Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:21:23 GMT

«مسی» برترین بازیساز دهه لقب گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۹۲۳

«مسی» برترین بازیساز دهه لقب گرفت

به گزارش ایرنا، «لیونل مسی» ماشینی غیرقابل توقف است که همچنان به رکوردشکنی، فتح عناوین و زدن گل‌های حساس و زیبا حتی در سخت‌ترین لحظات ادامه می‌دهد.

مرد آرژانتینی باوجود اینکه ۳۳ ساله شده است، به تازگی به صدر جدول برترین گلزنان لالیگا نقل مکان کرده و این در حالی است که به زعم بسیاری این فصل بدترین فصل دوران فوتبالی وی تا اینجای کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسی نه تنها در کورس فتح جایزه پیچیچی پیشتاز است بلکه به تازگی از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان «برترین بازیساز دهه» انتخاب شده است.

البته باتوجه به دید فرازمینی مسی و قدرت ارسال پاس او که حالا بیش از یک دهه نوازشگر چشم‌ها بوده است، این انتخاب تعجب برانگیز نیست.

این نهاد بین المللی از سال ۲۰۰۶ تاکنون بدون استثنا همواره بهترین بازیساز سال را انتخاب کرده و لیونل مسی پیش از این با فتح این عنوان در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ با رکورد جهانی فتح این عنوان برابر شده است. در سال ۲۰۲۰ «کوین دی بروینه» گوی سبقت را برای کسب این عنوان از او ربود.

با این وجود، همین چهار بار کافی بود تا فوق ستاره آلبی سلسته مجموع امتیازات خود را در طول یک دهه به ۱۷۴ برساند.

البته هواداران بارسلونا با نفر بعدی این فهرست به خوبی آشنایی دارند زیرا بعد از مسی این عنوان به کسی تعلق ندارد جز «آندرس اینیستا» که با سه بار فتح این عنوان مجموع امتیاز ۱۲۷ را به نام خود ثبت کرده است.

«کریستیانو رونالدو» رقیب سنتی مسی اما در این رده‌بندی کار خود را در خارج از ۱۰ نفر برتر به پایان رساند و با کسب تنها ۵۴ امتیاز و یک امتیاز کمتر از «ژاوی هرناندز» در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

برچسب‌ها کریستیانو رونالدو لیونل مسی بارسلونا ژاوی هرناندز آندرس اینیستا کوین دی بروینه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریستیانو رونالدو لیونل مسی بارسلونا کریستیانو رونالدو لیونل مسی بارسلونا ژاوی هرناندز آندرس اینیستا کوین دی بروینه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

به گزارش "ورزش سه"، هواداران بارسلونا و بسیاری از فوتبال‌دوستان به خوبی از داستان امضای قرارداد مسی با بارسلونا روی یک دستمال و ارزش و اهمیتی که این قرارداد نمادین برای این باشگاه و طرفداران این ستاره آرژانتینی دارد با خبر هستند.

حالا به نظر می‌رسد که دعوا و درگیری قانونی جدی بر سر مالکیت این دستمال به وجود آمده است. این درگیری بین جوزپ ماریا مینگیا، مدیر برنامه کهنه‌کار، با هوراسیو گاگیولی که در آن زمان در آرژانتین مشغول به کار بود شکل گرفته است.

گاگیولی در متنی که از سوی وکلایش ارسال شده مدعی شده است:« این دستمال همیشه متعلق به من بوده است و مینگیا حقیقت را در این باره مطرح نمی‌کند. من بارها به صورت رسمی و علنی در رسانه‌ها به عنوان مالک این دستمال شناخته شدم و و هرگز کسی این ادعا را رد نکرده بود، نه مینگیا و نه هیچ کس دیگری.

صحبت‌های مینگیا پر از تناقض و نادرست است. او یک روز گفت که دستمال در دفترش در پوشه‌ای بوده و در طول این مدت به آن سر نزده است و روز دیگری این ادعا را مطرح کرد که من پس از بازی این دستمال را با خودم به خانه بردم.

همین اظهارات نشان می‌دهد که این دستمال هرگز در دفتر او و در هیچ پوشه‌ای نبوده است. این صحبت‌ها متناقض است چون مینگیا هرگز نمی‌دانست که دستمال کجاست چون این دستمال هرگز متعلق به او نبوده است. او همیشه می‌دانست که دستمال پیش من است از دسامبر سال ۲۰۰۰ به بعد دیگر هرگز آن را از من نخواست.

حالا او به سادگی در حال استفاده از توجه جهانی به فروش این دستمال است تا بتواند جایگاهش را در رادیو و تلویزیون به قیمت مطرح نکردن حقیقت بالا ببرد. من در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۴ به فکس ارسال شده از سوی او و اجرا کننده حراج پاسخ دادم. علاوه بر این باید ذکر کنم که من هرگز راننده خانوادگی مسی هم نبودم.»

دیگر خبرها

  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند/آقای ورزش ایران؛ امین میرزازاده
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم