Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد جولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از ثبت هشت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: این آثار در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، فارسان و کیار قرار دارد که در نشست شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی موافقت شد.
رئیس گروه حفظ و احیای بناها و محوطه‌های تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: مطالعات باستان‌شناختی محدوده جغرافیایی استان، کشف تپه‌ها و محوطه‌های متعددی از ادوار مختلف فرهنگی – تاریخی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهم آثار شناسایی شده دوره پیش از تاریخ در میان آثار شناسایی شده بسیار قابل توجه است، اظهار داشت: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در این منطقه جغرافیایی است که استقرار و پیشینه سکونت در چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد و ثبت آن‌ها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی اثر خواهد شد.

انتهای پیام/68024/م

منبع: فارس

کلیدواژه: فهرست آثار ملی ثبت تپه باستانی چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۶۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، محمد محسنی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم با هدف تکمیل سنت‌ها و میراث معنوی جشن رمضان، انجام شده، افزود: افطار بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و هویت مسلمانان است.
وی گفت: تقویت ارتباطات، همبستگی اجتماعی و ارتقای تعاملات فرهنگی و تشویق افراد به حفظ ارزش‌­های اخلاقی از جمله مزایای افطار است.
در پایان این مراسم از روزه داران یا سفره افطاری پذیرایی شد.
مسجد ملک بن عباس متعلق به اوایل دوره صفوی در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و سومین اثر ثبتی هرمزگان در فهرست آثار ملی کشور است.

بیشتربخوانید: ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به هرمزگان

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • آثار باستانی باغ موزه مینیاتور پس از ۱۰ سال بازسازی شد