Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:42:42 GMT

۱۸ مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در ساوه تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۲۱۸

۱۸ مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در ساوه تخریب شد

به گزارش ایرنا و نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی ‌اکبر عیسی‌آبادی» روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: بر اساس شکایت طرح شده از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه مبنی بر تغییر کاربری ۱۲ هکتار زمین،  پیگیری این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته ۱۸ مورد بنا با تغییر کاربری زمین ها و ساخت‌ و ساز غیرمجاز در نقاط مختلف شهرستان به وسعت ۱۲ هکتار شناسایی شد و با قطعی شدن تخلف صورت گرفته و اخذ دستور قضائی این سازه ها تخریب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، این ساخت ‌و سازهای غیرمجاز شامل ویلا و دیوارکشی در اراضی کشاورزی شهرستان است که بر اساس ارزیابی های کارشناسان افزون بر ۷۰ میلیارد ریال ارزش داشت.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: مالکان به صورت غیر مجاز زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری دادند که با اجرای این احکام زمین های مذکور از دست سوداگران خارج و به بخش کشاورزی شهرستان بازگردانده شد.

عیسی‌آبادی به شهروندان توصیه کرد در هنگام خرید زمین از وضعیت کاربری و مجوزهای قانونی مطمئن شوند زیرا هر گونه تغییر کاربری غیرمجاز جرم و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

شهرستان ساوه دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و سطوح باغی است.

برچسب‌ها ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ساوه تغییر کاربری اراضی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصرف اراضی اخبار کنکور تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل