Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی‌اصغر مونسان طی حکمی با استناد به مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۱۳۹۶ و بنا به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علی جهانگیری را به مدت دو سال به عنوان «دبیر شهر جهانی تبریز- فرش» منصوب کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این حکم با اشاره به اینکه ثبت روستاها و شهرهای جهانی صنایع دستی که به واسطه تعامل سازنده با شورای جهانی صنایع دستی به تحقق پیوسته، دستاوردی بزرگ برای افزایش اعتبار روستاها و شهرهای ثبت‌شده است، بر ایجاد زیرساخت‌های لازم و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز برای استفاده از این فرصت مغتنم برای توسعه این مناطق تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین خواستار مشارکت دبیر شهر جهانی فرش در فعالیت‌های مشترک شبکه فرمانداران و شهرداران روستاها و شهرهای جهانی که از طریق شورای جهانی صنایع دستی پیش‌بینی شده است، شد.

 با تصویب شورای جهانی صنایع دستی در سال ۱۳۹۴، شهر تبریز با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف مانند مشارکت‌های دولتی و شرایط مناسب برای بافت فرش، به عنوان شهر جهانی بافت فرش انتخاب شد.

برچسب‌ها فرش گردشگری تبریز استانداری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش گردشگری تبریز فرش گردشگری تبریز استانداری آذربایجان شرقی اخبار کنکور جهانی صنایع دستی شهر جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد