Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص آب در حوزه آبریز کارون بزرگ شد و گفت: سهم ابلاغ شده از طرف وزارت نیرو برای کل استان ۲۳۶ میلیون متر مکعب بوده که جوابگوی نیازهای شرب، صنعت و کشاورزی نیست.

"مهدی روشنفکر" روز سه شنبه ۲۳ دی ماه در نشست با برخی مسئولان کشوری حداقل نیاز آبی مردم استان از این حوضه را ۸۱۰ میلیون متر مکعب با احتساب نیازهای زیست محیطی و پایداری جریان رودخانه دانست و افزود: تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده سد تنگ سرخ و تامین اعتبار مورد نیاز به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریج کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر نسبت به تامین اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان برای سامانه انتقال و تصفیه خانه شهر یاسوج چاره اندیشی کنند تا مردم این دیار از دولت در ماه‌های پایانی یک خاطره خوش به یادگار داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری، همراهی و اقدام وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه در زمینه اخذ مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه مارگون شد و اظهار کرد: پیگیر اختصاص اعتبار لازم برای طرح‌های در دست مطالعه بخش آب از محل ردیف‌های متفرقه در لایحه بودجه هستیم که امیدوارم منتج به نتیجه شود.
"سعید محمد" فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء نیز در این نشست تاکید کرد: قرارگاه در پروژه سد تنگ سرخ نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارد که قول می‌دهیم اجازه تعطیلی کارگاه را ندهیم و همچنان فعالیت اجرایی ادامه داشته باشد.
"علی نیکزاد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: انتظار می‌رود وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه برای صدور مجوز ماده ۲۳ سد سقاوه تدبیری کنند تا مردم از مزایای این طرح بزرگ بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه امیدوارم با پیگیری نماینده بویراحمد موضوع ماده ۵۶ سد تنگ سرخ از طریق رایزنی با یکی از بانک‌ها به سرانجام برسد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای به سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی همکاری با مجموعه دولت را دارد.
به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سد تنگ سرخ و آبرسانی ۴ شهر دهدشت، سوق، چرام، لنده، پیگیری برای اجرای ماده ۵۶ سد تنگ سرخ از طریق بانک‌ها و موافقت با ماده ۲۳ سد سقاوه از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران و پیگیری از طریق سازمان برنامه و بودجه از جمله مصوبات این نشست بوده است.
گفتنی است؛ مشکلات پروژه‌های آبی دارای ردیف ملی و برخی طرح‌های در دست مطالعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار محمد فرمانده فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء، تقی زاده خامسی معاون آب و آبفا وزارت نیرو و رئیس شرکت منابع آب ایران و برخی از مسئولان و کارشناسان بررسی شد.
لازم به ذکر است که؛ "مهدی روشنفکر" در هفته‌های اخیر در زمینه تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد نشست‌های را با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و پورمحمدی معالون هماهنگی امور اقتصادی این سازمان داشته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد رودخانه کارون تخصیص آب استانی سیاسی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو سد تنگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

گفتنی است؛ دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جز ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد