Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:38:52 GMT

تهران در آستانه وضعیت بنفش آلودگی هوا قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۴۷۳۱

تهران در آستانه وضعیت بنفش آلودگی هوا قرار گرفت

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،هشت ایستگاه این شرکت از جمله سوهانک منطقه۱ با شاخص ۲۷۱، شریف منطقه ۲ باشاخص ۲۱۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۲۰۷، شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۰۵، شهرداری منطقه ۲۱، شهرداری منطقه ۱۰، پارک شکوفه منطقه ۱۴ این سه ایستگاه شاخص ۲۰۴ و شهرداری منطقه ۲۲ شاخص ۲۰۲ در وضعیت بنفش قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۲۱ ایستگاه با قرار گرفتن در شاخص بین ۱۵۰ تا ۲۰۰  در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها هستند.

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۹ امروز بر روی شاخص ۱۶۹ در شرایط ناسالم برای همه گروه ها بود.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هشدار داد: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در پهنه مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ۳۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا شامل ۲۱ ایستگاه توسط شهرداری تهران و ۱۴ ایستگاه توسط سازمان حفاظت محیط‌ زیست نصب شده است که ۲۹ ایستگاه آن از جمله ۱۶ ایستگاه شهرداری تهران و ۱۳ ایستگاه سازمان حفاظت محیط زیست، مجهز به دستگاه اندازه‌گیری ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون به عنوان آلاینده شاخص فصل زمستان هستند.

اطلاعات کیفیت هوای تهران از طریق نمایشگرهای کیفیت هوا که در سطح شهر نصب شده‌اند، نمایش داده می‌شود ضمن اینکه افراد می توانند با مراجعه به سامانه  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به صورت برخط شاخص را مشاهده کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۱۲ روز ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران اخبار کنکور شرکت کنترل کیفیت هوا کیفیت هوای تهران ناسالم برای همه شهرداری منطقه گروه ها منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۹ صبح دوشنبه سوم اردیبهشت با میانگین ۶۵ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۹۴، خیابان ۲۵ آبان ۶۰، پارک زمزم ۶۹، میدان انقلاب و دانشگاه صنعتی ۷۰، خیابان‌های فیض و پروین اعتصامی ۶۱، رهنان ۷۶، خیابان زینبیه ۶۸، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۵۳، کردآباد و بولوار کاوه ۵۷ و خیابان میرزا طاهر و ایستگاه ولدان ۵۹ AQI در وضعیت قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و مبارکه با میانگین ۵۹، سجزی با میانگین ۹۸ و شاهین شهر با میانگین ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در کاشان با میانگین ۱۲۶ و قهجاورستان با میانگین ۱۳۳ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در نجف آباد با عدد ۱۲ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای مجاور اصفهان از جمله خمینی‌شهر، نجف آباد و منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6084996

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق