارد و احتمال می دهم این باشگاه ها را با باشگاه های حرفه ای که تعدادشان در سطح کشور بسیار محدود است اشتباه گرفته باشد.

قهرمان و پیشکسوت کشتی کشور که خود دارای سابقه طولانی در حوزه باشگاه داری است افزود: وزارت ورزش باید وزارت اقتصاد ‌و دارایی را از این اشتباه بزرگ خود آگاه کند و نگذارد حق مردمی که علاقه مند به استفاده از ورزش و تندرستی هستند پایمال شود. این نوع مقررات زایی و وادار کردن باشگاهها به گرفتن ۱۰٪ مالیات از مردم در استفاده خدمات ورزشی مصداق بی عدالتی است و به هیچ عنوان جنبه های علمی و منطقی در آن پیش بینی نشده است.

کد خبر 6078963

دیگر خبرها

  • گام‌های عملی درمان چاقی از دیدگاه طب ایرانی و تغذیه نوین
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • وزیر ورزش و جوانان گفت: حجاب ورزشکاران نشان دهنده اقتدار فرهنگی ایران است
  • وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم
  • کیومرث هاشمی: واکنش قهرمانان به اجرایی شدن وعده صادق نشان از درک بالای جامعه ورزش دارد
  • دیدار چهره به چهره وزیر ورزش و جوانان با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی
  • دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی مختلف
  • کیومرث هاشمی: ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد