Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@21:56:27 GMT

تشریح علت قطعی برق در برخی از مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۷۵۰۴

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش مصرف گاز و برق در بخش خانگی و تجاری، محدودیت در تحویل دادن سوخت نیروگاه‌ها را به وجود آورد که این مشکل در حال رفع شدن است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای رجبی مشهدی محدویت‌ها برای تحویل سوخت نیروگاه‌ها را علت قطعی برق دیروز در برخی مناطق کشور دانست و گفت اگر مردم فقط ۱۰ درصد صرفه جویی کنند، قطعی برق نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی صنعت برق کشور گفت: تنها با صرفه جویی مشکل قطعی برق حل خواهد شد.   وی قطع برق بخش خانگی و تجاری و مراکز حساس کشور، از جمله بیمارستان‌ها در این شراط سخت سرما و کرونا جز خطوط قرمز شبکه توزیع برق کشور خواند و گفت: همه تلاش خود را بسیج می‌کنیم تا برق این مناطق قطع نشود.

آقای رجبی مشهدی با تاکید براینکه، چون قطعی برق امروز، موقتی ­و پراکنده بود ­امکان اطلاع رسانی از قبل مهیا نشد، گفت:­ طی روز‌های آینده اگر مردم فقط ۱۰ درصد­ صرفه جویی کنند، این روز‌های سخت سپری خواهد شد و قطعی نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق ­هماهنگی صنف برق و شرکت گاز را خوب خواند و گفت: ­اما مصرف ­گاز بخش خانگی بی سابقه بوده است.

­

وی افزود: تلاش می‌کنیم طی روز‌های آینده مشترک‌های غیر مجاز، ­مراکز استخراج رمز ارز‌ها و برخی صنایع پرمصرف را کاهش دهیم تا­ برای تامین ­­برق بخش خانگی مشکلی نداشته باشیم. ­

­

سخنگوی صنعت برق در خصوص خسارات وارد شده به برخی هموطنان هم گفت:­ اگر افرادی خسارتی از قطعی برق، دیده باشند بر اساس مقررات از طریق­ بیمه جبران خواهد شد.

وی در ادامه گفت:­روشنایی معابر ­ برخی بزرگرا‌ه‌ها طی چند روز گذشته با همین هدف جلوگیری از قطعی شبکه برق صورت گرفته بود، اما ­برخی رسانه‌ها ­موضوع را طوری جلوه دادند­که اینکار انجام نشود. ­

­

آقای رجبی مشهدی­ درخصوص از مدار خارج شدن برخی نیروگاه‌ها هم گفت: در این شرایط که مصرف نسبت به تابستان ۲۰ هزار مگاوات کمتر است­، نیروگاه‌های ما به اندازه کافی ظرفت­ تولید دارند، ­­ولی مشکل افزایش مصرف گاز و برق است که با صرفه جویی ۱۰ درصدی هموطنان، محدودیت گاز نیروگا‌ها حذف خواهد شد.

وی با اعلام اینکه کاهش یک درجه‌ای دمای محل سکونت و­ کار می‌تواند شش درصد­ مصرف انرژی را کاهش دهد، از هموطنان خواست تا حد ممکن با استفاده نکردن از وسایل برقی و لامپ‌های اضافه در مصرف برق صرفه جویی کنند. ­


وی افزود: خاموشی‌ها دوباره با اتوبان‌ها باز می‌گردد تا از محدودیت دوره سوخت عبور کنیم.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: قطع برق ، سوخت نیروگاه ها ، تحویل سوخت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قطع برق سوخت نیروگاه ها تحویل سوخت سخنگوی صنعت برق نیروگاه ها صرفه جویی بخش خانگی قطعی برق خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، از بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد؛ همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: منتظر سهمیه بنزین نوروزی نباشید صف پمپ‌ بنزین‌ ها در جنوب کرمان سهمیه بنزین آبان امشب واریز می‌شود

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب واریز می‌شود
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • قطعی گاز در برخی مناطق شهرستان کلاله