Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-19@02:46:37 GMT

فتیشیسم چیست و انواع آن کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۶۵۴۴

فتیشیسم چیست و انواع آن کدامند؟



فتیشیسم چیست

انواع و روش های درمان فتیشیسم جنسی صَنَم یا فِتیش وضعیتی روان شناختی است که در آن یک شیء باعث برانگیختگی جنسی و حتی در مواردِ خاص، ارضای جنسی می شود. به کسی که فتیش داشته باشد فتیشیست می گویند. نام های ديگر فیشیتیسم :

نمادکامی، صَنَم پَرَستی، فتیشیسم جنسی، فتیشِ جنسی، یا شیءپرستی جنسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگارپرستی به گونه ابراز تمایل و جاذبهٔ جنسی نسبت به اشیای مادی (مانند لاستیک، چرم، پارچه) یا موردهای ديگر (مانند اندام های غیرجنسیِ بدن، مثل:پا، دست، ناخن) و اشیا مرتبط با بدن( مثل کفش، جوراب، دستکش) پیدایش می کند.

انواع فتیشیم

انواع فتیشیم بیجان فتیشیسم شکلی

در اختلال فتیشیسم شکلی، شیء و شکل آن مهم است، مثل کفش های پاشنه بلند.

فتیشیسم واسطه ای

در اختلال فتیشیم واسطه ای، جنس شیء اهمیت دارد، مثل ابریشم یا چرم.

فتیشیسم ها اشیای بیجان اغلب شیء موردنظر خود را جمع آوری می کنند. در بعضی موارد، یادگارخواهی به اندازه ای شدید است که سبب می شود شخص فتیش، شیء موردنظر را با روش دزدی یا تجاوز بدست آورد. یادگارخواهان مرد امکان دارد بدون وجود این اشیا، نعوظ نداشته باشند.

اختلال یادگارخواهی در مردان شایع تر است و دلیل آن واضح معلوم نیست. یادگارخواهی تحت دسته بندی کلی انحراف های جنسی قرار می گیرد که به جذابیت شدید جنسی به اشیا یا افرادی در خارج از تحریک تناسلی با شرکای جنسی بالغ راضی، اشاره دارد.

اشیاء رایج فتیشیسم

لباس زیر زنانه، جوراب، کفش، چکمه، پا، مو از جمله اشیایی هستند که فتیشیسمی ها بيش ترین تمایل را به آنها نشان می دهند. با این حال شیء مورد هدف فتیشیسم هر چیزی میتواند باشد. از آن جایی که فتیشیسم در مردان بیشتر است، معمولاً وسایل یا قسمت های تحریک کننده مرتبط با زنان است.

درمان فتیشیسم

درمان فتیشیسم

درمان فتیشیسم تنها زمانی صورت می گیرد که شخص دچار پریشانی شود و یا در عملکرد روزانه وی اختلال ایجاد کند. طبق تحقيقات انجام شده دارو درمانی بهمراه درمان شناختی رفتاری در درمان فتیشیسم مؤثر می باشد.

درمان دارویی فتیشیسم از طريق SSRIها به جهت کاهش افکار وسواس گونه در مورد فتیش و تمرکز شخص بر روی درمان شناختی رفتاری و آنتی آندروژن ها به جهت کاهش موقت تستسترون شخص انجام می شود.

در به فرد کمک می شود تا شرطی زدایی شود و با روش های بی زاری درمانی و حساسیت زدایی یادآوری های ایجاد شده در ذهن شخص را از بین ببرند.

انزجاری:درمانگر در درمان فوت فتیش انزجاری سعی می کند تا به وسیله شیء محرک واقعی یا خیالی بیمار را در موقعیت تحریک کننده قرار دهد. بعد از ایجاد بستری تحریک آمیز وی را با شوک الکتریکی به انزجار می رساند و یا او را کتک می زنند.

عادت آموزی:بیمار در درمان فتیشیسم عادت آموزی، باید دائم با افکار و خیالات تحریک آمیز خود روبرو شود. این افکار و خیالات به شکل صحبت های خود بیمار بر روی نوار ضبط شده و توسط درمانگر مرور می شود. بعد از مدتی مرور، این افکار و خیال پردازی ها برای بیمار به منزله نوعی عادت می شود.

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، آجیل یکی از خوشمزه‌ترین تنقلاتی است که ما می‌توانیم در برنامه غذاییمان داشته باشیم. علاوه بر این، در خود آجیل هم مواد غذایی با ویتامین‌های زیادی وجود دارند. بنابراین، طبیعی است که از صرف نظر از قیمت آجیل دوست داشته باشیم آنرا در سبد غذایی خود بگنجانیم. یکی از شهرهایی که خاستگاه تولید انواع مغزها در ایران هستند شهر مشهد است و سال‌هاست که آجیل فروشی‌های بسیار خوبی در آن تأسیس شده است. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما چند تا از آجیل فروشی‌های معتبر، قدیمی و با سابقه در مشهد را معرفی کنیم. این مقاله با الگوبرداری از وبلاگ سایت رسمی آجیل و خشکبار آجیل چی مشهد نگارش شده است.

بهترین آجیل فروشی‌های شهر مشهد:

۱. آجیل و خشکبار آجیل چی تاسیس ۱۲۹۵

فروشگاه آجیل چی قدیمی‌ترین فروشگاه عرضه آجیل و خشکبار در فهرست معروف ترین آجیل فروشی‌های شهر مشهد است. فروشگاه آجیل چی در سال ۱۲۹۵ توسط حاج ماشالله آجیل چی تأسیس شد. استقبال مردم و افزایش فروش با هدف توسعه خدمات به زوار امام رضا (ع) به بالا خیابان و مجاورت خیابانملک منتقل شد. در تمام طول عمر حیات مؤسس فقید آجیل چی، تلاش کرد تا با انتقال تجارب خود به فرزندانش پایه‌ریز مسیری باشد که تا امروز بیش از یک قرن به طول انجامیده است. مجموعه آجیل چی همواره خود را خادم زوار امام رضا می‌داند و تلاش کرده است که با عرضه آجیل با کیفیت و قیمت مناسب در بسته‌بندی درخور نام ایران، پیشتاز در امر کیفیت و مردم‌داری باشد. شعب حضوری آجیل چی در بلوار وکیل آبا د، بلوار سجاد و طرقبه واقع شده و نیز می‌توانید برای خرید آنلاین به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. در حال حاضر آدرس وب سایت رسمی آجیل و خشکبار آجیل چی مشهد ajilchinuts است که با جستجو در گوگل هم می‌توانید آنرا پیدا کنید.

۲. آجیل برادران حسینی

دومین فروشگاه در این فهرست فروشگاه آجیل برادران حسینی است. این فروشگاه برای اولین بار در سال ۱۳۴۲ در مشهد توسط مرحوم حاج حسین حسینی تأسیس شد. از آن زمان تاکنون فروشگاه آجیل برادران در زمینه فروش آجیل خشکبار فعالیت می‌کرده و هدفش همیشه ارائه محصولات خوشمزه و مرغوب و با کیفیت به مشتریان خود بوده است. شعبه مرکزی این فروشگاه در خیابان سنایی مشهد و میدان توحید است. با این حال، شما می‌توانید از وب سایت آجیل فروشی برادران حسینی هم خرید کنید که مجموعه کاملی از آجیل و خشکبار و محصولات دیگر مثل شکلات، تنقلات و ادویه‌جاتی مثل زعفران را هم ارائه می‌کند.

۳. آجیل سرای عدالت

یک فروشگاه قدیمی دیگر به غیر از آجیل سرای برادران حسینی آجیل سرای عدالت است که در سال ۱۳۳۹ فعالیت خودش را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون این فروشگاه توانسته تبدیل به یکی از معروف‌ترین برندهای آجیل در خراسان و در ایران شود. آدرس این فروشگاه در مشهد در خیابان قرنی است. منتها در صورت تمایل، شما می‌توانید از وب سایت آجیل سرای عدالت هم برای خرید غیر حضوری آجیل اقدام کنید.

۴. فروشگاه آجیل سحرخیز

فروشگاه سحرخیز در سال ۱۳۱۱ توسط حاج سحرخیز تأسیس شد. بنابراین، این فروشگاه یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین فروشگاه‌های شهر مشهد است. از سال ۱۳۸۱ یک شرکت تولیدی زعفران را تأسیس و نیروی کارش را افزایش داد. برند سحرخیز یکی از بزرگترین برندهای ایرانی و از مفاخر صنعت تولید و بسته‌بندی زعفران باکیفیت ایرانی است که توانسته است با همت خود محصولات ایرانی را در عمق اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس در معرض نمایش قرار دهد. سحرخیز با تمرکز بر روی عرضه زعفران، انواع خشکبار و آجیل در کیفیت قابل توجه را در فروشگاه خود عرضه می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6080897

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی‌نیاز از باتری 
  • درمان اختلالات مغزی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود و بی نیاز از باتری 
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند