Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سبحانیان، مشاور اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص میزان درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: آمار نشان می‌هد که فاصله بین هزینه‌ها و درآمد‌های جاری کشور رو به افزایش است.

او ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، سهم درآمد‌های مالیاتی از درآمد‌های کل کشور مشخص شده، اما در عمل چنین چیزی محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ می‌بایست نیمی از درآمد‌ها از محل مالیات‌ها تامین می‌شد، اما در بودجه۱۴۰۰ کمتر از ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.

مشاور اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: تامین هزینه‌های جاری دولت از درآمد‌های مالیاتی با شاخص کسری تراز عملیاتی تعریف می‌شود که این شاخص روز به روز منفی‌تر می‌شود.

 

در ادامه زنگنه، نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: وقتی تورم افزایش می‌یابد، انتظار این است که مالیات‌ها نیز افزایش یابد.

او افزود: ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و افزایش پایه‌های مالیاتی از دیگر مواردی است که انتظار می‌رفت در لایحه بودجه لحاظ شود.

 

در ادامه برنامه علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی بیان کرد: به ازای هر یک درصد رشد تورم، مالیات نیم درصد افزایش می‌یابد.رشد قیمت ها، به معنی افزایش درآمد‌ها نیست.

او ادامه داد: همه معافیت‌های مالیاتی فعلی، قانونی است. بحث افزایش پایه های مالیاتی و کاهش معافیت های مالیاتی را نمی توان در قالب بودجه گنجاند و باید در برنامه های توسعه ای و قوانین جاری به آن پرداخته شود.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درآمد مالیاتی بودجه ۱۴۰۰ معافیت های مالیاتی درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 6086906

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟