Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@14:13:59 GMT

رئیس سابق محیط زیست دماوند کشته‌شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۶۷۵۵۸

رئیس سابق محیط زیست دماوند کشته‌شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدتقی تقی زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: عباس میرزاکریمی، رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان دماوند حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته در مسیر جاده گرمابسرد به سمت دماوند با استفاده از سلاح جنگی کلاش مورد حمله و هدف گلوله قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از سوء قصد به وسیله سلاح جنگی، وی به بیمارستان منتقل شد که بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند افزود: علت، انگیزه و شناسایی مهاجمان در دست بررسی است.

لازم به ذکر است، جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور طی پیامی اعلام کرد: با کمال تاسف با خبر شدم، ارشد محیط‌دار حاج عباس میرزاکریمی که یکی از محیط‌بانان پرتلاش و قدیمی در عرصه‌ حفاظت از طبیعت ایران بود، بر اثر حادثه‌ای که دلایل وقوع آن در دست بررسی است، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: ایشان در طول سال‌های خدمت در یگان حفاظت محیط زیست منشآ خدمات ارزشمندی بود که نتایج بسیاری از آنها همچنان در مناطق مختلف و به ویژه منطقه‌ی دماوند قابل لمس است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه محیط بانی کشور، برای این خدمتگزار صدیق و ایثارگر آرزوی رحمت و غفران الهی و برای خانواده گرانقدرش صبر و سلامتی خواستارم.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد. گرمابسرد یکی از مانطق روستایی بخش مرکزی از توابع شهرستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محیط زیست دماوند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور

مدیر کل دفترحفاظت و احیاءتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با پیگیری‌های انجام یافته، سال گذشته سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، آرزو اشرفی زاده در تشریح عملکرد دفتر حفاظت و احیاء تالاب‌ها گفت: سال گذشته پروژه تدقیق و بازنگری مطالعات نیازآبی زیست محیطی میانکاله و زریوار نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خسارات وارده به تالاب‌های کشور مستند به آیین نامه اصلاحی جلوگیری از تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها محاسبه شد، افزود: در این راستا تخصیص وجوه و درآمد حاصل از اجرای قانون تالاب‌ها در سطح کشور به حساب صندوق ملی محیط زیست جهت هزینه کرد در راستای برنامه های حفاظت، مدیریت و احیاء تالاب های آسیب دیده نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

اشرفی زاده با تأکید بر تشکیل دهمین کارگروه تخصصی ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالابها در سال 1402 تصریح کرد: حمایت های لازم در خصوص اجرای برنامه مدیریت 29 تالاب کشور با همکاری دبیرخانه های مدیریت زیست بومی تالابی استانها انجام گرفته است.

مدیرکل دفترحفاظت و احیاء تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نام همکاری بین معاونت محیط زیست دریایی سازمان و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع حفاظت، احیاء و پایش تالاب بین المللی خورخوران با رویکرد مدیریت زیست بومی آماده شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اشرفی زاده همچنین به ثبت تالاب برم الوان در فهرست کنوانسیون رامسر اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا شهرهای تالابی کیاشهر، بابل و گندمان به دبیرخانه کنوانسیون رامسر برای ثبت معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • بازدیداز پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو و حمامیان بوکان
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد