Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محور «محور آق‌قلا، بندرترکمن و کردکوی» رسما از سال ۱۳۸۹ از سوی اداره راه و شهرسازی استان گلستان تحت عنوان «طرح تعریض و به محور کردکوی به بندرترکمن» به طول ۱۰ کیلومتر تعریف شده و کار اجرایی آن در همان زمان شروع شد، اما این طرح در ادامه مسیر تحت عنوان محور کردکوی- بندرترکمن- آق‌قلا به طول ۵۴ کیلومتر تعریف شد که ۱۰ کیلومتر از کردکوی تا بندرترکمن، ۳۵ کیلومتر از بندرترکمن تا آق‌قلا و ۹ کیلومتر هم کمربندشرقی شهر بندرترکمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود راه مناسب روستایی و شهری در هر منطقه‌ای می‌تواند زمینه رشد و توسعه آن منطقه را فراهم سازد اما در صورت نبود آن علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای مردم، مانع توسعه و پیشرفت خواهد بود از طرفی در سراسر جهان، مرگ و میر و حوادث ناشی از تصادفات جاده‌ای، موضوع اصلی سلامت جاده‌ای است.

تصادف به عنوان پدیده‌ای اجتماعی و اقتصادی از مشکلات بهداشت عمومی در جهان است که صدمات سنگینی برای کشورها و قربانیان داشته و موجب توسعه بحران می‌شود.

* جاده مرگبار «محور آق‌قلا، بندرترکمن و کردکوی» بعد از چندین سال هنوز در انتظار ایمن‌سازی و تبدیل شدن به یک محور امن است

در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ خبرگزاری فارس استان گلستان در گزارشی تحت عنوان «ناتمام ماندن پروژه جاده مواصلاتی«کردکوی-بندرترکمن-آق‎قلا» بعد از گذشت ۱۰ سال/خطرناک‌ترین جاده گلستان بی‎نصیب از تخصیص اعتبار» مصاحبه‌ای با سرپرست معاونت مهندسی فنی و ساخت وقت اداره راه و شهرسازی گلستان، فرماندار وقت بندرترکمن و نماینده وقت مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات این محور منتشر کرده است که همه این مدیران علاوه با تایید مشکلات این محور، کمبود و عدم تخصیص به موقع اعتبارات، از سوی نماینده وقت مردم در مجلس از بهره‎برداری از پروژه جاده مواصلاتی کردکوی-بندرترکمن-آق‎قلا در سال آینده (یعنی امسال ۱۳۹۹) خبر داد ولی در عمل چیزی اتفاق نیفتاده است.

محور بندرترکمن به آق‌قلا یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود که از جمله مشکلات این جاده می‌توان به عرض کم، تردد بسیار، نداشتن شانه خاکی، عدم روشنایی کافی در شب، عبور ماشین‌آلات کشاورزی، وجود تقاطعات غیراستاندارد و وجود سرعت‌گیرهای غیراصولی اشاره کرد که این موارد تنها بخشی از مشکلات این جاده قدیمی است که دا‌غ‌های بسیاری را بر دل‌های همسایگان خود گذاشته است.

*مسوولان فکر اساسی برای محور بندرترکمن به آق‌قلا کنند

یکی از شهروندان «سیمین‌شهر» در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در «سیمین شهر» سالیانه به راحتی دو الی سه نفر را بر اثر تصادف از دست می‌دهیم امسال تعداد هشت نفر بر اثر تصاد در این شهر جان خود را از دست دادند.

یک جوان داغدار که والدین خود را بر اثر تصادف در محور بندرترکمن به آق‌قلا از دست داده بود در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: من پدر و مادرم را در جاده بندرترکمن به آق‌قلا بر اثر تصادف از دست دادم متاسفانه حتی به بیمارستان هم نرسیدند و فوت کردند.

یکی دیگر از ساکنین شهر آق‌قلا که پدرش را سال جاری در این مسیر از دست داده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در مورد جاده محور بندرترکمن، کردکوی و آق‌قلا باید از طریق رسانه‌ها تلاش کنیم صدای مردم این شهرستان‌ها و روستاهای اطراف به گوش مسئولان بالادستی برسد، جان مردمی که روز به روز در حال از دست رفتن است، چقدر می‌ارزد که سال‌ها باید منتظر تخصیص اعتبار برای چهار بانده کردن این محور باشیم.

یحیی محمدی اظهار کرد: دستگاه‌ها و مدیرانی که متولی تخصیص بودجه و اعتبار هستند باید بدانند که بی‌توجه‌ای آنان در تکمیل این پروژه هر روز داغی بر روی دل مردم گذاشته می‌‌شود و این همه خانواده‌ها داغدار می‌شوند و عین خیالشان نیست.

وی تصریح کرد: از ۱۰، ۱۵ سال تاکنون مدیران مختلف، نمایندگان مختلف مردم در مجلس، دولت‌های مختلف اعلام کرده‌اند که برای تکمیل این جاده چند میلیارد تومان هزینه نیاز دارد اما متأسفانه عین خیال مسئولان بالا نیست و ما باید مدام در این جا داغ ببینیم و ناراحت باشیم.

این ساکن شهر آق‌قلا گفت: مدیران این را باید بدانند که پاسخگوی خون از دست رفته‌‌ کشته‌ها تصادف این محور خواهند بود؟ مدیران و دولتمردانی که برای یک تیم فوتبال صدها هزار دلار از بیت‌المال را به یک تیم پایتخت که به‌خاطر دلال‌بازی خودشان در مجامع فوتبالی جریمه و محکوم شده‌اند، کمک می‌کنند، بدانند آه آن مردم بی‌گناهی که به‌خاطر بی‌توجهی و تعلل در تکمیل این محور جان‌شان را از دست می‌دهند، دامن‌شان را خواهد گرفت.

شهروند دیگری که خانواده خود را بر اثر سوانح رانندگی در این محور از دست داده بود در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان گفت: سال گذشته برادرم را بر اثر تصادف در این جاده از دست دادم برادرم تازه ۲۹ سالش بود و خیلی آرزو داشت که متاسفانه مرگ اجلش نداد و در این جاده ه به «جاده مرگ» معروف است جان خود را از دست داد البته پسرخاله‌هام هم با برادرم همراه بودند که در این تصادف جان خودشان را از دست دادند.

در مجموع من داغدار پنج نفر از عزیزانم بر اثر تصادف در جاده بندرترکمن به آق‌قلا هستم که امیدوارم مسوولان هرچه سریع‌تر یک فکر اساسی برای این محور انجام دهند.

*رئیس پلیس راه گلستان: کاهش 23 درصدی تصادفات منجر به فوت در گلستان

رئیس پلیس‌راه استان گلستان از کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در گلستان خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان ناشی از تصادف در سطح استان گلستان بودیم که تقریبا تعداد ۶۰ نفر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

علی عبدی با بیان اینکه حدود ۳۷ کیلومتر از راه‌های استان گلستان مختص محور آق‌قلا به بندرترکمن است، ابراز کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری تعداد هفت نفر جان خودشان را در محور آق‌قلا به بندرترکمن از دست دادند و این درحالی است که در سال گذشته تعداد ۱۶ نفر در این محور بر اثر تصادف جان خود را از دست داده بودند.

* محور آق‌قلا به بندرترکمن باید چهار بانده شود

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد مجروحین ناشی از تصادف در محور آق‌قلا به بندرترکمن مجموعا ۷۲ نفر گزارش شد که خوشبتانه در سال جاری به ۴۰ نفر کاهش یافت.

رئیس پلیس‌راه استان گلستان با تاکید بر اینکه محور آق‌قلا به بندرترکمن باید چهار خطه شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که منجر به تصادف در این محور می‌شود دو بانده بودن آن است و همچنین عدم روشنایی در این محور یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات در این محور است.

* مدیرکل راهداری گلستان: تردد ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو در محور بندرترکمن و آق‌قلا

مهدی میقانی با تاکید بر اینکه محور بندرترکمن به آق‌قلا از محورهای بسیار مهم استان گلستان محسوب می‌شود، اظهار کرد: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تردد رفت و برگشت را در محور بندرترکمن به آق‌قلا شاهد هستیم و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ خودرو در این محور تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: وظیه راهداری یعنی نگهداری راه‌ها، وظیفه‌ای در راستای ساخت راه‌های استان گلستان به ما محول نشده است البته به جز راه‌های روستایی که براساس قانون باید به آنها رسیدگی کنیم.

* تعریض ۱۷/۵ کیلومتر از محور آق‌قلا به بندرترکمن در دستور کار راهداری گلستان

وی ابراز کرد: ردیف بودجه‌ای در محور کردکوی، بندرترکمن و آق‌قلا وجود دارد که توسط دوستان در راه و شهرسازی در حال پیگیری است و از طرف بندرترکمن استارت این کار در هفته دولت زده شد اما این پروژه را به صورت امانی در دست گرفتیم و تقسیم کار انجام دادیم و تعریض ۱۷.۵ کیلومتر از محور آق‌قلا به بندرترکمن را انجام خواهیم داد.

میقانی اذعان کرد: تمام تلاش ما بر این است که وقفه‌ای در کار نداشته باشیم و ان‌شاءالله تا سال آینده تعهدی که اداره‌کل راهداری استان گلستان دارد را به سرانجام خواهیم رساند.

* مدیرکل راه و شهرسازی گلستان: آغاز تعریض 10 کیلومتر از محور بندرترکمن به کردکوی توسط اداره راه و شهرسازی گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص تعریض جاده بندرترکمن به کردکوی گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۹ تحت عنوان تعریض و بهسازی در محور کردکوی به بندرترکمن تعریف شده است که تعریض ۱۰ کیلومتر از این محور توسط اداره راه و شهرسازی گلستان آغاز شد.

محبوبی خاطرنشان کرد: این محور که تحت عنوان محور کردکوی، بندرترکمن و آق‌قلا به طول ۵۴ کیلومتر تعریف شده است که ۱۰ کیلومتر در حد فاصل بندرترکمن تا کردکوی است و ۳۵ کیلومتر بندرترکمن به آق‌قلا است و حدود ۹ کیلومتر هم کمربندی شرقی شهر بندرترکمن بود.

*به زودی آسفالت محور کردکوی به بندرترکمن به پایان می‌رسد

وی تصریح کرد: تکمیل این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ابراز کرد: اتفاق خوبی که در سال جاری رخ داد این بود که با وجود اعتبار بودجه امسال ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد یعنی این اعتبار سه برابر شد.

محبوبی اذعان کرد: برنامه‌هایی که اداره‌کل شهرسازی گلستان در دستور کار دارد می‌توان به تکمیل آسفالت محور کردکوی و بندرترکمن اشاره کرد که به زودی این روند به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، معضل سوانح جاده‌ای بسیار عظیم و جدی است و محور بندرترکمن به آق‌قلا مسئله‌ای است که تنها با هماهنگی تمام بخش‌های مربوطه قابل پیشگیری است.

===============

گزارش از سمیرا رجبی

===============

انتهای پیام/83019

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش 23 درصدی تصادف جان باختگان گلستان مهدی میقانی حمل و نقل جاده ای گلستان علی عبدی رئیس پلیس گلستان محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان محور آق قلا به بندرترکمن محور بندرترکمن به آق قلا راه و شهرسازی گلستان اداره راه و شهرسازی خبرنگار فارس میلیارد تومان استان گلستان بر اثر تصادف محور کردکوی دست داده ۱۰ کیلومتر مدیرکل راه سال گذشته تحت عنوان بر اثر سال جاری تعریف شد آق قلا جان خود جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • محور گنبد- کلاله مسدود شد/ ریزش برف در توسکستان
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • حادثه مرگبار در محور بروجن به شهرکرد
  • حادثه مرگبار در محور بروجن- شهرکرد