Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@01:41:41 GMT

سهم فرهنگیان از مسکن ملی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۳۱۳

سهم فرهنگیان از مسکن ملی چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در این باره گفت: شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق کشور، به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص های کمی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران یکی از اولویت های اصلی همه قوا و نهادهای ملی و محلی است مری که بدون شک با تبیین و اجرای دقیق قانون و سیاست های ابلاغی مذکور توسط شوراهای آموزش و پرورش می تواند کارویژه های مورد نظر بر اساس مبانی و موازین فقهی و نیز قانون اساسی را تأمین کند.

بندپی افزود : عملکرد مفید شوراهای آموزش و پرورش منجر به ایجاد بستری مطلوب توام با امنیت و رشد می شود.

استاندار تهران درباره جایگاه شورای آموزش و پرورش و ضرورت مشارکت نهادهای ملی و محلی بیان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین شیوه های بهره گیری از مشارکت فعال و همه جانبه مردم در فرآیند توسعه، استفاده از ظرفیت شوراها و نهادهای مردمی است که شوراهای آموزش و پرورش با تحقق بخش مشارکت در جهت پیشبرد اهداف عالیه آموزش و پرورش موثر بوده و بویژه که مقام معظم رهبری [مدظله العالی] در سیاست های ابلاغی نیز تأکید کرده اند: «بستر سازی برای تقویت مشارکت های مردمی و غیر دولتی، منطبق بر قانون اساسی و سیاست های کلی نظام اداری و آموزش و پرورش به ویژه ایجاد زمینه مشارکت معلمان، خانواده ­ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و سایر نهادهای عمومی و دستگاه های اجرایی در فرآیند تعلیم و تربیت» یکی از مصادیق مهم و اولویت دار است.

وی به مصادیق و اقدامات انجام شده توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان های تهران اشاره کرد و تشکیل کارگروه استانی و محلی جهت حل مشکلات شهرستان های پردیس و پرند، استعلام استانداری از وزارت کشور در خصوص دریافت کمک سرانه آموزش از سازمان ها و ارگان های ذیربط ، مشارکت نهادهای اجرایی و محلی در آماده سازی و ترمیم مدارس را به عنوان مصادیق آن برشمرد.

بندپی ارتقای جایگاه آموزش و پرورش را ضروری دانست و تصریح کرد: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده­دار اجرای سیاست های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها یکی از اهداف بنیادین است که در طول سالهای گذشته به خصوص مصوبات نهاد شورای آموزش و پرورش استان در راستای این موضوع بوده است.

رئیس شورای آموزش وپرورش استان تهران، اقدامات حقوقی برای تخصیص ۵۰۰ واحد مسکونی به فرهنگیان واجد شرایط از طرح مسکن ملی در شهرستان پردیس را به عنوان برخی از اقدامات شورای آموزش و پرورش شهرستان های تهران برشمرد.

محسنی بندپی گفت :تصویب شیوه نامه اجرایی بند دال تبصره ۹ قانون بودجه ، شیوه نامه اجرایی ماده ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش ، شیوه نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش از جمله مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان است.

وی در پایان گفت : شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق کشور، با کار ویژه های مطلوب جهت عمومی کردن مسایل آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق از سوی مقامات اجرایی و محلی و نمایندگان اولیاء و معتمدان در راستای تحقق اهداف عالی آموزش و پرورش گام های موثری برداشته است که بخش عمده فعالیت ها و مصوبات در سال های گذشته در راستای مصادیق و مولفه های آموزشی و پرورشی جهت حمایت از دانش آموزان و از طرف دیگر جلب و جذب منابع مالی برای دستگاه اجرایی آموزش و پرورش بوده است.

پربیننده ترین وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس را ابلاغ کرد مجری تلویزیون کشف حجاب کرد +عکس استایل شیک لیندا کیانی +عکس نفیسه روشن با موهای چتری +عکس عکس زیرخاکی مهراوه شریفی نیا و مادرش +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش رشد شورای آموزش و پرورش مسکن نیروی انسانی شوراهای آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی