Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای و دفاعی کشور با حضور وزیر علوم و وزیر دفاع در دانشگاه شهید بهشتی برگزارشد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم طی سخنانی، با اشاره به هدف دشمن از ترور دانشمندان کشورمان اظهار داشت: حداکثر هدفی که دنبال می کنند ایجاد وقفه در فعالیت های آنها و القاء نگرانی و ترس به مردم نسبت به امنیتشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ملت عزیز ما ملتی هوشمند و بصیر است و با نگاه راهبردی مسائل را به خوبی تحلیل می کند.

**شهید سلیمانی بزرگترین قهرمان مبارزه با تروریسم  است

وی افزود: زمانی دشمن تلاش می کند همه ملت ما را ترور کند اما چون نمی تواند این اقدام را انجام دهد آنها را از حقوق اولیه خود محروم می کند و دست به تحریم می زند. از آن طرف شهید سلیمانی ما را به عنوان بزرگترین قهرمان مبارزه با تروریسم که این لقب برای او اغراق نیست را به شهادت می رساند. اگر کسی مختصر انصافی داشته باشد این مسئله را تأیید می کند.

وزیر دفاع گفت: هر کسی که کمی تحلیل داشته باشد و فضا را به خوبی درک و بررسی کند، می داند که آنها نیامده بودند در سوریه شکست بخورند و بروند. 90 درصد خاک سوریه را گرفته بودند و بخشی از عراق را در اختیار داشتند. دیدیم در حیات کوتاه خود چه جنایتهایی انجام دادند. شهید عزیز ما را ترور می کنند و با وقاحت کامل او را تروریست می دانند.

امیر حاتمی گفت: پس از شهادت شهید فخری زاده نمایندگان کشورها و سازمانهای مختلف  دفتر یادبود او را امضا کردند و متن های فاخری را در این خصوص نوشتند اما برخی کشورها حتی این اقدام را محکوم نکردند.

وی ادامه داد: آنها می دانند تحریم ها  برای زندگی مردم ما مشکل ایجاد می کند. در جنگ هشت ساله رزمندگان زیادی را از دست دادیم و جانبازانی از این دوران به جا ماند. حادثه تلخ ترور 17 هزار ترور ایجاد شد اما ملت ما اینگونه  به مسائل نگاه نمی کنند. آنها می گویند دشمنان ما دنبال چه بودند و چه به دست آوردند؟

وزیر دفاع افزود: صدام در جنگ تحمیلی دنبال این بود که یک هفته ای تهران را بگیرد و انقلاب اسلامی را نابود کند اما او اکنون کجاست و انقلاب ما کجاست؟ منافقین با  انجام 17 هزار ترور اکنون در کنار دوستان خود در زباله دان تاریخ هستند.

امیرحاتمی با اشاره به استقامت مردم در هشت سال دفاع مقدس، گفت: هر کسی به دنبال کوچکترین تجاوزی به این کشور باشد، تابلوی هشت سال دفاع مقدس ایران در مقابل او قرار دارد و می داند پاسخ دندان شکنی دریافت خواهد کرد. تحریم کردند و گفتند سه ماه دیگر اینها تسلیم می شوند و کار تمام است اما می بینیم که ترامپ و دار و دسته اش به عنوان یک مجموعه منحرف و منحط که همه آنها را می شناسند در حال محو شدن هستند و این ملت ماست که همچنان با صلابت می ماند.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: در قضیه شهادت شهدای هسته ای مان نیز همین مسیر دیده می شود. همان طور که رهبر انقلاب فرمودند کارهای شهید فخری زاده با همان قوت پیش می رود با این تفاوت که اگر دیروز شهید فخری زاده با سختی برخی از این کارها را انجام می داد امروز داوطلبان زیادی در دولت، مجلس، دانشگاهیان، محققان، وزارت علوم و همکاران او  همان کارها را با سرعت بیشتری انجام می دهند و عزمشان جزم است که اقدامات او را دنبال کنند. لذا همان یک لحظه توقف نیز در مسیر او ایجاد نشد.

وی گفت: بلافاصله بعد از شهادت شهید فخری زاده یک مدیر و دانشمند عالیقدری به عنوان جایگزین او در مجموعه سازمان شهید فخری زاده  مشغول به کار شد. امروز کارهای این شهید با انرژی و با سرعت بیشتری دنبال می شود. دولت بیش از 250 درصد بودجه سازمان تحت امر  شهید فخری زاده را افزایش داد و مجلس در حال انجام کار جدی در این خصوص است. لذا می بینیم دشمن به هیچ یک از اهداف خود نرسید.

وزیر علوم  تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: شجاعت، شهامت، ایثارگری و علاقه مندی به اعتلای نام نظام اسلامی و سرافرازی مردم عزیزمان در خون شاگردان و همکاران شهدای هسته ای مان موج می زند و قطعا مسیر انها ادامه خواهد داشت.

**همکاری وزارت علوم با بخش های دفاعی

وی گفت: می دانیم این شهدا کارهای بزرگی انجام دادند که زمینه ساز ارتقا و رشد علمی و فناوری کشور خواهد بود.

وزیر علوم با اشاره به همکاری های این وزارت خانه با بخش های مختلف یاداور شد: وزارت علوم با بخش های مختلفی چون نفت، محیط زیست و غیره همکاری می کند و همکاری نزدیکی با وزارت دفاع و نهادهای علمی دفاعی دارد .

نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: مردم و به خصوص فرهیختگان جوامع به خوبی به رفتار متناقض قدرت ها در قبال مردم و دموکراسی واقف اند. پس از شهادت شهید فخری زاده انجمن فیزیک آمریکا این اقدام را محکوم کرد و این یعنی دنیا خباثت رژیم صهیونیستی و بدخواهان برای ملتها را خوب می دانند.

وی گفت: انهایی که برای جامعه بشری دنبال خیر هستند باقی می مانند و انها که برای مردم شر طلب می کنند، نابود شدنی اند. همچنان که ترامپ امروز مورد لعنت همه انسان های سرافراز است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهادت شهید فخری زاده وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: بیشترین بیانات مقام معظم رهبری بر موضوع توصیف، الگو پردازی و سرگذشت پژوهی از شهدا است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا باید حتماً شهید محور باشد تصریح کرد: محور کنگره شهید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ شهریور خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: دفاع مقدس و شهدا را بشناسیم و بشناسانیم؛ برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم.

در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم

وی با اشاره به آثار شهدا در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آثار شهدا تا حدودی جمع آوری شده، در حوزه سرگذشت پژوهی عقب ماندگی داریم.

سردار آزادی درباره محصول سرگذشت پژوهی بیان داشت: محصول سرگذشت پژوهی، سوژه است که بیانگر انتقال پیام شهید است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: دفاع مقدس گنج است؛ گفت: بسیاری از بخش‌های آثار شهدا واکاوی نشده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج درباره کنگره شهدا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: کنگره شهدا دو رویکرد اصلی دارد؛ که رویکرد اول زنده نگه داشتن یاد شهید است.

وی درباره رویکرد دوم کنگره شهدا گفت: انتقال پیام شهید است که پیام شهید را جز با زبان هنر نمی‌توان انتقال داد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته ۵ بار بر موضوع هنر تاکید داشتند؛ باید پیام شهید را به جوان‌ها، نوجوان‌ها انتقال دهید.

سردار آزادی یادآور شد: مقصود از بزرگ داشت‌ها، جریان سازی است؛ رسالت کنگره باید جریان سازی فکری و عملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره شهدا باید امید آفرین باشد و تولید امید کند؛ معنا را به جامعه منتقل کند که آن ایمان و امید است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کنگره ملی تصریح کرد: عنوان کنگره، کنگره ملی شهدا استان است و همه شهدا را در برمی‌گیرد؛ سطحش فراتر از استان باشد و بتواند حماسه رزمندگان دلاور را به کشور و حتی جهان معرفی کند.

وی افزود: برای کنگره به یک کار هنری و جریان ساز، فکر کنید تا ذهن تمام جوانان و نوجوانان را درگیر شهدا بکند.

کنگره شهدا حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد

سردار آزادی یادآور شد: این کنگره حداقل باید ۵۰ جلد کتاب فاخر داشته باشد باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند خوب تولید شود.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب بیان داشت: کارهای شما شناسنامه انقلابی و دفاعی، دوران مقدس است که باید هنرمندانه به دیگران معرفی کنید؛ خاصیت هنر، آشنایی با شهدا است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم دشمن خاطرنشان کرد: تلاش دشمن تزریق بی هویتی است و کنگره باید امید آفرین باشد.

وی اظهار کرد: روایت جذاب خلق کنید فیلم نامه و سوژه خوب مهم است و از دل سرگذشت پژوهی بیرون می‌آید؛ بهترین کار را برای شهدا رقم بزنید.

کد خبر 6087232

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس