Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:10:40 GMT

شهر قم توان بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیشتر ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۵۱۲

شهر قم توان بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیشتر ندارد

سید رضا موسوی مشکینی عصر سه شنبه در جلسه آلودگی هوا گفت: در هنگام آلودگی هوا نباید حمایت های یک جانبه و بخشی نگری داشته باشیم، زیرا توجه به تأمین سلامت عمومی جامعه بسیار ضروری است و همه دستگاه های اجرایی باید در این مسأله مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از اول فروردین ماه تا بیستم دی ماه سال جاری، هوای شهر قم ۲۲۵ روز پاک و سالم، ۶۸ روز آلوده برای گروه های حساس و عموم مردم و ۲ روز در تیرماه بسیار ناسالم و خطرناک بوده است، اظهار داشت: این تعداد روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش اما نسبت به سال گذشته کمی کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عوامل ایجاد آلودگی هوا در این کلانشهر را نیروگاه حرارتی، واحدهای صنعتی آلاینده مجاز و غیرمجاز، عدم نوسازی و استفاده کامل از ناوگان حمل و نقل عمومی و کیفیت پایین و فرسودگی موتورسیکلت ها و خودروها دانست و گفت: نیروگاه حرارتی قم در جهت باد غالب و در نزدیکی شهر قم مستقر شده و با مصرف سوخت مایع در فصول سرد سال، بار آلودگی شدیدی ایجاد می کند.

وی دستورالعمل اعمال ممنوعیت ها و محدودیت ها و وظایف و تکالیف هر کدام از دستگاه های اجرایی ذیربط در شرایط آلودگی هوا را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر هماهنگی میان دستگاه های مرتبط به خوبی شکل گرفته است و ما باید با در نظرگرفتن وظایف مشخص شده، در مدیریت شرایط آلودگی هوا تلاش کنیم.

موسوی ایجاد شرایط اضطرار آلودگی هوا را مستلزم استمرار پایداری جوی و افزایش میزان غلظت آلاینده ها در کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: وضعیت آلودگی هوا در شهر قم و فعالیت تمامی واحدهای صنعتی به صورت مستمر مورد نظارت و پایش قرار گرفته و فهرست صنایع آلاینده نیز هر سه ماه یکبار تهیه شده و بر اساس قوانین و ضوابط با آنها برخورد می شود.

وی از انجام مراحل پایانی طرح پژوهشی "سیاهه انتشار آلودگی هوای استان قم" خبر داد و گفت: واحدهای آلاینده و صنوف مزاحم باید از پیرامون شهر قم به شهرک ها و نواحی صنعتی منتقل شده و خطوط تولید فرسوده واحدهای صنعتی باید نوسازی شوند، همچنین تقویت و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی، معاینه فنی موتورخانه ها و مدیریت صحیح پسماندهای صنعتی بسیار مهم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه باید به سمت استفاده از انرژی های نو و تقویت نیروگاه های خورشیدی در استان قم گام برداریم، گفت: افزایش فضای سبز شهری و توسعه کمربند سبز، آموزش و فرهنگسازی، مشارکت جدی رسانه ها به ویژه صدا و سیما و همچنین هماهنگی با مراجع قضایی برای صدور دستور فوری تعطیلی واحدهای غیرمجاز و بسیار آلاینده باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعداد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر قم حداقل باید به ۱۰ ایستگاه افزایش یابد، این مسأله را برای برخورداری از داده های بهنگام جهت مدیریت و برنامه ریزی کاهش آلودگی هوا بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید برای توزیع سوخت بنزین و نفت گاز یورو ۴ در تمامی جایگاه های استان قم پیگیری لازم انجام شود.

کارگروه آلودگی هوا با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

در روزهای گذشته با بروز پدیده وارونگی دما و غلظت آلاینده های جوی، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و عموم مردم قرار داشته است.

از روز ۲۶ دی ماه لغایت ۲ بهمن ماه سال جاری به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است. /

برچسب‌ها قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم آلودگی هوا استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم آلودگی هوا قم اداره کل حفاظت محیط زیست قم آلودگی هوا استانداری قم اخبار کنکور آلودگی هوا استان قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند

رئیس کمیته مجوز حرفه‌ای تاکید کرد همه باشگاه های ایرانی بدهی دارند

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، توضیحاتی را در خصوص زمان تعیین تکلیف بدهی‌ها و بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها ارائه کرد.

مصطفی زارعی در خصوص آخرین مهلت باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک لازم برای مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت:

یازدهم فرودین آخرین فرصتی است که باشگاه‌ها باید بدهی‌هایی که تا اول ژانویه سال جدید قطعی شده را تسویه یا تعیین تکلیف کنند. بعد از آن هم تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند مدارک مالی را بارگذاری کنند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، گفت:

بعد از آن هیات بدوی و استیناف مجوز وارد عمل می‌شوند. ما نیز فرصتی حدودا یک ماه و ۵ روزه داریم مدارک را بررسی و ارزیابی‌های میدانی انجام بدهیم‌. ۱۰ خرداد آخرین فرصتی است که فدراسیون فوتبال باید نتایج را به AFC اعلام کند.

وی تصریح کرد:

در چند نوبت آرای قطعی که در دادگاه CAS، فیفا و کمیته وضعیت فدراسیون و آرای انضباطی تا پیش از سال جدید میلادی بوده را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. آخرین بار ۲۸ اسفند یاد آوری کردیم. نه فقط استقلال و پرسپولیس، همه باشگاه‌ها درگیر این موضوع و مساله هستند. تلاش می‌کنند با طلبکاران تسویه یا تفاهم کنند. ما هم بعد از ۱۱ فروردین می‌توانیم بگوییم وضعیت چگونه است. اکثر باشگاه‌ها بدهی دارند.

زارعی ادامه داد:

پرونده مالی، داخلی و بین المللی بودنش فرقی ندارد. هر حکم قطعی باید تسویه شود‌. اکثر باشگاه‌ها حداقل پرونده‌ای در کمیته تعیین وضعیت دارند که به آن‌ها اعلام شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • پنجره نقل و انتقالات استقلال چگونه باز می‌شود؟
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت