Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» از تشکیلات خودگردان خواست که برای مقابله با «گسترش استعمار شهرک‌سازی و الحاق تدریجی» صهیونیستی، راهبرد ملی تدوین کند.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که گسترش شهرک‌سازی، تلاشی از سوی دولت بنیامین نتانیاهو برای تحمیل واقعیت‌های میدانی و قرار دادن جامعه بین‌الملل در برابر عمل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «صفا» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اینکه جامعه بین‌الملل به تنهایی مسئول مقابله با شهرک‌سازی تلقی شود، بدین معنا نیست که تشکیلات خودگردان و نهادهای امنیتی فلسطین از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی ‌کنند.

این جنبش تصریح کرد، تشکیلات خودگردان به جای هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، موظف است از منافع شهروندان فلسطینی و اراضی آنان حمایت کند

در این بیانیه تأکید شد، مقاومت مردمی و مبارزه در سایه فرماندهی ملی واحد و با تصمیم سیاسی ملی مبنی بر مقابله فراگیر و میدانی، راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان با شهرکسازی مقابله، نقشه های دشمن را خنثی کرد و از منافع ملی دفاع کرد.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد، تمام این مسائل، مستلزم تدوین یک راهبرد ملی فراگیر است که بر روی کمیته چهارجانبه، ائتلاف جعلی بین‌المللی و مذاکره با رژیم صهیونیستی حسابی باز نشود.

این جنبش خطاب به تشکیلات خودگردان گفت که الزام جامعه بین الملل برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌هایش، با درخواست و یادداشت و بیانیه صورت نمی‌گیرد، بلکه از رهگذر ایجاد موازنه قوای جدید از طریق مقاومت مردمی است.

جبهه دموکراتیک در پایان خواستار تسریع در آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر بر اساس نتایج نشست دبیران کل فلسطینی شد و تأکید کرد که برای این منظور باید از معاهده اسلو و پروتکل اقتصادی پاریس خارج شد و ائتلاف ملی را تشکیل داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صهیونیستی شهرکسازی فلسطین رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان شهرک سازی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای مصادره حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • استقبال عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان از قطعنامه آتش‌بس در غزه