Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور شرکت‌های امنیتی جدید آمریکا در عین الاسد، ممانعت حشد شعبی از رسیدن ماده شیمیایی به دست داعش برای ساخت بمب، پایان پرونده جلادان داعش در دیالی و کشف مخفیگاه تکفیری‌ها در شمال شهر سامراء از مهمترین اخبار امنیتی عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی امروز سه شنبه از رسیدن شرکت‌های امنیتی جدید به پایگاه عین الاسد در غرب الانبار خبر داد و اعلام کرد: پایگاه عین الاسددر غرب الانبار شاهد ورود برخی شرکت‌های امنیتی جدید از طریق هواپیمای اختصاصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهان امنیتی عراقی در این پایگاه اطلاعی از ورود این شرکت‌ها ندارند و هدف از این گام آمریکا خروج نظامیان این کشور از برخی استان‌ها و انتقال آنها به پایگاه عین الاسد است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ممانعت حشد شعبی از رسیدن ماده شیمیایی برای تروریست‌ها در 3 استان

 «علی الحسینی» مسئول محور شمال حشد شعبی عراق از استراتژی حشد شعبی در ممانعت از رسیدن «ماده شیمیایی سفید» به دست داعش که از آن برای ساخت مواد منفجره استفاده می‌کند، خبر داد.

وی افزود: برخی از انواع کودهای شیمیایی از سوی داعش به عنوان ماده اولیه برای ساخت مواد منفجره استفاده می‌شود که حشد شعبی با روی آوردن به استراتژی در استانهای دیالی، کرکوک و صلاح الدین با هماهنگی نهادهای اطلاعاتی مانع از رسیدن این ماده به دست تکفیری‌ها شده است. منع دست یابی داعش به ماده سفید در کاهش ساخت بمب‌های جدید تا میزان نود درصد تاثیر گذاشته است و داعش به تجهیزات نظامی قدیمی برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان روی آورده است.

داعش از برخی از کودهای شیمیایی در ساخت «ماده سی فور» با قابلیت انفجار بالا استفاده می‌کند.

بازداشت تک تیرانداز داعش در کرکوک

اداره اطلاعات عراق از بازداشت یک تک تیرانداز داعش در کرکوک خبر داد که در گردان تک تیراندازان داعش فعالیت می‌کرده است.

کشف مخفیگاه داعشی در شمال شهر سامراء

اداره اطلاع رسانی فرماندهی عملیات سامراء حشد شعبی عراق از کشف یک مخفیگاه داعشی در منطقه «حویجه البوجواد» در شمال شهر سامراء خبر داد و اعلام کرد: طبق اطلاعات دقیقی که به نیروهای تیپ 31 حشد شعبی رسید، حکایت از وجود یک مخفیگاه داعش داشت که نیروها وارد عمل شدند و آنرا به طور کامل منفجر کردند.

هلاکت 8 جلاد داعش

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: تروریست‌های داعش از پرونده جلادان برای کشتن افراد بی‌گناه به شکل فجیع و هولناک با هدف بهره برداری رسانه‌ای برای ترساندن اهالی منطقه تحت کنترل خود و ارائه تصویری هراسناک به افکار عمومی استفاده کرد. بیشتر کسانی که جلاد داعشی بودند اساسا مجرمانی بود که به خانواده‌هایی تعلق دارند که از مشکلات اجتماعی زیاد رنج می‌برند. پرونده جلادان سه سال قبل در دیالی بسته شد و آن در جریان عملیاتی در عمق «حمرین» بود که طی آن هشت جلاد به هلاکت رسیدند و هر کدام از آنها مرتکب جنایات هولناکی علیه افراد بی‌گناه شده بودند. داعش از جلادان برای تبلیغ خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد؛ اما حشد شعبی به پرونده آنها به طور کامل در دیالی خاتمه داد.

«السیاف» لقبی است که داعش به کسانی که افراد بی‌گناه اعم از نظامیان یا غیرنظامیان را اعدام می‌کنند، داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های امنیتی جدید امنیتی عراق عین الاسد حشد شعبی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسؤولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسؤولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: ایرنا کد خبر 746999

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»