Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@10:12:58 GMT

نقش رژیم صهیونیستی در انتشار ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۳۹۹۰

بهگزارش جام نیوز به نقل از العالم، یکی از نمایندگان عرب در کنست رژیم صهیونیستی و رئیس کمیته روابط بین الملل در ائتلاف فهرست مشترک، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی فلسطین دانست.

یوسف جبارین با ارسال نامه‌ای به امانوئل جوفری گزارشگر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در اسرائیل تاکید کرد اسرائیل مسئول شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش‌های وبگاه‌های خبری داخلی، یوسف جبارین از نهاد‌های بین المللی و کشور‌های اروپایی خواست اسرائیل را تحت فشار بگذارند تا واکسن کرونا را در اختیار فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین قرار دهد.
وی خاطر نشان کرد بر اساس حقوق بین الملل، اسرائیل در قبال کسانی که تحت اشغال، محاصره و کنترل نظامی آن در کرانه باختری رود و نوار غزه هستند، مسئولیت دارد.
پیش از برخی رسانه‌های عبری زبان از جمله کانال هفت تلویزیون اسرائیل اعلام کردند که امیر اوحانا وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسئولان زندان‌های اسرائیل دستور داده است تا از واکسیناسیون اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل خودداری کنند.
اوحانا، واکسیناسیون اسیران فلسطینی را به دریافت مجوز‌های لازم از نهاد‌های رسمی مرتبط دانست و این درحالی است پیش بینی می‌شود تزریق واکسن ضد کرونا برای کارکنان و مسئولان زندان‌های اسرائیل از هفته آینده آغاز شود.
در همین حال باسم نعیم عضو دفتر روابط بین الملل جنبش حماس تصمیم اسرائیل در خودداری از واکسیناسیون اسرای فلسطین را محکوم کرد و این تصمیم را مغایر با حقوق بین الملل و قانون بین المللی حقوق بشر برشمرد.
محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین هم روز دوشنبه تصمیم دولت اسرائیل در زمینه خودداری از واکسیناسیون اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را محکوم کرد.
اشتیه دولت اسرائیل را مسئول اصلی حفظ جان اسرای فلسطین خواند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونا کنست اسرائیل زندان های اسرائیل اسرای فلسطین بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 4 جنایت در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 42 فلسطینی دیگر شهید شدند و 63 فلسطینی نیز زخمی شدند.

به گفته وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای نوار غزه از ابتدای جنگ علیه این منطقه محاصره شده در هفتم اکتبر تا کنون به 34هزار و 12 شهید و شمار زخمی ها نیز به 76هزار و 833 نفر رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تأکید کرد که شمار زیادی از قربانیان این تجاوز وحشیانه همچنان زیر آوار هستند و تیم های امدادرسانی نمی توانند خود را به آنها برسانند.

این در حالی است که هزاران فلسطینی نیز طی این مدت توسط رژیم اشغالگر به اسارات گرفته و روانه زندان شده اند.

در همین زمینه باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد هم اکنون حدود 9500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که در میان آنها 80 زن و بیش از 200 کودک مشاهده می‌شود در حالی که این اسرا در معرض تعرضات شدید و جنایات ضد بشری قرار دارند.

 این مرکز فلسطینی با انتشار گزارشی به مناسبت 17 آوریل روز اسیر فلسطین افزود این تعداد از اسرا شامل هزاران اسیر نوار غزه نمی‌شود که در معرض ربایش قرار گرفته‌اند.

شهادت اسرای آزاد شده از اقدامات خشن علیه فلسطینیان دستگیر شده در غزه حکایت دارد که از جمله آنها دستبد زدن‌های طولانی، ضرب و شتم، تهدید به قتل و اجبار برخی از آنها به پارس کردن مانند سگ و ناسزا گفتن به مقاومت است.

بر اساس اطلاعات این گزارش از 7 اکتبر تاکنون 66 خبرنگار بازداشت شده‌اند که همچنان 45 نفر از آنها در بازداشت هستند. همچنین 23 نفر از خبرنگار زندانی در شرایط بازداشت موقت به سر می‌برند و با این حساب بیش از 5168 نفر در چنین شرایطی هستند که در میان آنها زنان و کودکان نیز مشاهده می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ده‌ها مورد شهادت ثبت شده توسط موسسات مسئول در زمینه اسرای زندان‌های رژیم اشغالگر و اسرای آزاد شده از این زندان‌ها بر این واقعیت تاکید دارند که اسرای با شدیدترین و بدترین شرایط در تاریخ اسرای فلسطینی مواجه هستند چرا که با شکنجه و سرکوب و اقدامات انتقاجویانه گسترده دست و پنجه نرم می‌کنند که سرنوشت هزاران اسیر را تحت شعاع قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت
  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی اولویت اصلی است
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر