Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:53:06 GMT

۱۸ مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در ساوه تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۲۱۸

۱۸ مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در ساوه تخریب شد

به گزارش ایرنا و نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی ‌اکبر عیسی‌آبادی» روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: بر اساس شکایت طرح شده از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه مبنی بر تغییر کاربری ۱۲ هکتار زمین،  پیگیری این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته ۱۸ مورد بنا با تغییر کاربری زمین ها و ساخت‌ و ساز غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان به وسعت ۱۲ هکتار شناسایی شد و با قطعی شدن تخلف صورت گرفته و اخذ دستور قضائی این سازه ها تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز شامل ویلا و دیوارکشی در اراضی کشاورزی شهرستان است که بر اساس ارزیابی های کارشناسان افزون بر ۷۰ میلیارد ریال ارزش داشت.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: مالکان به صورت غیر مجاز زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری دادند که با اجرای این احکام زمین های مذکور از دست سوداگران خارج و به بخش کشاورزی شهرستان بازگردانده شد.

عیسی‌آبادی به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید زمین از وضعیت کاربری و مجوزهای قانونی مطمئن شوند زیرا هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز جرم و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و سطوح باغی است.

برچسب‌ها ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصرف اراضی اخبار کنکور تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: دو فقره حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در روستای لالا بخش چهاردانگه این شهرستان اجرایی شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز به مساحت 80 و 250 مترمربع قلع و قمع و به اراضی کشاورزی و چرخه تولید بازگشت.

علوی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، گفت: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع قمع ۱۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در محمودآباد