Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ غلامعلی شرق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای  شهرستان های استان البرز، طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا  در این استان به اجرا درآمده است.

وی خاطرنشان کرد:  تردد کامیون ها در سطح شهرهای استان البرز به ویژه کلانشهر کرج تا پایان هفته جاری به دلیل آلودگی هوا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهور البرز  از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیرضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

شرق گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماهه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
شرق افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
 شرق افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز ساعتی پیش اعلام کرد که هوای این استان از امروز چهارشنبه تا صبح جمعه هفته جاری به لحاظ آلایندگی در وضعیت قرمز قرار دارد.

آرش بهاروند احمدی اظهارداشت: تحلییل آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از تناوب وارونگی دمایی و غلظت آلاینده ها در منطقه است  که منجر به رخداد مه رقیق در مجاورت آلاینده های شیمیایی و تشکییل ترکیبات خطرناک خواهد شد.

هوای البرز از اوایل دی ماه جاری تاکنون در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا پروندهٔ خبری آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا پلیس راهور ناجا البرز آلودگی هوا اخبار کنکور استان البرز معاینه فنی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر صبح امروز پیش از جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز بررسی حسابرسی‌ها را آغاز خواهیم کرد و عموما حسابرسی‌ها در دستور کار گنجانده شده تا بتوانیم تعداد زیادی از آنها که مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است را بررسی کنیم.

تعدادی از واگن‌های ملی در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند

وی درخصوص ورود واگن‌های ملی مترو گفت: این مژده را باید بدهم که تعدادی از واگن‌های ملی در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند که در همین راستا هفته آینده یک بازدید از این واگن‌ها خواهیم داشت. تصور می‌کنم این واگن‌ها می‌توانند وارد چرخه خدمت‌رسانی شوند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره ورود اتوبوس‌های جدید در آبان‌ماه سال جاری افزود: در مورد اتوبوس‌های برقی داخلی فکر نمی‌کنم تا پایان امسال هم بتوانند این اتوبوس‌ها را بسازند تا در اختیار قرار بگیرد. اتوبوس‌هایی که در حال حاضر تحویل داده می‌شود معمولی و دیزلی هستند که همین‌ها نیز متاسفانه براساس آنچه وعده داده شده بود تحویل داده نمی‌شود؛ لذا روز سه‌شنبه معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران در گزارشی، آمار و ارقام یا درخصوص تعداد اتوبوس‌های تحویل گرفته شده در سالی که گذشته ارائه خواهند کرد.

تاکسی‌ها توسط بخش خصوصی وارد می‌شوند در حقیقت خودشان خودروها را می‌خرند و وارد می‌کنند

چمران با بیان اینکه تصور نمی‌کنم از ششصد و خورده‌ای دستگاه اتوبوس چیز بیشتری تحویل داده شده باشد توضیح داد: این تعداد از کارخانه‌های مختلف بوده که آنها هم مشکل دارند. باید شاسی این اتوبوس‌ها خریداری شود و گریبکس‌ها وارد کشور شود که تعدادی در گمرک گیر کرده. ما همه این موارد را رصد می‌کنیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را حل کنیم. اگر این مشکلات حل شود تعداد زیادی وارد کشور خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص ورود تاکسی‌های برقی به کشور نیز گفت: تاکسی‌ها توسط بخش خصوصی وارد می‌شوند در حقیقت خودشان خودروها را می‌خرند و وارد می‌کنند؛ لذا خیلی در این مورد اطلاعی ندارم و اصراری هم  به ورود تاکسی‌ها نداریم چراکه شهرداری نمی‌تواند تاکسی‌دار شود و باید این خودروها به تاکسی‌ران‌ها واگذار شود. در این زمینه طرح‌هایی پیش‌بینی شده که براساس آن عمل خواهد شد. بی‌تردید اگر تاکسی‌های برقی خوب وارد شود کار ارزنده و خوبی است.

بخش خصوصی برای خودروهای برقی آماده است

وی ادامه داد: درخصوص تاثیر ورود خودروهای برقی بر میزان آلودگی هوا نیز باید محیط زیست این موضوع را مورد سنجش قرار دهد و نظر خود را اعلام کند. وقتی اعلام می‌شود آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه است با ورود خودروهای برقی که آلودگی ندارند همانند شهرهای دیگر دنیا می‌توانند تاثیر مثبتی بر آلودگی هوا داشته باشند.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص تامین زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی گفت: اتوبوس‌ها هنوز وارد نشده و برای تاکسی‌ها خودشان می‌توانند در خانه و با برق معمولی این خودروها را شارژ کنند و نیاز نیست که حتما از شارژرهای عمومی استفاده کنند. لذا بخش خصوصی برای خودروهای برقی آماده است. در مورد اتوبوس‌ها نیز باید شب در جایگاه‌ها شارژ شود که نیاز است تا تعدادی کافی از شارژرها تأمین شود.

برنامه خاصی برای مسکن نداریم

وی درخصوص روند اجرای مسکن‌سازی در تهران نیز گفت: ما در مورد مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام توسط وزارت مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود. در این میان مدیریت شهری به صورت مشارکتی و با در اختیار گذاشتن زمین به عنوان همکار و هماهنگ‌کننده عمل می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده